Moppehjälm till Dottern

jag har en biltema hjälm, hur bra som helst
jävla trams att biltema är bara skit
frun har sån man kan öppna hela fronten på typ sån snuten har. hon är jätte nöjd med den

Biltemas hjälmar är tunga as o de är inte bra för nacken., sen en litentjej har ju inte brottarnacke

Man kan vaddera upp bra hjälm istället med sånt som följer med elektronikemballage en viss liten mån
o sen ta bort , typ en storlek.

Den som jag länkade till väger 1200g min Shoei för 6000+:- väger 1470g....

Jag skiter i vilket faktiskt. Du har påfallande svagt underlag med när du säger att din hjälm är i bra kvalite. För det första så är det ett exemplar och för det andra så ifrågasätter jag om du har kompetensen att avgöra det? Jag har sett tillverkning av hjälmskal i Kina och jag ifrågasätter starkt deras förmåga, möjlighet eller vilja att garantera vare sig material, ”no re-grind” eller processparametrar.

Av den anledningen vill jag helst inte ha en termoplasthjälm och jag vill garanterat inte ha en Biltema eller nån annan brandad noname.

Jag köpte en Lazer på handelsboden till bonussonen, inbyggt solvisir. jag tyckte den kändes vettig.

/A

Såååå, är det bättre att ha en 1600g hjälm över armen än en 1200g? :D
(eller har hjälmattityden ändrats senaste 28 åren, fan är jag så gammal.....)

Jag skiter i vilket faktiskt. Du har påfallande svagt underlag med när du säger att din hjälm är i bra kvalite. För det första så är det ett exemplar och för det andra så ifrågasätter jag om du har kompetensen att avgöra det? Jag har sett tillverkning av hjälmskal i Kina och jag ifrågasätter starkt deras förmåga, möjlighet eller vilja att garantera vare sig material, ”no re-grind” eller processparametrar.

Av den anledningen vill jag helst inte ha en termoplasthjälm och jag vill garanterat inte ha en Biltema eller nån annan brandad noname.

Har biltemas hjälm uppfyllt testkraven?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back