Jag har inte provkört den. Och plannerar inte att göra så heller.
Det är ju kul att de vågar ändra designen. Men personligen gillar jag inte den.
Det är två specifika saker jag direkt ogillar. En är relativt enkel att fixa, och dessutom tor jag att jag skulle kunna lära mig att gilla den detaljen.
1 - Lampan. Den gillar jag inte. Jag är ett stort fan av helt vanliga runda lampor, som visserligen inte vinner så många design tävlingar. Men de är snygga. Det gäller bara att hitta rätt form (storlek) för en specifik hoj. Men, den nya går nog att lära sig att åtmindståne acceptera. Jag tyckte dock den var fulare i verkligheten än på bild... (men det går ju att byta, så det hade inte varit en showstopper för inköp)
2- Ramen. Meh, ser ut som en lågstadieelev designat den. Rördelen saknar flyt i designen och ser mest bara tjock, klumpig och tung ut. Sedan som för att strö salt i såren så har de gjort halva ramen i gjuten aluminium...
Det är ju på gränsen till självmål. Vill jag ha alu-ram köper jag japansk... (som har typ 20+ års erfarenthet av att optimera aluminium gjutning)
Jag har försökt gilla den, men det funkar inte för mig. Helt avtändande design.
Sen att hojen faktiskt är smidigare än den gamla hjälper inte. De har byggt bra och snygga stegramar utan att använda en tjock klump aluminium förut.
Och var de nu tvugna att använda en mix ram så finns det ju många bättre exempel på hur man kan göra.
Jaja, nog gnällt från min sida...
Med lite tur så gör den nya modellen att de äldre blir billigare...