Mopedforum? Vilket är bäst?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Eftersom det borde finnas folk här med färska kunskaper så vänder jag mig hit - Jag är på jakt efter dela till gamla moppar och då vore ju ett mopedforum rätt ställe att börja på.

Några tips?

ExXe

Grussprättare
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Rosa tvåhjuling.
eller som hagberg sa, eftersom det är ett mopedforum för veteranare.

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Speedriders gäller för veteranmoppar, helt klart. Annars går mycket delar hitta på tradera.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Ja som sagt på www.bike.se finns det mycket hjälp. Men akta dig för det finns många puckon också.

www.moppenet.se så finns det också bra hjälp från VISSA personer. Vad är det du behöver hjälp med förresten? Vi kanske kan lösa det.

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Skulle nog ändå säga moppenet eftersom att det är sveriges överlägset största mopedforum :)

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
kolla på speedriders.com så borde du nog hitta vad du söker!
annars bike.se eller moppenet.com
Lycka till:)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Om du är ute efter ett svin seriöst så www.08scooter.com det bästa. Mkt seriösare än sh faktiskt. Lite för seriöst kanske. Men du får svar på frågorna iaf. Flera här har varit regade där förut. Tex. Jag, Tvålen, Dp. Rätt mkt veteran moped folk där faktiskt.

Last edited:

ExXe

Grussprättare
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Rosa tvåhjuling.
prulle skrev:
Om du är ute efter ett svin seriöst så www.08scooter.com det bästa. Mkt seriösare än sh faktiskt. Lite för seriöst kanske. Men du får svar på frågorna iaf. Flera här har varit regade där förut. Tex. Jag, Tvålen, Dp. Rätt mkt veteran moped folk där faktiskt.

Jag har varit medlem på MoppeNet under lång tid. Visst har det kommit perioder då alla dessa Nyregristrerade kommit i överflöd och trott att de kan allt. Men det har lugnat sig nu. Moppenet är ett seriöst forum. Seriösaste mopedforumet i sverige. Den som har massa kritik mot det får gärna skriva det och berätta varför det är så värdelöst.

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
-
Då jag hängde på moppenet kunde man knappt läsa vad alla fjortisar skriver, t.ex. verkar ingen veta den mest grundläggande regeln i svenska språket, att mening börjar med stor bokstav och slutar med punkt.
Rättstavning samt gramatik som skulle göra texten mera lättläst är något man får drömma om där.

Samt en massa onödiga inlägg i stil med "aa", "omg", "lol" osv. osv. osv.

Last edited:

ExXe

Grussprättare
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Rosa tvåhjuling.
MarcusG skrev:
Då jag hängde på moppenet kunde man knappt läsa vad alla fjortisar skriver, t.ex. verkar ingen veta den mest grundläggande regeln i svenska språket, att mening börjar med stor bokstav och slutar med punkt.
Rättstavning samt gramatik som skulle göra texten mera lättläst är något man får drömma om där.

Samt en massa onödiga inlägg i stil med "aa", "omg", "lol" osv. osv. osv.

Det är det man får ta med de nya 15 åringarna. Dessa personer som skriver den typ av inlägg du beskriver blir varnade eller t.o.m avstängda.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!