Nickeluring
Lurig som få...
Jag monterade en slirkoppling på superduken igår. När jag skulle provköra den så förde den ett fasligt oväsen när jag drog in kopplingen. När jag tog loss kopplingskåpan såg jag att min Rizoma eftermarknadskåpa tydligen inte hade tillräckligt med plats för slirkopplingen. När jag drog in kopplingen pressades en del av kopplingen ut o började svarva ner lite upphöjningar på insidan av kopplingskåpan.
Nu måste jag plocka isär allting och rengöra ordentligt så jag inte har kvar en massa aluminiumspån som kan förstöra något.
Spelar det någon roll hur lamellerna är vridna?
När jag först monterade kopplingen såg jag till att alla lamellerna kom i samma läge som tidigare, men är detta verkligen nödvändigt? Vore skönt att slippa ha koll på det nu när jag ska rengöra dem allihopa...
Nu måste jag plocka isär allting och rengöra ordentligt så jag inte har kvar en massa aluminiumspån som kan förstöra något.
Spelar det någon roll hur lamellerna är vridna?
När jag först monterade kopplingen såg jag till att alla lamellerna kom i samma läge som tidigare, men är detta verkligen nödvändigt? Vore skönt att slippa ha koll på det nu när jag ska rengöra dem allihopa...