MorrisZ

MorrisZ

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Snart så står det något här!
Hoj innan körkort?

Tjena! Ny här från S-tälje. Tänkte bara fråga eftersom jag nu ska börja övningsköra för A-körkort om idén att köpa en hoj innan man tagit körkortet?

Menar köra lite inom ett inhägnat område och testa så att man inte lägger ut så jävla mkt pengar på att lära sig köra de första lektionerna utan koncentrerar sig på lite viktigare saker?

:confused:

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hej å välkommen! :hej

Jag röstar för att du ska köpa en hoj innan å träna på, det tjänar man som sagt på! Köp en gammal cb750 eller liknande för 10-15kkr, dom pengarna får du igen när du säljer den :tummenupp

Fast det verkar ju som att du redan har köpt en gixxer 600? :va

MorrisZ

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Haha tack! Nää har ingen utan skrev den eftersom det är den jag köper först som första hoj. Tyckte det vore dåligt o inte ha någon! :rolleyes:

Hej å välkommen! :hej

Jag röstar för att du ska köpa en hoj innan å träna på, det tjänar man som sagt på! Köp en gammal cb750 eller liknande för 10-15kkr, dom pengarna får du igen när du säljer den :tummenupp

Fast det verkar ju som att du redan har köpt en gixxer 600? :va

MorrisZ

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Så är det en bra idé? Många som gör så eller? :D
Ska ju ändå köpa en senare så varför inte nu tänker jag heheh.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Så är det en bra idé? Många som gör så eller? :D
Ska ju ändå köpa en senare så varför inte nu tänker jag heheh.
Problemet är bara att du inte får köra upp med den, om du inte har tänkt köra upp för mellankort, A begränsat. Motorn måste vara på över 700 kubik och ha över 35kW. Så att övningsköra på två olika hojar är kanske inte så optimalt, eftersom du inte blir helt van med nån av dom, och gixxern kanske inte är den mest idealiska krypkörningshojen.

MorrisZ

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Ska ta tung men tänkte köpa en 600 faktiskt. Hur mkt skillnad är det mellan en 600 och en 750 egentligen?

Hade en idé om att jag och en annan kille skulle dela på en hoj. Köpa den och åka o träna på den tillsammans. Skulle halvera det totala priset för båda. Tänkte att man kunde spara in lite på de första lektionerna o sånt.

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
2011, BMW S1000RR
Ska ta tung men tänkte köpa en 600 faktiskt. Hur mkt skillnad är det mellan en 600 och en 750 egentligen?

Hade en idé om att jag och en annan kille skulle dela på en hoj. Köpa den och åka o träna på den tillsammans. Skulle halvera det totala priset för båda. Tänkte att man kunde spara in lite på de första lektionerna o sånt.

Låter som en bra ide, bara ni kommer överens om det så. Fördelen är ju att man har roligare plus att du kan se vad om den andra gör fel på övningen mm.

Själv tog man privat hoj kortet för mellanklass och d funka bra, Trännade på industri område satte upp flaskor som jag övade med :tummenupp

MorrisZ

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Nice_boy: Var i tälje bor du? Kanske kan träffas vid så att jag kan få öva med din gixxer :bow

Låter som en bra ide, bara ni kommer överens om det så. Fördelen är ju att man har roligare plus att du kan se vad om den andra gör fel på övningen mm.

Själv tog man privat hoj kortet för mellanklass och d funka bra, Trännade på industri område satte upp flaskor som jag övade med :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati