Mopedköp och trimmning

Status
Ej öppen för fler svar.

Leinad

Bannad
Gick med
3 Jul 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen!
Tjabba!


Kan i stort sett ingenting om verken mopeder, motordrivna fordon eller för den delen hur man trimmar en sådan.

Jag behöver en moped för att ta mig till jobbet och den ska helst gå snabbt. Jag har kikat på några skitmopeder (EU Klass 1) som blåser fram i 45. Jag vill iallafall nå 70-80 klassen med något slags effekt-rör eller annat. Vad som krävs för att det ska gå undan helt enkelt.


Har du några rekommendationer om hur man bäst spenderar sina kronor för att komma upp i hastighet på 2 hjul?



Eventuellt mopedköp.


Tack tack tack!
 
Nu är ju du garanterat ett troll, men ändå:

Större cylinder, större förgasare och ändra utväxlingen.
Annars brukar väl de där plastpulkorna vara strypta, så det borde ju gå att plocka strypningen.

I övrigt är det dyrt att köra trimmad moppe om du råkar ut för en tjurig polis. Vill du köra fort på två hjul är det bättre att köpa en MC från början. En CBF125 tex...
 
Seriöst... regga inte för att ställa mopedfrågor. Perm.bann. Done. Tråd stängd.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back
Top