Motardåkare i Gävle?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Lite småsugen på Aprilia SXV 550 -07 som nu reas ut för 82 000:-, men alla polare kör sporthoj....

Finns det några motardhuliganer i Gävle med omnejd?

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Finns nån i Sandviken som kallar sig för Gipsy som numera åker "sandlådemoppe":D
Tidigare var han oxå en stor pojke och åkte literhoj men en vacker dag så åkte han inte tillräckligt fort..........

Näää nu skall jag inte vara elak, Gipsy är en kanonkille som gärna busåker lite när tillfälle ges :tummenupp

//Lasse

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Finns nån i Sandviken som kallar sig för Gipsy som numera åker "sandlådemoppe":D
Tidigare var han oxå en stor pojke och åkte literhoj men en vacker dag så åkte han inte tillräckligt fort..........

Näää nu skall jag inte vara elak, Gipsy är en kanonkille som gärna busåker lite när tillfälle ges :tummenupp

//Lasse

Ha ha :hihi

Stefan333333

Svart bälte i karatefylla!!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
WTF STULEN Kawasaki klx 450r -08 KTM 660 -06 Såld
Tjena, jag åker oxå motard from. 5/9 då jag äntligen fick mitt hojkort.

Satt och funderade på om man skulle kunna ordna nå träffar tills nästa år om det finns något intresse för det? Känns som att det är lite för sent iår..
Vet även om 2-3 motarder. till som säkert är med och åker en sväng om det skulle bli nå...:yoparty

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Verkar inte som jag får bladen såld i år så motard får vänta lite för mig... Får se om jag kör med bladen nästa sommar eller om jag säljer den på våren.

Vibo

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2008
Hoj
Ktm 660
Tjena, jag åker oxå motard from. 5/9 då jag äntligen fick mitt hojkort.

Satt och funderade på om man skulle kunna ordna nå träffar tills nästa år om det finns något intresse för det? Känns som att det är lite för sent iår..
Vet även om 2-3 motarder. till som säkert är med och åker en sväng om det skulle bli nå...:yoparty

Tog också hojkortet sen sommaren förra året..satan va man längtar o ta första svängen för i år..Har en Ktm 660.. Skulle vara skitkul om det finns flera galna som kunde tänka sig att ta en sväng i sommar!! =)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sålde Bladen o nu står det en CRF 450 Motard i garaget o väntar... Ska fixas lite o besiktas så ska det nog kunna bli nån sväng sen.

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Tog min första sväng i går :tuttar Men det var rätt kallt efter någon timme :näsblod Men jävlar vad roligt det var dock ganska så halt på sina ställen så kör lugnt om ni kan hålla er :yoparty

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
Några som skall ut i solen/om den kommer till långhelgen då? själv ska man ut å rasta ny hojen :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Några som skall ut i solen/om den kommer till långhelgen då? själv ska man ut å rasta ny hojen :)

Är det en KTM 690 SMC du köpt? Tror den hojen är GRYM!

Blir inget motardåka för mig på ett par månader....

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har fan inte sett en enda motard i Gävletrakten i år? För ett par år sedan var det ju en massa folk som körde....

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Har fan inte sett en enda motard i Gävletrakten i år? För ett par år sedan var det ju en massa folk som körde....

Då kollar du på fel ställen... men man har vuxit upp och fått familj och grejor...men hojta till om du ska ut nån vända...

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Åfan, så det finns några som kör alltså? Väntar på skattepengarna nu så jag kan plöja ner en massa pengar på renovering av 450:n, sedan blir det lekstuga :)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Ha! Exakt det tänkte jag skriva.. Undrar om det är på utdöende? Slog mig just att på mitt jobb så har det dom senaste åren varit ett antal motarder (4-5st), men i år har jag inte sett en enda.

Som du säger så såg man ju flera stycken dagligen fär några år sen, medan i år har jag bara sett en eller två. Om det är som knutten-72 säger att vi tittar på fel ställen, så måste det ju vara motardåkarna som flyttat på sig, eftersom jag inte gjort det.

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Ha! Exakt det tänkte jag skriva.. Undrar om det är på utdöende? Slog mig just att på mitt jobb så har det dom senaste åren varit ett antal motarder (4-5st), men i år har jag inte sett en enda.

Som du säger så såg man ju flera stycken dagligen fär några år sen, medan i år har jag bara sett en eller två. Om det är som knutten-72 säger att vi tittar på fel ställen, så måste det ju vara motardåkarna som flyttat på sig, eftersom jag inte gjort det.

Tycker man brukar både se och höra dom.... men som ni säger det är inte lika många som för några år sen.. men nog finns det många kvar...

//Håkan

QuBaR

Ride-extreme or DIE trying
Gick med
9 Oct 2007
Hoj
BMW F 800 GS -2010
Jag åker motard i centrala Gävle trakterna, hör gärna av er om ni planerar att styra upp något gemensamt då jag också känner att det finns för få motard åkare i stan ;)

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
Jag åker motard i centrala Gävle trakterna, hör gärna av er om ni planerar att styra upp något gemensamt då jag också känner att det finns för få motard åkare i stan ;)

Samma här... om man inte jobbar då... :tummenupp

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såg faktiskt en Husaberg 650 som åkte förbi rådhuset igår nån gång runt 16.30, sen mötte jag något som jag tror va en KTM motard av nyare modell i Skutskär runt kl 18.30.

Så från att inte ha sett en enda så har jag sett 2st på en dag :) Men fortfarande känns det som att antalet motarder har minskat drastiskt, tror det kan ha mycket o göra med att det är för raka och tråkiga vägar i dom här trakterna. Jag måste åka minst 3mil för att ta mig till en väg som är rolig att köra motard på....

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln