Morgonens tabbe...

MangeCRF450HM

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Honda CRF450HM Supermoto & Suzuki RMZ250 yoshimura
Måste dela med mig av min tabbe imorse så lite fler än min sambo får dra på smilbanden.

Har nyligen köpt en CRF450Hm motard och vid köpet så läckte packboxen vid vattenpumpen,Nemas problemas bort med kåpa,impeller och packbox...Vänta heeela låånga påskhelgen innan jag fick tag i våran lokala motor renoverare&guru :Bugar

Jodå han hade packbox jag behövde hemma,Kalas åkte dit efter jobbet imorse (jobbar natt) hämtade packboxen å sen fort hem.....SUUUPER hinner åka lite bakslang innan jag ska sova....kränger dit packboxen skruvar dit impellern&byter oringen i kylarlocket häller på ny glykol&vatten....sparkar igång maskinen....Ahhh gutt :yoparty

Ut på vägen å kör väl 500m ner på vägen å sen passar på å åka lite bakslang på hemvägen och svänger in i garaget.....Jo tro faen... de droppar under maskinen igen....sliter fram den gamle packboxen och kan bara konstatera.

Jag har vänt den nya packboxen ut&in,snacka om att vara bränd i roten :pangihuve (trött försökte jag skylla på) :trött

Ringer upp motorrenoveraren igen och frågar om han har en packbox till ....Jodå det fanns ju.....Så ytterligare 1 ggn till honom (1mil enkel resa) och så har jag en NY packbox till....får väl byta den ikväll och montera den rätt,Usch så less man kan bli på sig själv.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
rätt klantigt. Köpte en hoj med "nya packboxar i framgaffeln" som var ut och invända, det fick bli det första jag fick göra med hojen då den sprutade upp olja vid inbromsning. Brukar vara svårt att vända på packboxarna utan att skada dem när man lossar dom. Lycka till med monteringen denna gången. ;)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
går den packpoxen på alla CRFer? Dom två som vi hade gick den packningen efter ca 40-50h

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Gasgas EC300 05
Det finns ett jävligt bra sätt att lossa på packboxarna i gafflarna utan att ha sönder dom!!

Fyll gaffeln till toppen med olja vänd uppochner på den så packboxen pekar uppåt, sen tar du ett spännband med "klick spänning" drar runt den, sen spänner du bara tills packboxen ploppar ut! Det är lite kladdigt men det kan det vara värt om man vill ha ut packboxen utan att pajja den!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Snoogans skrev:
2093859 Det finns ett jävligt bra sätt att lossa på packboxarna i gafflarna utan att ha sönder dom!!

Fyll gaffeln till toppen med olja vänd uppochner på den så packboxen pekar uppåt, sen tar du ett spännband med "klick spänning" drar runt den, sen spänner du bara tills packboxen ploppar ut! Det är lite kladdigt men det kan det vara värt om man vill ha ut packboxen utan att pajja den!
Hur löser du det till vattenpumpen? ;)

MangeCRF450HM

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
ozto skrev:
2093854 går den packpoxen på alla CRFer? Dom två som vi hade gick den packningen efter ca 40-50h

Ja det är ett std fel på CRF450 iaf,packboxen ger sig som du säger efter 40-50H,Tur att dom har dränagehålet så man ser att de läcker iaf.

Ska ut å fixa till det nu....Som de sa: Gör om...Gör rätt :huvet

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Gutt ! Nu är vi en till med motard i kommunen !.. :) . PM:a så får du mitt mobilnr , så är det bara att skrika till om du ska ut o köra... Alltid roligare om man är fler !

( Jag är han på ZX9:an som var "körskolelärare" åt Pelle Plutt , när vi stannade till hos dig i lördags em... :) )

MangeCRF450HM

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Folkezx9r skrev:
2095936 Gutt ! Nu är vi en till med motard i kommunen !.. :) . PM:a så får du mitt mobilnr , så är det bara att skrika till om du ska ut o köra... Alltid roligare om man är fler !

( Jag är han på ZX9:an som var "körskolelärare" åt Pelle Plutt , när vi stannade till hos dig i lördags em... :) )

Riktigt gutt t.o.m....Du har PM .....Vi borde snart vara den mest motardtäta kommunen räknat hojjar/invånare :D

Och som det verkar så kommer det snart 2st till :tummenupp

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...