Montering av Slip On. Z750R.

maletjick

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2011 Kawasaki Z750R
Tja!

Har beställt ett rör som kommit i dag. Devil Carbon. Dvs bara Slip On. Hojen är en Kawasaki Z750R 2011.

Är det någon som har erfarenhet av att montera dessa? Är det väldigt svårt eller bara lite meck.

Har inte tummen mitt i handen och har skruvat. Vill bara höra era åsikter. Hämtar det i dag och börjar ikv. Alla tips mottages!

/ Henrik
 

maletjick

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2011 Kawasaki Z750R
Jäkla dålig respons. Jag har formulerat frågan as-kasst. Någon som har erfarenhet av Slip On montage? Jag har aldrig gjort det. Tips och trix och ev svårighetsgrad vore awesome.
 

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
CBF600SA
Monterade slipon för någon månad sedan, fick med monteringskit (två klämmor och ett mellanrör) som ersättning för den xxxl-sizeade originaldämparen.

Tidsåtgång: ca 1 cigarett. Med ciggen i munnen ;)
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Har monterat av och på slip-on på alla mina tidigare hojar. Cbr600, R6 och R1. Lätt som en plätt.
Det enda som va jobbigt var en gång när det inte ville bli tätt mellan slip-on och mellanröret. Dock så va det ett billigt, kasst slip-on.
Devil brukar sitta som ett smäck!
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Har monterat slipon på ca: 10+ antal hojar, och har aldrig tagit längre än max 30-45 minuter utan stress. oftast betydligt mindre. Krångligast brukar det vara med dubbla burkar i cutsen, eller hojar som har avgasspjäll som ska bort, eller o2-sensor som ska bort. Men anyway, slipon är simpelt.. Bara att köra på, men som vanligt, rätt verktyg gör halva jobbet. Dessutom om det är första gången du byter burk på en hoj, så ta dig tid att läsa manualen som kommer med slip-on dämparen :tummenupp

Lycka till :yoparty
 

maletjick

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2011 Kawasaki Z750R
Tack för alla svar. @Pelle: Jag driver ju med er!

Jag har monterat systemet. Sitter som ett jävla smäck. Men till frågan.
Spjället som sitter på den gamla burken kopplas ur. Wajrarna som går från gamla burken till själva insuget har jag tagit bort. Rätt eller fel? Efter detta så ska man montera på en sorts spärr som man sätter vid själva spjället vid insuget. Spelar det någon roll om wajrarna finns kvar eller inte? Jag tog bort dem då jag inte såg nyttan med de. Har inte fått dit den lilla spärren men monterar den ikv.

Frågan är alltså:
Spelar det någon roll om wajrarna är borta eller inte. Alltså de som gick från gamla burken till själva insuget? Monterar på spärren ikv. Postar bilder efter det.

Tacksam för svar!
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top