Mopperace, grunder och "what to do"

JockeSund

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Örebro
Hoj
Sparkcykel 2000
Hejsan alla på forumet!

Är en kille som är sugen på att börja köra lite mopperace, lära mig grunder och teknik om hur man ska köra för att bli bra och sen senare kanske kliva upp på roadracing? Har varit och kikat lite på när dem kör och jag blir bara mer och mer sugen på att börja! Så nu kommer frågan, vart och till vem ska man vända sig till om man vill få lite information om mopperace? Har kollat lite på sidorna som stod här på forumet, men dem vill inte riktigt funka för mig :( Finns det några speciella återförsäljare som säljer färdiga "mopperäsers" eller byggar man dem själv? Såg en moppe på Köp och sälj som man använder sig utav i mopperace, men när jag söker på "Metrakit 70cc" så får jag bara upp en massa sidor med trim.

Är jättetacksam för svar. Och jag vet att det här är ganska mycket offtopic på Sporthoj.com, men jag vet inte vart jag ska vända mig med mina frågor :(
 

JockeSund

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Örebro
Hoj
Sparkcykel 2000
Tack så jättemycket! Äntligen en sida man kan läsa lite.. Och ett stort plus är att det finns annonser där med! Jättetack!
 

seionage

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda rs 125
Hej.

Kom hem från Västerås från ett mopperace precis. För att besvara din fråga lite kort ang om tips o trix så kan du gå in på http://www.70racing.se/
Mig veteligen så finns det en hel del begagnade 70rr metrakit hojjar till salu. Örebro gänget Peter och Frippe team "BRL" har full koll på läget i 70rr svängen så mitt tips är att du tar kontakt med dessa och får fullstängig info.
Robban Gull med fler kommer från 70rr skolan så du är ju på rätt spår.
Alla RR förare borde prova 70rr.

Ha det gött.
 
Last edited:

JockeSund

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Örebro
Hoj
Sparkcykel 2000
Seionage, jag va faktist och tittade på er när ni körde i Västerås! Och jag va uppe hos Peter Karlsson idag och fikade och fick låna ett skinnställ utav han, snäll som han är! :) Så jag är fullproppad med information nu och är grymt taggad inför Gelleråsen på söndag!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top