Monzta 2007?

LimaOlle

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
MV Agusta
:yoparty igår träffade vi banägarna för att planera kommande år på Monzta med motorcyklar. Allt hänger på beslut i Miljönämnden.
Efter mötet hade vi presskonferens för Mora Tidning. Hoppas på ett reportage före sammanträdet 5 oktober.
Din insändare var kanon Stefan. Ni som vill stödja oss för fortsatt mc-åkning på Monzta får gärna skicka fler sådana till Mora Tidning omgående.

I helgen används banan för sista gången i år. Vi vill härmed tacka alla som kört på Monzta i sommar. Tack för bilder, filmer, tips och glada miner. Vi hoppas att ni kommer tillbaka nästa år till en ännu bättre bana.
LimaOlle & Maria

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Ni ska ha ett stort tack för allt ni gjort så vi kunnat köra på Monzta :tummenupp
Det är självklart att man kommer tillbaka 2007 om allt går bra med miljönämnden så vi får köra.
Monzta är (enligt min åsikt) en av sveriges roligaste banor och det blev ca: 100 mil skitkul körning fördelat på 6 dagar i somras :yoparty

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag har skrivit en insändare till Mora Tidning. Återstår att se om den kommer med i nästa vecka.

utan monzta, inget liv! :grina

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Monzta: Årets roligaste MC upplevelse. Askul bana, hoppas verkligen på en fortsättning!

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Monzta

Jag hoppas verkligen på en fortsättning nästa år.
En av de roligaste banorna i sverige:tummenupp
Vi kommer tillbaka nästa år längtar redan:)

//Lars

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Instämmer i hyllningarna, hoppas det går vägen i oktober. :tummenupp

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
morsan skrev:
2501490 Men jag bad ju att insändarna skulle skickas till MT eller FK för de är de mest lästa här uppe :tungan

:tummenupp för er

Jag skojar med ankan bara, ser fram emot hennes bidrag! :)

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Stort tack till Olle och Maria, Jåke, Niklas och alla ni andra som har jobbat och ordnat bandagar på Monzta, några nämnda men inga glömda! Jag kommer att åka nästa år om det blir fortsättning, hur många har ett sånt privilegium att ha en motorbana 5 km från hemmet?!

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
mikekop skrev:
2503596 Stort tack till Olle och Maria, Jåke, Niklas och alla ni andra som har jobbat och ordnat bandagar på Monzta, några nämnda men inga glömda! Jag kommer att åka nästa år om det blir fortsättning, hur många har ett sånt privilegium att ha en motorbana 5 km från hemmet?!

Vi är väl ganska många här uppe, men har varit dåliga på att åka har jag förstått:)

Vi har bara 1 km fågelvägen :D :D

Last edited:

sandstream

Guest
Jag kommer gärna upp nästa år men då får de nog ha bättrat på säkerheten.
Tänker framförallt på in- och utfart på banan samt avåkningszonerna.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Hoppas det blir en fortsättning, civiliserad asfalt finns det alldeles för lite av i det här landet.

Förslag om det blir en fortsättning;

Köp in en massa spadar, och kör en eller två lite billigare helgkörningar. Motprestation är att de som är där gräver bort lite grann i nån avåkninszon, rensar nåt träd eller nåt sånt. Öl, grävning, motorcykelåkning (kanske inte samtidigt med ölen dock) och norrländska mygg!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
t-rex skrev:
2507165 Hoppas det blir en fortsättning, civiliserad asfalt finns det alldeles för lite av i det här landet.

Förslag om det blir en fortsättning;

Köp in en massa spadar, och kör en eller två lite billigare helgkörningar. Motprestation är att de som är där gräver bort lite grann i nån avåkninszon, rensar nåt träd eller nåt sånt. Öl, grävning, motorcykelåkning (kanske inte samtidigt med ölen dock) och norrländska mygg!
Kolchos! :yoparty

Jag är på!

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
t-rex skrev:
2507165

Jag är på.. Ska se om jag kan knyta fast motorsågen på kutsen, vore ju riktigt manligt *L*

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Birma skrev:
2507485 Jag är på.. Ska se om jag kan knyta fast motorsågen på kutsen, vore ju riktigt manligt *L*

Motorsåg finns på närmre håll i så fall :)
Jåke, hör av dig om det behövs andra "tillbehör" också
Om det nu blir något nästa år efter alla klagomål :notme

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras