Moralpredikan

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
Henken skrev:
Ligger du & nån polare efter de andra på väg till krogen och kommer på ideén att en ska rida på den andras rygg så se till att din polare bär! Mycket skönare att landa på en människa än på asfalt med grus.

Får kolla om de orkar mig... men iofs så är de 3 pers och sååååå tung är ajg inte :D
 

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
sno_pro skrev:
jag tycker att vi släpper de här nu... :tummenupp kör lungt..

Antar att det är upp till var och en... men ibland funderar man :( Menar inte att någon av er som skriver är ansvarslösa utan det är jobbigt ibland med såna... För det finns gott om dem.
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Re: Re: Re: Re: Re: Moralpredikan

Jenna J skrev:
Mmmm bra sammanfattat! Jag hoppas att folk har detta i åtanke när de gasar i 250 km/h

Tur att min bara går i 170 :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gustav1 skrev:
Utveckla gärna. :)
Nä, det gitter jag inte. Men om du utvecklar vart du vill komma så kanske jag gitter. För jag antar att du inte tycker att svaret "skattebetalarna" är särskilt meningsfullt. :)

Förresten, visste du att rökare är jäkligt lönsamma för samhället?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bingo skrev:
Nä, det gitter jag inte. Men om du utvecklar vart du vill komma så kanske jag gitter. För jag antar att du inte tycker att svaret "skattebetalarna" är särskilt meningsfullt. :)

Förresten, visste du att rökare är jäkligt lönsamma för samhället?

Det är även "bensinmissbrukare" som du&jag :tummenupp

750RR
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
maverick_750rr skrev:
Det är även "bensinmissbrukare" som du&jag :tummenupp

750RR
Jo, fast det beror lite på hur mycket man kör och när man dör. Helst skall man köra mycket och sedan falla ner död samma dag som man går i pension. Jag funderar lite på att inrikta mitt liv så att jag blir riktigt lönsam för samhället. Då måste jag röka mycket, supa mycket (inget HB), köra bil mycket och... Ja nåt mer högbeskattat får det bli. Är du med Mavve? Det verkar vara kul att vara till nytta för samhället. :crash :hej

Edit: hur går det med bågarna? Se till att få dem färdiga nån gång. Det finns några fina bankörningar under juni-juli.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bingo skrev:
Jo, fast det beror lite på hur mycket man kör och när man dör. Helst skall man köra mycket och sedan falla ner död samma dag som man går i pension. Jag funderar lite på att inrikta mitt liv så att jag blir riktigt lönsam för samhället. Då måste jag röka mycket, supa mycket (inget HB), köra bil mycket och... Ja nåt mer högbeskattat får det bli. Är du med Mavve? Det verkar vara kul att vara till nytta för samhället. :crash :hej

Edit: hur går det med bågarna? Se till att få dem färdiga nån gång. Det finns några fina bankörningar under juni-juli.

Jag har redan rökt så att jag betalat tillbaka vad samhället gett mig i form av hälsoskydd, skolgång mm.
Supa gör jag varje dag så....

Dö hade jag tänk göra när jag inte kan köra min ZXR utan att skaka.

Jag fick inte hojen idag som avtalat :mad:
Många ringde o va lissna, tack alla :hej som sagt, JAG är den som är mest lissen....

Midsommar är nästa mål. Fråga inte vad jag gör om jag inte får den tills dess....

750RR :(
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Bingo skrev:
Nä, det gitter jag inte. Men om du utvecklar vart du vill komma så kanske jag gitter. För jag antar att du inte tycker att svaret "skattebetalarna" är särskilt meningsfullt. :)

Förresten, visste du att rökare är jäkligt lönsamma för samhället?

Nä, men då fortsätter jag att sprida gränslöst idiotiska tankar omkring mig då. :tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ravetrancer skrev:

Bruden, undrar om du tar på dig ditt skinnställ när det är 30-35grader i skuggan o kör ner till stan eller tar en lite cruisingtur?????? Isf e du *** för i den värmen kan man lätt få värmeslag och då utgör du fan en stor risk i trafiken.........

30-35 ?! Har du flyttat till Barbados ? :D När det är så varmt ligger jag på en strand vid havet under ett parasoll - inget hojåkande då inte...

Annars kan jag rekommendera ventilerade race-ställ. Bara att hålla lagom fart så svalkar det.
 

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
electronaut skrev:
Jag tycker det är helt rätt att köra utan skyddskläder. Det är väl upp till mig själv om jag vill skydda min egen kropp. Det ska inte storebror regeringen bestämma. Det är att omyndighetsförklara vuxna människor. Mindre förbud åt folket! :squid
När du ligger på intensiven efter att ha skrapat bort 40% av allt skinn på kroppen efter en klotning så är det MINA skattepengar och försäkringspremier du slösar bort...

Skulle jag någonsin se dig ligga vid dikeskanten skulle jag nog låta bli att ringa 112, utan låta naturen ha sin gilla gång istället.

edit: stavfle
 
Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Akta dig Gaffa-Mannen, nu har du skrivit något gränslöst idiotiskt. :rolleyes:
 

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
TomK skrev:
30-35 ?! Har du flyttat till Barbados ? :D När det är så varmt ligger jag på en strand vid havet under ett parasoll - inget hojåkande då inte...

Annars kan jag rekommendera ventilerade race-ställ. Bara att hålla lagom fart så svalkar det.

:tummenupp
 

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Gustav1 skrev:
Akta dig Gaffa-Mannen, nu har du skrivit något gränslöst idiotiskt. :rolleyes:
Vilken av meningarna syftade du på?
Tror du verkligen att jag menar allt jag skriver?
(Det kanske jag gör förresten... Det är ju inte lätt att veta)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Gaffa-mannen skrev:
Vilken av meningarna syftade du på?
Tror du verkligen att jag menar allt jag skriver?
(Det kanske jag gör förresten... Det är ju inte lätt att veta)

Nänä, jag skrev något liknande längre upp i tråden varpå min dumhet påpekades av en person.
 

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Gustav1 skrev:
Nänä, jag skrev något liknande längre upp i tråden varpå min dumhet påpekades av en person.
Ok, då var det jag som missförstod dig. :eek:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top