Nej, det ved vi faktisk ikke. Kan du ikke fortælle mig det. Du har jo sikkert en rigtig god indsigt, som os der bor her ikke har ??
Jeg har boet 3½ år i Rosengård og har ALDRIG oplevet noget af det der står i aviserne. Og, der er aldrig nogle der har rørt mine mc'ere eller biler... Ingen problemer alls
haha... ja har bott i persborg(malmö), ängelholm, öland, västervik, rosengård, höör o lund... så försök inte komma o säg att ja inte vet det ja talar om.
ja har gått i skolan i rosengård det var den sjukaste perioden i mitt liv. folk stod o vänta på mej me kniv efter skolan, aldrig sett dom innan. slagsmål varje dag i skolan för ja va "skejtare" ville folk slå mej, rån på lastbilar som skulle leverera läsk till skolan va vanligt, samma som rån av folk mitt på ljusa dan.. ja o man har sett allt det där...
min cykel blev stulen efter ja bott i rosengård i sex timmar... det hade även skett nån våldtäkt på den skolan ja gick i, nån "charmör" som inte kunde få till det o tvingade sig istället på nån tjej. rosengård är ju enligt statistik mest brottsdrabbat i hela sverige..
visst d kan ha ändrat sig, men ja tror att de som begått brott där innan begår dom nån annan stans bara. typ i centrum..
ambulansen vill inte in i rosengård utan polis eskort, samma me min vän som e väktare i malmö han går inte in där själv då många väktare blivit svårt misshandlade där. fan för nån vecka sen var det skjutning mot civilpolis på amiralsgatan helt sjukt...
ps. ja jobbar i malmö o har gjort så längre än du bott här, o ja känner fler invandrare än vad du gör och många tycker likadant som jag faktist..