Monster en äkta Ducati?

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Ducster900 skrev:
Väx ifrån moppefjunet innan du börjar gaffla, va!

Du låter som en sån där med liten penis, du slutar garanterat med en R1 eller något sådant för att kompensera mindervärdeskomplexet...
Sedan är det nära till en vurpa eftersom din typ tycks tro att ni kan köra motorcykel med en massa muskler i motorn, men glömmer att det är i knoppen körskickligheten sitter.
Det är knappast en tillfällighet att klass 7-hojarna är överrepresenterade i olycksstatistiken, det står väl klart att de flesta som kör sådana är kollktivt små-kukade och måste hävda sig på andra sätt...
Garanterat är de flesta inte längre än 165 cm heller...

Jag tog mitt MC-kort 1977, var fanns du då?
Sedan -77 har jag kört MC i stort sett varje sommar och skaffat mig erfarenhet av livet som du tycks sakna.

Monstern är byggd av Ducati på samma fabrik som övriga Ducati´s, av samma personal som bygger övriga maskiner och med komponenter som inte är dåliga, bara enklare och billigare, så nog är det en Ducati alltid.

Om ni har svårt för att inse det så tycker jag att tråden stängs per omgående...

"I en värld av blinda är den enögde kung."

Hahaha :yoparty
jävlar vad med tår som blev platta av detta !
well said!

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Klimpen skrev:
Är detta en "riktig" Ducati?
Inte min, såg den på stan för nån vecka sedan. Någon som vet något om den?

En något ombyggd Ducati scrambler, givetvis en äkta ducati, Kamskaft, en av det mest lyckade hojarna dom någonsin byggt.. Har haft en själv..

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Skulle man kalla volvo för bedrägare för att dom gjorde en modell som vände sig till en annan målgrupp?
Ärligt talat... Är det bara hästar och kåpa som räknas in i ducatis historia.
är det tillverkat med liknande teknik, i samma fabrik, med samma tekniker så är det väl för fan en ducce?
kommer volvos nya minsting vara mindre volvo än dom andra för att den lirar i ett helt annat segment?

Klimpen

URINvånare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Bj.O.rn skrev:
En något ombyggd Ducati scrambler, givetvis en äkta ducati, Kamskaft, en av det mest lyckade hojarna dom någonsin byggt.. Har haft en själv..

Hehe, okej. Blev lite paff när jag såg att det stod Ducati på tanken. Tänkte att den var dekaltrimmad :3freak

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
Jo jo en ducati lär det väll va men knappast någon sporthojj, va är det typ 80 hk skulle inte bry mej om att ens åka hoj me en sån, så får man väll höra, men när det svänger, då du ! jo visst det låter kul. :död

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
espa skrev:
Jo jo en ducati lär det väll va men knappast någon sporthojj, va är det typ 80 hk skulle inte bry mej om att ens åka hoj me en sån, så får man väll höra, men när det svänger, då du ! jo visst det låter kul. :död

iofs bygger monster till 620 på en något modifierad ram som som trippelåskan hade.. att viktfördelningen samt markfrigången lämnar övrigt att önska kanske vissa tycker är en annan sak..

vvs

Rörmokar`n
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Bmw k 1200 rs, Ducati 750 ss
Silwer skrev:
Monster tycker jag inte är en Ducati så att säga(jo den är förstås av märket Ducati), nu blir alla arga men för mig är Ducati sporhojarna med helkåpa och inte några sura mopeder (obs viss ironi).

Det är lite som att åka CB650 och gaffla om CBR 1000 Fireblade som om man hade en sån.

Gråt inte över detta, men jag känner så.

Tycker liksom att de låter lite mycket ibland när det ska snackas hojar.

Nån som tänkt på detta eller absolut är av annan åsikt.

Visst man kan väl skita i det, men jag ville bara ha nåt att skriva hehe.
Jag har åkt Ducati i många år och kan faktiskt förstå vad du menar, alltså Ducati har alltid satsat på tävlingshojar men för att få råd till detta måste man bygga någon volymhoj för att få in pengar till tävlingsverksamheten. Därför bygger man tex. Monster, Multistrada vilket kan vara svårt att smälta för Ducati entusiasten som bara ser 748, 916 osv framför sig. Men för att ha roligt måste man ha kulor. :tomten

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
Fist Woman skrev:
Alt 1: Riktiga Ducati är tillverkade på Ducatifabriken.
Alt 2: Riktiga Ducati har båda avgasportarna vända framåt, (dvs mot fartvinden)
Alt 3: Riktiga Ducati har kamskaftsdrivning till kammarna.

Jag har haft 16 olika Duccar, men jag vet inte om någon av dem har funnits på riktigt.
Finns jag överhuvudtaget, eller är jag bara min egen fantasi?

Eller någon annans fantasi ? du kanske bara är ett virus (ducce trojan) i det stora programet som innefattar allt (matrix) alla dina 16 små duccar bara små program. hmm ja vem vet? känner mej lite trög (djup) måste nog ta en till alvedon.
God fortsättning ! :confused:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
:) Kan inte låta bli att reflektera lite över tråden ...
Om någon sagt att SV650 inte är en "riktig racerhoj" och borde inte få heta Suzuki, hade det blivit en massa sidor fulla med känslouttryck då?? Tror inte det ...

Ducati berör, Ducati engagerar, vilket också innebär att Ducati FINNS!
Även om modellen heter Monster :hihi

Bland dem som vistats ute bland hojar så ser "alla" att en hoj ÄR en Ducce, "alla" hör när det KOMMER en Ducce, är inte det varumärke nog?
Att sedan alla modeller inte går att vinna SBK med är väl en annan sak, men vilket märke har ett sådant modellprogram?
Osökt kommer jag in på vilka av alla tyckare, som nu lägger sådan vikt vid en hojs prestanda, som har de personliga egenskaperna och kunskaperna för att komma på pallen i VM, EM, SM eller ens DM?
Kanske är det t o m så att tillgången till hög effekt i vissa maskiner rent av förlänger tiden att ta sig från punkt A till punkt B för en hel del av er?

För att återgå till Monster...
Den här: http://www.ducati.com/bikes/my2006/ducatiModel.jhtml?family=monster&modelName=MS4RS-06
vågar jag påstå har mer effekt än +90% av SH-kollektivet kan utnyttja fullt ut. :)
Jag lär väl få fan för att jag säger det, eller kanske inte, för de flesta av er tillhör kanske de 10% som kan plåga ur det sista ur Testastretta-motorn utan fara för er själva och andra ... :D
Ni som läser tech-specen, tänk på att Ducati inte anger ponnyhästar utan riktiga, fullvuxna hk.

Ja, och god fortsättning på 2006.

Dr.Bike

Guest
elwe skrev:
:)
Ducati berör, Ducati engagerar, vilket också innebär att Ducati FINNS!
Även om modellen heter Monster :hihi

Bland dem som vistats ute bland hojar så ser "alla" att en hoj ÄR en Ducce, "alla" hör när det KOMMER en Ducce, är inte det varumärke nog?

Kanske är det t o m så att tillgången till hög effekt i vissa maskiner rent av förlänger tiden att ta sig från punkt A till punkt B för en hel del av er?
Den här (länk) vågar jag påstå har mer effekt än +90% av SH-kollektivet kan utnyttja fullt ut. :)

Ducati inte anger ponnyhästar utan riktiga, fullvuxna hk.

Ja, och god fortsättning på 2006.

Du har helt rätt i mångt och mycket Elwe!

Såklart Monster är en Ducce! Även den encylindriga med jättesvänghjul från? 50? 60? är ju en Ducce.
Monster är MER en Ducce än många inkapslade sportmodeller oxå tycker jag, för den har alla de sybolvärden och attribut som Ducce är så synonymt med.

Och visst har Ducati ett varumärke sonm ingen annan:
Ser ut som ett brandfordon - Alltid (oftast) röda och stegarna hängande på respektive sida under tanken! ;)
Nån enstaka slang som hänger och slänger oxå. Italiensk kvalite´t och design när den är som bäst!

Nä fy - jag drömmer mardrömmar om de röda monstren hur de far fram på banorna och vinner vinner vinner... det känns inte rättvist! :lol
Jag ska minsann visa att en ylande radfyra ÄR bättre!!
Trots att den är "stenålder" och har effekthandikapp!
Du ska få se Elwe! :hihi
Min körteknik? -Se gud sedan bromsa*

Uhh... man blir matt av de där Ducatisarna...

*Kevin Schwantz

Last edited:

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Har kört tantens Monster 600 några gånger och tycker att det är en skitkul hoj. Underbar balans och lätthanterlig. Behöver ju knappt styra själv, bara tänka "vänster" så vänder den på en 5-öring. Goa bromsar. Lite klen motor, dock.
Men det är klart att det beror kanske lite på vad man kör till vardags?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Stortryne skrev:
Har kört tantens Monster 600 några gånger och tycker att det är en skitkul hoj. Underbar balans och lätthanterlig. Behöver ju knappt styra själv, bara tänka "vänster" så vänder den på en 5-öring. Goa bromsar. Lite klen motor, dock.
Men det är klart att det beror kanske lite på vad man kör till vardags?

Jo, jag har ibland kört familjens 620 och den är sanslöst lättkörd.
Nu är den sänkt och lite för låg för min smak, men när man väl får rull på den så är den verkligen kul att köra.
Eftersom den är lätt så är 620:s effekt ok, om inte annat så en perfekt instegshoj.

Till salu förresten :eek:) Någon som är intresserad av en välskött, sänkt 620 Monster?? :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0