Morgondagens mc-åkare

torgrim

Torgrim
Gick med
6 May 2004
Hoj
HD
Lime skrev:
Blir som för kusinbarnet som vid 2 klättrade överallt och hade tokbalans, vid 3 cyklade överallt... utom på väg och cykelbanor och som när han fyllde 5 och fick sin första minicross direkt klädde på sig utrusningen och började köra och efter ca 10 minuter kommer över gårdsplanen... på bakslangen...

En sån kommentar kräver filmbevis :yoparty

:D

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
den drar din...
torgrim skrev:
Syrran anser att jag ska köpa en minicross till honom då han fyller fyra, för allt är mitt fel att han gillar motorcyklar.. Men nån i den familjen måste ju, ingen av hans föräldrar har körkort.. Misstänker att lilleman kommer ta körkort innan päronen :D

Får väl fixa mera filmer av honom och sälja till förmån för en mini cross :D

Kör minimoto i stället han kan ju börja att köpa en liten China maskin för 2290:- och sedan gå upp till en BLATA ORIGAMI på 14,4 hk och 25 kg kolla: http://www.dealy.se/ :banana

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Är det bara jag som känner lite olust inför att låta en så liten unge köra MC? Det är bullshit att påstå att en 3½-åring har ett "stort MC-intresse" för alla ungar i den åldern gillar ju allt från grävmaskiner till stadsbussar. Det är inte ett välgrundat beslut från "utövaren" utan det är den vuxne som dikterar villkoren här. Tycker att det är lite magstarkt med tanke på riskerna med MC-åkning. Man ska inte använda barn för sin egen underhållning och man kan alltid vänta på att de ska växa upp något mer.

Jag jobbar som barnortoped vilket naturligtvis påverkar min bild av detta eftersom det är omöjligt för mig att vara naiv när det gäller barns skador. Jag kan liksom inte gå och inbilla mig själv att detta är fränt. Många föräldrar som har satt sina barn på motorcyklar eller slalomskidor etc redan vid 3-års ålder skäms inte ens när jag gipsar deras barn, de förstår inte att de bär skulden som inte tagit sitt föräldraansvar.

Hising

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nurse Ratched skrev:
Är det bara jag som känner lite olust inför att låta en så liten unge köra MC? Det är bullshit att påstå att en 3½-åring har ett "stort MC-intresse" för alla ungar i den åldern gillar ju allt från grävmaskiner till stadsbussar.
Hising

Han kör ju inte hoj, han leker med sin elmotorcykel. Ungar i den åldern brukar gilla det mesta, men visst kan man gilla nåt mer än det andra även om man är ung?

Torgrim, jag hoppas att han tyckte filmen ni köpte av mig på mässan var kul! :yoparty

torgrim

Torgrim
Gick med
6 May 2004
Hoj
HD
Jag kan inte påstå att grabbens mc intresse är de vuxna som dikterar villkoren, eftersom mig träffar han max en gång / månad och det är enda mc kontakten killen har. Detta är nåt han verkar vara född till, sen vet jag inte om det är så olustigt att låta grabben köra en eldriven mc från Biltema som knappt går framåt med hjälm på...

torgrim

Torgrim
Gick med
6 May 2004
Hoj
HD
Emmi skrev:
Torgrim, jag hoppas att han tyckte filmen ni köpte av mig på mässan var kul! :yoparty

Jag vet inte, du ser ju på filmen då han visar morsan vad han fått från mässan... filmen drogs upp i den vevan. Får kolla med syrran sen vad hon säger. Han bor ju i Enskede och jag i Bålsta så jag träffar inte lillgrabben så ofta.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Nurse Ratched skrev:
Är det bara jag som känner lite olust inför att låta en så liten unge köra MC? Det är bullshit att påstå att en 3½-åring har ett "stort MC-intresse" för alla ungar i den åldern gillar ju allt från grävmaskiner till stadsbussar. Det är inte ett välgrundat beslut från "utövaren" utan det är den vuxne som dikterar villkoren här. Tycker att det är lite magstarkt med tanke på riskerna med MC-åkning. Man ska inte använda barn för sin egen underhållning och man kan alltid vänta på att de ska växa upp något mer.

Jag jobbar som barnortoped vilket naturligtvis påverkar min bild av detta eftersom det är omöjligt för mig att vara naiv när det gäller barns skador. Jag kan liksom inte gå och inbilla mig själv att detta är fränt. Många föräldrar som har satt sina barn på motorcyklar eller slalomskidor etc redan vid 3-års ålder skäms inte ens när jag gipsar deras barn, de förstår inte att de bär skulden som inte tagit sitt föräldraansvar.

Hising

Vid så låg ålder kanske det är så, men jag hade önskat att mina föräldrar var sådär mot mig när jag va 8-9 och uppåt. Då va jag kär men fick inte pga riskerna.

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki 1100
Lime skrev:
Blir som för kusinbarnet som vid 2 klättrade överallt och hade tokbalans, vid 3 cyklade överallt... utom på väg och cykelbanor och som när han fyllde 5 och fick sin första minicross direkt klädde på sig utrusningen och började köra och efter ca 10 minuter kommer över gårdsplanen... på bakslangen...

Hahahaha vackert :tummenupp

yamaha_tzr125cc

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
En snabb en..
Nurse Ratched skrev:

Hising

jag tycker då iaf att min farsa gjorde helt rätt i att köpa en mini cross åt mej när ja va 3 år.. :yoparty

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nurse Ratched skrev:
Många föräldrar som har satt sina barn på motorcyklar eller slalomskidor etc redan vid 3-års ålder skäms inte ens när jag gipsar deras barn, de förstår inte att de bär skulden som inte tagit sitt föräldraansvar.
Hising

Jag har åkt slalom sen jag var tre och har brutit högerarmen 2 gånger, men jag mår fint ändå så det där kanske var ltie överdrivet, men jag håller med dig i helheten. Det kan lätt bli lite USA-pagent-föräldrar över det hela som ska leva ut sina intressen via sina barn. -I värsta fall alltså. Men jag har velat ha mc från att jag var 8 utan någon som helst inblandning så intresse kan nog komma innifrån oxå :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024