Elffors
Tibnor är min speedshop...
- Gick med
- 21 Aug 2008
- Ort
- hemma
- Hoj
- , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Sitter på jobbet och surfar på sh ,turbo givetvis , och pillar mellan varven på
ett 16t agg. I min klåfingrighet bestämmde jag mig för att klocka in det så som det ska sitta på hojen sen, vilket resulterade att armen som går till wg luckan hamnade helt åt h-e, vilket iofs var väntat. tänkte att man kunde sätta armen o tryckdosan på turbinsidan.
Efter att ha svarvat bort orginal fästet och börjat skissa på ett nytt, kommer jag på hur ful dosan är (agg med x antal mil) samt va lång armen är. men om man kortar armen så skulle membranet i dosan kunna smälta? '
Och framför allt hur regleras trycket??
måste dosan plockas isär o fjädern sedan shimsas, borde ha läst nåt om det här på sh isåfall. detta skall vägas mot extern wg vilket skulle kräva lite krångligare grenrör mm. tycker som nybörjare att projekt turbo är tillräckligt krångligt. målsättningen är att tvångsmata en blade med ett kilo
ett 16t agg. I min klåfingrighet bestämmde jag mig för att klocka in det så som det ska sitta på hojen sen, vilket resulterade att armen som går till wg luckan hamnade helt åt h-e, vilket iofs var väntat. tänkte att man kunde sätta armen o tryckdosan på turbinsidan.
Efter att ha svarvat bort orginal fästet och börjat skissa på ett nytt, kommer jag på hur ful dosan är (agg med x antal mil) samt va lång armen är. men om man kortar armen så skulle membranet i dosan kunna smälta? '
Och framför allt hur regleras trycket??
måste dosan plockas isär o fjädern sedan shimsas, borde ha läst nåt om det här på sh isåfall. detta skall vägas mot extern wg vilket skulle kräva lite krångligare grenrör mm. tycker som nybörjare att projekt turbo är tillräckligt krångligt. målsättningen är att tvångsmata en blade med ett kilo