monocaferacer/lightfighter

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Hoj
ducati
tjola
Ja, vit ram kanske är lite scheissemagnet.
får väl se, det är ett tag kvar till den biten...har inte så mycket tid över fn.
Det har kommit lite delar som sitter provmonterade.. kan funka bra.
Men undre gaffelkronan var något sned! (jävla skittysk):4skrika
Ska testa och rikta den!
Tror jag moddar originalsvingen. Apriliaditon är tuuuung!

Skulle vilja ha en racerrotax jag med, men detta projekt får bli looowbudget.
För att kolla kompabiliteten mellan olika delar.
Första gången jag gör nått liknande!:tungan
tänker inte kompromissa så mycket från grundideen. bara beggade delar som lirar... sen kan man uppgradera.

...har heller ingen stötdämpare förresten...
letar aprilia 125 hjul 5 ekrar
+husky 610 motor. lite ont om deg nu efter semestern...

lejta

Bifogat

• rd-aprilia.jpg
    rd-aprilia.jpg
    71 KB · Visningar: 131

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Hoj
ducati
:trött Har försökt att rikta gaffelkronan, men det är cpsvårt att få den rak... får bli en ny...
Har börjat svetsa i svingen, för att bygga om bakfjädringen -utan länkage o skit.
Dessutom slipat och spacklat tanken..

men nu:fyllisar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
hur går det?:)

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Hoj
ducati
Bra att du kickar igång oss slappskallar! Haft massa jobb under hösten, vilket är bra! Då kan jag handla delar...:)

Dåligt med tid och ork för att bygga bara...
skaffat frambroms typ, är det enda som hänt. Lyckades faktiskt rikta upp kronan till slut. Får duga for now. skissar på en ny bakram i alu som ska tillverkas. Ska nog bygga om tanken också.

Letar fortfarande motor, som ju måste till i detta skede... och kanske ekerhjul. Nån som vet förresten vilka motarder/nav/hjul som har ryckutjämnare?
Inga roliga bilder än.

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Bra att du kickar igång oss slappskallar! Haft massa jobb under hösten, vilket är bra! Då kan jag handla delar...:)

skaffat frambroms typ, är det enda som hänt. Lyckades faktiskt rikta upp kronan till slut. Får duga for now. skissar på en ny bakram i alu som ska tillverkas. Ska nog bygga om tanken också.

Letar fortfarande motor, som ju måste till i detta skede... och kanske ekerhjul. Nån som vet förresten vilka motarder/nav/hjul som har ryckutjämnare?
Inga roliga bilder än.

Finns en 600 Cagiva på Ebay UK
http://cgi.ebay.co.uk/CAGIVA-RIVER-...ageNameZWD1VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m118

kostar 400 £

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Inga roliga bilder än.

varför inte sätta i nån stor tvåtaktsstånka från nån cross? kunde ju bli fett att fortsätta på tvåtaktstemat men ändå stånka och i ett racerchassi:tummenupp eller det ska tvunget vara luftkylt?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
problemen med tvåtakt är väl mest varvet och smörjningen? kör försiktigt så håller skiten:tummenupp :gnissla tänk dig kraften och effekttoppen från en 500 eller 750 cc tvåtaktsmotor med vikten du kan komma ner till mer rd-ramen och allt som nu ska på... den kan bli vild:yoparty

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Hoj
ducati
:D Ja, men jag r inte så vild... då blir ju plötsligt rd350 motorn aktuell igen.
Nä, tror jag vill ha modern 4 taktare. Börjar snegla lite på twinnar också...
men dom är för tunga. :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
:D Ja, men jag r inte så vild... då blir ju plötsligt rd350 motorn aktuell igen.
Nä, tror jag vill ha modern 4 taktare. Börjar snegla lite på twinnar också...
men dom är för tunga. :mad:

tjöp en snygg gammal norton med stoooora flänsar och bulta i, okc sen Para prassa helvet satan!:yoparty :mad:

Rulllgrus

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
ja se själva....en -92:a 5004t
skrotade mitt rd projekt....skaffade ett aprilia rs125 chassi i stället...där får min ROTAX 600 bättre plats å kedjan på rätt sida.....

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA