Morgondagens mc-åkare

torgrim

Torgrim
Gick med
6 May 2004
Hoj
HD
Filmande min systerson lite i söndags på mc mässan och regiderade lite snabbt en film om honom. Vad sägs om morgondagens mc åkare? Grabben är idag 3 1/2 år gammal. Har bara 1Mbit i upstream och filmen är på 38Mb så kan ta tid att tanka.

http://www.oldenburg.se/files/jesper.wmv

Editerade bort ena spegeln.. servern sänktes nästan... vilket drag det var på tankandet här då :va

Finns en spegel längre ned i tråden på snabbare lina... Tack håkan :tummenupp

Finns en tråd på Bike.se om denna film med här:

http://www.bike.se/forum/thread.php?t=31113

Last edited:

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
torgrim skrev:
Filmande min systerson lite i söndags på mc mässan och regiderade lite snabbt en film om honom. Vad sägs om morgondagens mc åkare? Grabben är idag 3 1/2 år gammal. Har bara 1Mbit i upstream och filmen är på 38Mb så kan ta tid att tanka.

http://www.oldenburg.se/files/jesper.wmv

Passar bra då min grabb heter också Jesper och är 4 år.. tänkte på fil namnet :)

torgrim

Torgrim
Gick med
6 May 2004
Hoj
HD
stackars min bandbredd.. 15 pers tankar samtidigt nu ser jag, vilket ger ett snitt på 8,53 kbit/sec... kanske inte skulle lanserat filmen här... :huvet

:D

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
torgrim skrev:
stackars min bandbredd.. 15 pers tankar samtidigt nu ser jag, vilket ger ett snitt på 8,53 kbit/sec... kanske inte skulle lanserat filmen här... :huvet

nä, 8k/sec.... 1 timma kvar står det.. sen kommer en spegel upp med 100mbit..

//håkan

torgrim

Torgrim
Gick med
6 May 2004
Hoj
HD
Lite information om min systerson

Grabben är 3 1/2 år och helt tokig i motorcyklar. Han är nog en av Bike´s yngsta läsare med. Hans mor äger en tobakshandel i Hägersten och han var med henne till jobbet för nån vecka sen, det första han gjorde då han kom in till mammas jobb var att gå fram till tidningshyllan, rycka senaste Bike tidningen och sätta sig vid bordet och läsa tidningen och dricka en Mer.

Han har även en egen eltdriven motorcykel som han gör diverse tricks på. Han brukar sitta framför Judgement Day 2 och härma dem, så han visade mig senast igår vad han brukar göra på sin motorcykel och i detta inkluderas bl.a:

* Sitta på sadeln med benen över styret
* Hänga på sidan av motorcykeln
* Hålla i bakändan på motorcykeln och slipa skor
* Stå på sadeln med händerna på styret och ett ben bakåt
m.m.

För er som brukar åka på Enskede vägen, denne lille pojk bor mitt emot Enskede IP i en lägenhet. Har brukar OFTA stå där och kolla in de motorcyklar som åker förbi. Så ni vet... så torrvarva gärna lite där utanför (syrran kommer strypa mig nu ) :D

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ein rejser mewtosewkel
För fanken! That´s the spirit... :)

Härlig liten grabb! :tummenupp

...ska komma ihåg detta om man råkar köra vilse till Hägersten i sommar... :D

Varför känns det som om mina kids inte kommer bli likadana? :confused:

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Ett alternativ vid brist på bandbredd kan ju vara att lägga upp den som .torrent på t ex PirateBay och sedan länka till denna (så slipper du torgrim + ev. speglar dra lasset helt själva).

torgrim

Torgrim
Gick med
6 May 2004
Hoj
HD
Mr Edholm skrev:
För fanken! That´s the spirit... :)

Härlig liten grabb! :tummenupp

...ska komma ihåg detta om man råkar köra vilse till Hägersten i sommar... :D

Du kan köra till Hägersten redan nu, eftersom morsan hans äger tobaksaffären Åsens Spel & Tobak som ligger på Sparbanksv. 76 i Hägersten. Han brukar uppehålla sig där till och från och läsa nya Bike tidningen. Annars på sommrarna kan han stå i timmar vid vardagsrumsfönstret och bara vänta på att låta motorcyklar komma körandes, tills sin mors stora förtret :yoparty

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Tuff liten kille, bara vänta tills han når ner med fötterna till backen så har vi en svensk stuntmästare..

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
torgrim skrev:

Ett tips !
Gör den i Quicktime format nästa gång.. så funkar det både på OSX och Win.

Så slipper man ha Microssoft skräp på datorn som ändå suger stenhårt !

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Eureka skrev:
Ett tips !
Gör den i Quicktime format nästa gång.. så funkar det både på OSX och Win.

Så slipper man ha Microssoft skräp på datorn som ändå suger stenhårt !

Gör gärna inte det så slipper vi installera massa Appleskräp :arsele

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Tjoffe skrev:
Gör gärna inte det så slipper vi installera massa Appleskräp :arsele

Så kanske man slipper vänta 1 år innan filmen startar.. har man WIN så får man kanske inte ens den att starta efter fått upp 10 blårutor först :D

Vet att den dystra sanningen är jobbig :7peta Hade du haft OSX så hade du kanske förstått varför WIN är en leksak.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Vilken kille han kommer blir grym dax att köpa en mini cross va :yoparty :yoparty

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Om han börjar försäkra sina hojar redan nu så kanske han får en fet bonus när han skall köpa en värsting hoj på sina äldre dagar :tummenupp

torgrim

Torgrim
Gick med
6 May 2004
Hoj
HD
Gottis skrev:
Vilken kille han kommer blir grym dax att köpa en mini cross va :yoparty :yoparty

Syrran anser att jag ska köpa en minicross till honom då han fyller fyra, för allt är mitt fel att han gillar motorcyklar.. Men nån i den familjen måste ju, ingen av hans föräldrar har körkort.. Misstänker att lilleman kommer ta körkort innan päronen :D

Får väl fixa mera filmer av honom och sälja till förmån för en mini cross :D

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Blir som för kusinbarnet som vid 2 klättrade överallt och hade tokbalans, vid 3 cyklade överallt... utom på väg och cykelbanor och som när han fyllde 5 och fick sin första minicross direkt klädde på sig utrusningen och började köra och efter ca 10 minuter kommer över gårdsplanen... på bakslangen...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024