Motardåkare i Gävle?

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Jag tror inte att man behöver vara medlem för att köra, vi brukar vara runt 6-7 stycken som åker motard.
Det är kraschpuckar på hjulaxlar o fotpinnar som gäller+uppsamlingskärl/backventil från kylare,tank,vevhusvent och förgasare.
Jag har najjat kylaren,oljelocket och oljepluggarna men jag vet inte vad reglerna säger egentligen, bäst är väl att ta kontakt med någon i smk gävles motardsektion.

Hoffis: min är svart med orange kylarvingar men den har nog aldrig varit parkerad på hyttgatan så det måste vara någon annan förmåga
 

Hoffis

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Sandviken
Hoj
zx7r -96,,,KTM 525 Exc

Ahh Har gått och kollat på den flera ggr när man vart över och handlat käk, såg ganska putsad ut :D .. Skulle villa ha sån puts på min också men det är ju lönlöst då man åker i skogen plus vintertid..

Funderar på att sälja sporthojen till förmån för en 660 men man har ju sån beslutsångest :huvet
 

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
Ahh Har gått och kollat på den flera ggr när man vart över och handlat käk, såg ganska putsad ut :D .. Skulle villa ha sån puts på min också men det är ju lönlöst då man åker i skogen plus vintertid..

Funderar på att sälja sporthojen till förmån för en 660 men man har ju sån beslutsångest :huvet

okej det e bror som bor där åh när man är där så står den alltid vid trädet :D

haha nä, kan vara bättre puts, inte orka gjort en helg puts, måste skaffa stöd så jag kan rulla hjulen utan att flytta hojen cm för cm...:gnissla

hade en ninja före och ångrar mig inte ännu iaf... :)
 

Razor-Edge

Rapar kolfiber damm....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690SM -07
Motard nissar i Gävle m.m

Verkar som det finns en hel del motarder i Gävle-Sandviken trakten.
Borde väl gå att dra ihop ett bra gäng för lite åkning.
2002 var vi 15st Motarder i Gävle som bröla omkring :yoparty

Själv bor jag i Gävle och jobbar i Sandviken.
Brukar åka med "Nylle" och "Knutten-72"

//Tobbe








Sugen på BANÅKNING
- - = boka på www.banåkning.nu = - -
 
Last edited:

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
Stuntfesten verkar vara bokad, 31 maj i Hagsta någon mil norr om Gävle.
Alla som håller på med mc-stunt eller vill kolla/parta tänkte samlas på en övergiven parkering 1km söder om Hagsta - mitt ute i skogen långt ifrån bebyggelse.

Kommer bli kul, och det verkar komma mycket folk, drar igång klockan 14. Småtävlingar börjar klockan 18:00

Vägbeskrivning:
Sväng av avfarten vid hagsta vägkrog, 2-3mil norr om Gävle, sväng vänster mot Ockelbo. Kör cirka 100meter så kommer det en mindre väg, skyltat Råhällarna. Kör 1,2km, ni ser området bra från vägen, det ligger på vänster sida.

Mer info på stuntlife.se


Såg detta på stunt sidan. är det någon som tänker åka dit? själv ska man lägga i båten idag:) & crusing i kväll i sandviken
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hade tänkt åka, men har fått punka på Falcon och va inte särskillt sugen på o sätta mig själv i en bil och åka dit o glo... Så det blir öl och grillning för mig istället :)


Kul att det börjar dyka upp lite fler motardåkare i tråden, lär lägga på ett kol med Hondan så kan jag hänga på sen.
 

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
Visst va det dej som vi snackade med vid Preem igår?
Blev det nå race?

//S med den oranga 660:n!

japp det stämmer det :tummenupp, nja vet inte, men jag drog en varv till efter att ni åkt sen vart det kväller....

Trevligt att träffas iaf
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
La precis en beställning på nya Pilot Power till motarden, så den är ett steg närmare besiktningen iaf. Ska se om jag hinner kolla upp kolv och ventiler i helgen.
 

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
:såjaponken Nu har man beställt nya drev :hihi =) Så nu kan man inte åka lika fort längre
 

Davve23

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Sandviken
Hoj
Snart en R1
Verkar lite öde i den här tråden nu. Lika ute på gatorna, finns de nå motardåkare kvar eller? är jag sjävl i viken eller?:D
 

V990

Livsnjutare
Gick med
30 Nov 2005
Ort
I Mitten
Hoj
2x ZX12R, 1x Sportster 1200
Nejdå! jag är med fortfarande, väntar bara på att få besikta "gamla bettan" sen blir det åka av.
 

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Jag har visserligen en Yamma 660R men den går det fint att leka lite på slangen med så jag åker gärna nån gång sen hakar säkert "hoffis" på med sin 525:a motard :)
 

Davve23

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Sandviken
Hoj
Snart en R1
härligt de. så jädra trökigt och åka själv eller med sportpojkarna ju. ja mycket bakslang blir de:D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top