Montera regskylt på undertail

thrillseeker

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
Göteborg/Jönköping
Hoj
Triumph Speed Four
Har nu äntligen tagit tag i att montera blinkers från Rizoma och undertail från Ermax. Blinkers fram gick relativt smärtfritt och jag har börjat med baken. Nu till problemet, hålen på regskylten sitter 4.5 cm från övre kanten medan jag har ett 2 cm högt "fäste". Det betyder att hålen på skylten bör sitta ca 1 cm uppifrån.


Det KAN finnas två lösningar på det problemet.

Nr 1
Jag har sett på bilder att folk har skyltar där hålen sitter högre upp, om jag beställer en ny skylt finns de högre upp då, borrar man själv, har för mig att det inte är tillåtet (det syns att Triumph har borrat dessa, sitter ett klistermärke på baksidan som de borrat genom).

Nr 2
Det andra alternativet är ett alufäste som får göras och så att skylten förlängs.


Skulle föredra alt. 1 då detta är lättare och ffa att det blir "cleant", alt 2 är en lösning men det blir inte lika snyggt eftersom skylten kommer sitta längre ner.

Ja, jag vet att hojen är skitig, körde hem honom från verkstaden i regn, det var inte kul för mig heller :gnissla
 

Bifogat

  • IMG_0757.jpg
    IMG_0757.jpg
    61.4 KB · Visningar: 189
  • IMG_0753.jpg
    IMG_0753.jpg
    230.5 KB · Visningar: 250

3rik

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Jönköping/Lund
Hoj
Suzuki SV650N
Hålen borrar man ju själv eller? iaf till bil, har aldrig köpt ny skylt till hoj men antar att det är lika

Mvh Erik
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Skylten kommer utan hål sitter även bra med kardborreband eller bra dubbehäftande tape.
 

thrillseeker

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
Göteborg/Jönköping
Hoj
Triumph Speed Four
Skylten kommer utan hål sitter även bra med kardborreband eller bra dubbehäftande tape.

:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Det var det jag ville veta! Fick för mig att jag hade läst att man inte fick borra i skylten, men kommer den utan hål blir det svårt annars :D

@ M|cke Nytt skattemärke kommer när som helst, har precis betalat skatten nämligen :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top