"Vevaxel lite sned men påverkar inte funktionen" Är de så okänsliga, moppemotorerna?Helt Ok priser tycker jag. En bit bort men jag ska nog ändå ditåt snart.
Tack för tipset
"Vevaxel lite sned men påverkar inte funktionen" Är de så okänsliga, moppemotorerna?Helt Ok priser tycker jag. En bit bort men jag ska nog ändå ditåt snart.
Tack för tipset
Vet en som svetsa ihop en vevstake och den gick bra sen"Vevaxel lite sned men påverkar inte funktionen" Är de så okänsliga, moppemotorerna?
Haha.. frågan är hur länge den går men det var ju snyggt jobbat. En sned vevaxel borde ju dock påverka lager och vibrationer kan man tycka. Men han kanske menar vevstake egentligen.Vet en som svetsa ihop en vevstake och den gick bra sen
"Vevaxel lite sned men påverkar inte funktionen" Är de så okänsliga, moppemotorerna?
Ja det gör det ju faktiskt. Får putsa glasögonen Sorry, det är ju en annan femma...Växelaxel står det i annonsen
Såhär blev det till slut
View attachment 440000
https://youtu.be/ja023rDfX3g
Vid provkörning så tyckte jag mig faktiskt känna ett ökat drag på mellanregistret, men topphastigheten har sjunkit med ca 5km/h då den inte varvar ut lila bra längre. Dock upptäckte jag att jag inte lyckats få röret att täta ordentligt mot cylindern så det kanske spelade in litegrann om nu inte alla avgaser gick genom röret... Men på det hela taget tycker jag att det blev rätt OK till slut ändå, med ökat mellanregister och mer vrid kan jag kanske börja experimentera med drevning och vinna tillbaka den förlorade topphastigheten fast vid ett lägre varv
View attachment 440001
Jäklar vilket gott ljud du fått till.
Snygg men tung. Min väger typ en tredjedel
Pojken skriver upp för AM kort i veckan, så vilka märken ska jag titta efter nu då när han vill ha en Supermotard eller Off Road variant. Finns inget ork att strula med kina junk, utan undran är vad som funkar, gärna begagnat.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|