Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Krullspaggen är först och har all rätt att svänga in där. Pedrosa hamnar i alldeles fel linje och kör på Simoncelli.

Du tycker alltså att det är ok att bara stänga igen!
Dani svänger för fullt och hur kan han då "bara" köra på Simons ben.
Jo för att Simoncelli inte lämnar den plats han ska utan bara tvärar in framför!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Problemet för gode Dani är att han i situationen litar helt på den erkänt grymma HRC effekten rakt fram vilket också blir hans fall I och med att utfallet av all tillit blir att han får betala dyrt med att bromsa på sig vilket klart och tydligt går att se på bandupptagningarna.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Problemet för gode Dani är att han i situationen litar helt på den erkänt grymma HRC effekten rakt fram vilket också blir hans fall I och med att utfallet av all tillit blir att han får betala dyrt med att bromsa på sig vilket klart och tydligt går att se på bandupptagningarna.

Bromsar man på sig kan man inte svänga!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ska Simoncelli bli världsmästare så måste han köra med huvudet. Det gör han inte nu. Kraschat ut sig ur två av fyra race och skaffat sig en ride through i det tredje. Inte smart kört direkt..

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Ska Simoncelli bli världsmästare så måste han köra med huvudet. Det gör han inte nu. Kraschat ut sig ur två av fyra race och skaffat sig en ride through i det tredje. Inte smart kört direkt..

Jag tycker man kan se tydlig likhet med Lorenzos debutår. Skillnaden är att JL slog sig som f-n hela tiden.
Så det kan absolut vara läroår inför kommande titel/-lar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tycker man kan se tydlig likhet med Lorenzos debutår. Skillnaden är att JL slog sig som f-n hela tiden.
Så det kan absolut vara läroår inför kommande titel/-lar.
Ser dock inget av det i Simoncellis attityd - det är fortfarande andras fel och han ser rött alldeles för lätt.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Ser dock inget av det i Simoncellis attityd - det är fortfarande andras fel och han ser rött alldeles för lätt.

...vet inte det.
Sina egna vurpor & missar erkände han ödmjukt som orutin samt han hade att mycket kvar att lära, i den intervju jag såg.

Din beskrivning tycker jag för övrigt passar bättre på Stoner. Simoncelli verkar ha ett stabilt & lugnt psyke tycker jag, ..mest andra som blir upprörda i hans ställe.
Inte förnekat att han tar för sig (ibland buffligt) på banan för det, ..men vad gäller Pedrosaincidenten var det mer än han som bjöd upp till dans.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Simoncelli verkar ju hur cool som helst :)

Är det några som borde boka tid hos psykolgen så är det Stacey och Grin-Jörgen.

• Gilla
Reaktioner: SGM

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Du tycker alltså att det är ok att bara stänga igen!
Dani svänger för fullt och hur kan han då "bara" köra på Simons ben.
Jo för att Simoncelli inte lämnar den plats han ska utan bara tvärar in framför!
Helt rätt, Pedrosa är först in i kurvan och har i mina ögon rätten att välja spår, Simon i källaren drar igen dörren mitt i ansiktet och det är det som ger honom straff för Illegal Manouver. Om han nu är så jävla snabb så kunde han nog vänta en eller två kurvor och ändå kommit om. :dummer

Simoncelli verkar ju hur cool som helst :)
Cool, javisst men även farlig och vårdslös. En oslipad diamant som behöver nån som lyftet håret från öronen och ropar, "skärp dig nu för fan"

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Helt rätt, Pedrosa är först in i kurvan och har i mina ögon rätten att välja spår...
Om jag körde så skulle jag krascha varenda race. I helgen var det flera förare som stängde dörren för mig trots att de såg mig och det är deras fulla rätt. De var helt enkelt tuffare!

Problemet i det här fallet var att Butter hade alldeles för hög fart för att reda ut situationen om Simocelli hade stängt dörren, vilket han gjorde. På ombordbilderna som BBC visade syns inte ens Butter när Simoncelli lägger ner och hade han varit först in i kurvan kan man ju klura på hur det kom sig att det var Butter som körde på Simoncellis ben...

Cool, javisst men även farlig och vårdslös. En oslipad diamant som behöver nån som lyftet håret från öronen och ropar, "skärp dig nu för fan"
Det lär ju inte bli smurfen Stacey som drar honom i öronen iaf :D

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det lär ju inte bli smurfen Stacey som drar honom i öronen iaf :D
Nä, så billigt lär han inte komma undan Stoner. Det blir nog en rejäl box på nosen om Simon i källaren försöker nåt sånt.
Ge sig på småpojkar som Pedrosa, tsssss... skulle vilja se honom försöka samma move på Rossi. :såjaponken

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke

Det där låter ju som Stoner. Simoncelli verkar vara väldigt stabil som person, och stenhård på banan. Honom rubbar man inte i första taget.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det där låter ju som Stoner. Simoncelli verkar vara väldigt stabil som person, och stenhård på banan. Honom rubbar man inte i första taget.
Hans humör påverkar ju hans körning och har gjort ett flertal gånger då han har börjat koncentrera sig på att "hämnas" istället för att köra om det. Han kraschar fortfarande alldeles för mycket och jag har inte sett mycket race craft i hans körning. Det är all in och hög kraschfrekvens eller slutkörda däck. Inte mästarmateial om han inte börjar använda det lilla han har mellan öronen.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Konsten att rädda en karriär!?

Ang Dani Pedrosa och nya skadan på Le mans!

Skrivet från hjärtat!!

Dani lider som bekant år efter år av kraschskador en del liknande krascher som andra förare reser sig upp och går i från, likt den på le mans i år. Jag skulle verkligen unna Pedrosa ett sabbatsår som låter kroppen läka och träna kroppen inför 1000cc 2012 då han lär behöva varje ben och muskel att vara helt.

Samtidigt ta sig tid och sumera tiden i MGP samt sumera partnerskapet med Puig och deras gemensamma mål att vinna MGP VM pokalen, därefter ta ett beslut.

Troligt = Nej

Behövligt = Ja

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
HRC riders to promote safe riding

http://www.motogp.com/en/news/2011/HRC+riders+to+promote+safe+riding

Simoncelli får inte vara med fastän han åker HRC-hoj...
:hoppskrat

Hur tänker du nu? Att han skulle varit med, men explicit inte längre får pga incidenterna? Eller är det kanske så att Team Repsol Honda och dess förare som här representerar HRC och inte Team Gresini Honda som Sic och Aoyama kör för?

Med tanke på att det är ett event tillsammans med Repsol Montesa Honda trial team så gissar jag på det senare. Respol/Honda verkar vara den gemensamma nämnaren här.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC