Mormor säger: Man måste få vara lite tokig ibland!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Satt som vanligt o funderade på livet vs döden.
Min kompis lillebror fyllde 9 år igår. Fast dom kan inte fira honom som man brukar med tårta och så. Han finns nämligen inte i livet längre.
Han dog för 5 år sedan. Tiden bara rusar iväg. Det känns som igår.

Hälsade på mormor igår också. Hon sitter på ålderdomshem nu. Fyller 90 nästa år. Relativt pigg i huvudet och letar fortfarande efter något snyggt som hon brukar säga. Det kanske är dags för henne att lämna livet snart också och det är ju så man vill att det skall ta slut. När man är gammal och kroppen inte orkar mer.

Inte som kompisens lillebror eller gpf [rikard] vars liv slutar alldeles för tidigt.
Något svar kommer jag eller ni aldrig att få. Men åh, jag önskar så att människor kunde bry sig mer o ta hand om varandra.
Livet är så kort o bräckligt. Man vet aldrig om man får uppleva morgondagen. Så ta hand om era nära o kära. Ta hand om allting som ni älskar och tycker om.

Jag är livrädd att fler här på forumet som jag känner kommer att dö.
Jag vet att det nämligen inte är omöjligt. Livrädd att någon i familjen eller pojkvännen skall mista livet.

lämna aldrig någon utan att ha sagt förlåt först om ni har bråkat.
Man vet ju aldrig om man kommer återvända hem eller om man vaknar upp till en ny dag. Nej, jag vill inte att man skall isolera sig ifrån omvärlden. Bara ta en liten stund och stanna upp och tänka.

Krama varandra därute

Citerar min mormor "Man måste få vara lite tokig ibland. Det är det som gör att jag lever"

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Det blir som det blir, det gäller att ta vara på stunderna man får tillsammans.

Värdera sina nära och kära,bry sig om varann och framförallt visa det.

Man kan inte gå igenom livet livrädd, säg vad man känner och låt dem man bryr sig om veta om det, då slipper man då ångra ngt.

Amen BB, det var fint sagt.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
En nära släkting är döende in cancer. Man inser att döden lurar runt hörnet och ingen går säker. Därför ska man inte skjuta upp nåt.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Jag slutar hellre livet lite tidigare än att sitta och mögla på ett ålderdomshem....

Båda mina morföräldrar är i livet fortfarande, men det är inte mycket med dem.... efter 2 blodproppar så är de inte samma personer som man kommer ihåg från när man var yngre, och sån vill jag inte bli.

Låter rått, men så är det.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
en kompis av meg mistet en barndomsvenn i en trafikkulykke i går
:(

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Fint BB..............det är sånna tankar man får mellan varven.
Hoppas verkligen alla runt en får vara friska o leva klart sina liv..............

Ta hand om varandra !!!! :hej

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag är för ung för att oroa mig över döden. Är inte särskilt rädd för den heller... jag menar, alla har ju på sätt och vis redan varit döda. Innan de föddes alltså. Och jag led ju exempelvis inget ont under 1600-talet vad jag kan minnas :). Eller ska kan kanske våga tro på livet bortom? Nja, jag är skeptisk. Men det kanske kommer med åldern det också. Eller som morfar uttryckte det: till och med fan själv blir religiös på äldre dar.

Men det är väldigt tungt att förlora någon. Jag är själv ofta mer rädd för att vänner ska försvinna än att det skulle hända nåt med mig.

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
Multistrada 1100 -08
Ja, vad säger man.
Min ena dotter gick bort sommaren -99. Hon blev 8 år. Mycket olika sjukdomar hann hon med. Men hon var lika glad för det :) Skööönt! Jag minns henne och hennes humor som fick många att både skratta och le. Väldigt bestämd liten dam. Hennes sista tid tillsammans med oss (vi ca 2 månaders förvarning) så hann jag montera sidvagn på mina gamla hoj. Mycket fika i Sigtuna hamnen blev det. Fin tid!

Livet går vidare :) 2 barn till att hålla ordning på! Kul :crash

Åker hoj för fullt men det kanske blir buss i morgon till jobbet. Kallt ute nu och is på gatan. Hotar med snö i morgon. *suck* Varför?

//J@nne

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Fint skrivet.
Härlig stil på din mormor.
Min är lite senil tyvärr men jag känner ingen gladare människa, den äldste i min släkt f.ö.
Dödsångest är de levandes privilegium, lev livet så länge du kan. Min mormor gör då det måste jag säga.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
bsajanne skrev:
Ja, vad säger man.
Min ena dotter gick bort sommaren -99. Hon blev 8 år. Mycket olika sjukdomar hann hon med. Men hon var lika glad för det :) Skööönt! Jag minns henne och hennes humor som fick många att både skratta och le. Väldigt bestämd liten dam. Hennes sista tid tillsammans med oss (vi ca 2 månaders förvarning) så hann jag montera sidvagn på mina gamla hoj. Mycket fika i Sigtuna hamnen blev det. Fin tid!

Livet går vidare :) 2 barn till att hålla ordning på! Kul :crash

Åker hoj för fullt men det kanske blir buss i morgon till jobbet. Kallt ute nu och is på gatan. Hotar med snö i morgon. *suck* Varför?

//J@nne

Jag beklagar. Men man får se tillbaka på de ljusa stunderna, minnena.
Kan aldrig föreställa mig hur det är att förlora ett barn.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det är jävligt tröttsamt att alltid vara ensam. Man börjar inbilla sig att det verkligen hade varit bättre och vara död då man slipper att ta emot så mycket skit varje dag. Efter 3 år fattar jag att det heller inte blir bättre så nu pallar jag inte mer.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mavve... du är inte ensam om att känna sådär. Visserligen hade jag såna känslor för sisådär 4 år sedan, men det var riktigt hårt.
Dö skall du inte göra. Säg inte upp ditt liv i förtid Flemming! Det är inte värt det.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy