Momentnycklar på Bauhaus

Gottis skrev:
direkt från julas sida :tummenupp
Släpper automatiskt vid överdrag. Vaffan, sån lyx. Min klickar bara, tror jag. "The set torque is acoustically indicated... When the set torque has been reached, the wrench noticeably jolts." Vad betyder "jolts" :va

Hitecfrollo skrev:
Tack för tipset iallafall. :)

ingen orsak...ja vi ska nog också jaga tag i en mindre modell den här använder man ju bara till motofästen,Hjulen och andra större saker.

Bingo skrev:
Släpper automatiskt vid överdrag. Vaffan, sån lyx. Min klickar bara, tror jag. "The set torque is acoustically indicated... When the set torque has been reached, the wrench noticeably jolts." Vad betyder "jolts" :va

Jula VS Bauhaus 1-0 :D:D

Gottis skrev:
Jula VS Bauhaus 1-0 :D:D
App app, inte så bråttom. Först skall vi reda ut vad "jolts" betyder :mattias

Edit: ok, nu vet jag. Jolt = kraftig skakning. Jolts är alltså detsamma som rocks. Den rockar helt enkelt :yoparty

Last edited:
Bingo skrev:

Min Bacho för en massa pengar släpper inte heller automatiskt...men det vete fan om den joltar.

Noggranheten ligger på +/- 3% och går emellan 2-20 Nm och den kostar ca 2500:-

Hur är kvaliteten på dessa billignycklar sammenlignet med "dyra" nycklar. Jag betalade 1.500kr för min Beta 40-200nm och 1.650kr för min Beta 8-60nm :brinnerup

Bingo skrev:

Det är väl som med de flesta liknande nycklar - att de knäpper till och handtaget knycker framåt en bit ("släpper" om man så vill). Helt rätt m.a.o.!!

Gör inte som jag bara... glöm inte att handla en konverterare jag kom hem o öppnade min "bauhouse" och såg att den va för liten för o passa mina hylsor så får åka en vända till

AleX skrev:
Gör inte som jag bara... glöm inte att handla en konverterare jag kom hem o öppnade min "bauhouse" och såg att den va för liten för o passa mina hylsor så får åka en vända till
Alltså, är inte 3/8'' en normal storlek på hylsor? Är det inte bara stora hylsor, typ 20 mm och uppåt, som är halvtums :confused:

Bingo skrev:
Alltså, är inte 3/8'' en normal storlek på hylsor? Är det inte bara stora hylsor, typ 20 mm och uppåt, som är halvtums :confused:

Nu vet jag inte riktigt i tum men "normalt så räknar jag fyrkanten till ca 12 cm på sidan denna var 5 eller något

Linde´n din gamle skämtare... ;)

Faktum är att även den SÄMSTA momentnyckel är så OÄNDLIGT mycket bättre än ingen alls, så kköp det dy tycker dig ha råd med.

Bingo skrev:
De säljer billiga momentnycklar på Bauhaus, 199 kr st. De finns i tre storlekar och jag köpte en 5-25 Nm och en 19-110 Nm.
Eftersom jag är på jakt efter en liten nyckel blev jag överlycklig när jag såg den är tråden, men den lilla nyckeln (5-25) är redan slut på Bauhaus i Hallunda :(
Den har utgått. Det fanns dock ett par 19-110 kvar.

Dr.Bike skrev:
Linde´n din gamle skämtare... ;)

Faktum är att även den SÄMSTA momentnyckel är så OÄNDLIGT mycket bättre än ingen alls, så kköp det dy tycker dig ha råd med.

Precis! Och för den lille pengen som de kostar på Bauhaus så är det trots allt nog ett bra köp. You get what you pay for liksom (även om jag oftast föredrar "Buy quality, cry once" ;-).

AleX skrev:
Nu vet jag inte riktigt i tum men "normalt så räknar jag fyrkanten till ca 12 cm på sidan denna var 5 eller något

Det brukar väl vara 1/4' på vanliga hylsor?

Maranello skrev:
Eftersom jag är på jakt efter en liten nyckel blev jag överlycklig när jag såg den är tråden, men den lilla nyckeln (5-25) är redan slut på Bauhaus i Hallunda :(
Den har utgått. Det fanns dock ett par 19-110 kvar.

Fanns massor kvar i Länna igår iaf :-)

tuppjuck skrev:
Precis! Och för den lille pengen som de kostar på Bauhaus så är det trots allt nog ett bra köp. You get what you pay for liksom (även om jag oftast föredrar "Buy quality, cry once" ;-).

Det brukar väl vara 1/4' på vanliga hylsor?

Fanns massor kvar i Länna igår iaf :-)
Fan jag som åkte till Botkyrka fan där fanns det 3st 19-110 men de hade inte ens haft den lilla enligt dem.
Biltema och jula hade ej så små.. :huvet Skulle ha åkt till länna mao för verktygsskåpet jag skulle ha va också slut(köpte ett på Jula istället).

Idag åkte jag till garaget för att skruva lite. Skall bli kul att testa de nya nycklarna, tänkte jag. Men jag glömde dem hemma :mad: :dummer :kocko

*/ ?>
Back