Montera lameller?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Jag monterade en slirkoppling på superduken igår. När jag skulle provköra den så förde den ett fasligt oväsen när jag drog in kopplingen. När jag tog loss kopplingskåpan såg jag att min Rizoma eftermarknadskåpa tydligen inte hade tillräckligt med plats för slirkopplingen. När jag drog in kopplingen pressades en del av kopplingen ut o började svarva ner lite upphöjningar på insidan av kopplingskåpan.

Nu måste jag plocka isär allting och rengöra ordentligt så jag inte har kvar en massa aluminiumspån som kan förstöra något.
Spelar det någon roll hur lamellerna är vridna? :va
När jag först monterade kopplingen såg jag till att alla lamellerna kom i samma läge som tidigare, men är detta verkligen nödvändigt? Vore skönt att slippa ha koll på det nu när jag ska rengöra dem allihopa...

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Fixat!

Det är lugnt. Jag gjorde ett antagande att det skulle vara okay och satte lite snurr på lamellerna. Det verkar fungera som det ska. :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Umm, det är väl våtkoppling på den där...jag skulle noja över aluspån i oljan jag.

SnigelracingKTM

Värkställande Knäskrapare
Gick med
12 Jan 2010
Hoj
KTM 690 SMR -08 och KTM 250 ECX-F för skogsbruket..
Det är lugnt. Jag gjorde ett antagande att det skulle vara okay och satte lite snurr på lamellerna. Det verkar fungera som det ska. :)

Inte aldeles säkert att alla lameller och diskar ska vara med när man eftermonterar slirkoppling.
Ska dom det kanske något annat ska fixas..
Rekluse skickar tex med en extra tjock packning, alternativt kan man köpa en spexiell kopplingskåpa.
:confused:

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...