Jag har börjat fundera lite på om man skulle bygga en motard av antingen Cr 500 eller Exc 380. Jag gillar det typiska i dom flesta 2 taktare = ingen kraft, nu ger den allt, är ktm:n mera för detta? Nån som kör 2t motard på gatan här på forumet? Fungerar det finfint eller är det mycket service?
Är också lite inne på en ducce 748 eller större av samma modell men det står ju att återse om det blir sport eller motard, känner mig lite sugen på motard/enduro då jag vill lära mig slanga och är lite rädd för detta om man skulle sitta på en sporthoj. Har ägt en Rgv 250 som var hur kul som helst men var kanske lite för klen, efter den köpte jag en gammel gixxer -93 750cc som vart allt för klumpig men tillräkligt med ös i maskinen. Testa motard eller köpa duccen och fortsätta och försöka knäskrapa ute på kurv vägarna ?
Tur så börjar vintern närma sig för mig så har jag tid att sälja bilen och jobba ihop lite stålar så får man ser hur allt slutar. Vad tror ni skulle passa mig bäst om jag beskriver mina önskemål av mitt nästa fordon:
Snabb till ca. 150kmh
Smidig, ska gå att lägga ner ordentligt i kurvrorna
Vill kunna gasa upp den med gasen, inte sitta och rycka i styret på 1 eller 2:an så man ser ut som en tönt även om man inte kommer så långt i början på slangen.
Inte så mycket service men motorolja o.s.v. kan jag tänka mig byta rättså ofta men inte att man ska ställa in ventiler och mera/större skruv projekt.
Ska jag testa en motard eller är det plastraketen som gäller mig?
Alla komentarer är välkomna och hoppas ni som har vart i samma dilemma som jag kan ge era råd hur ni tänkte och gjorde.
Är också lite inne på en ducce 748 eller större av samma modell men det står ju att återse om det blir sport eller motard, känner mig lite sugen på motard/enduro då jag vill lära mig slanga och är lite rädd för detta om man skulle sitta på en sporthoj. Har ägt en Rgv 250 som var hur kul som helst men var kanske lite för klen, efter den köpte jag en gammel gixxer -93 750cc som vart allt för klumpig men tillräkligt med ös i maskinen. Testa motard eller köpa duccen och fortsätta och försöka knäskrapa ute på kurv vägarna ?
Tur så börjar vintern närma sig för mig så har jag tid att sälja bilen och jobba ihop lite stålar så får man ser hur allt slutar. Vad tror ni skulle passa mig bäst om jag beskriver mina önskemål av mitt nästa fordon:
Snabb till ca. 150kmh
Smidig, ska gå att lägga ner ordentligt i kurvrorna
Vill kunna gasa upp den med gasen, inte sitta och rycka i styret på 1 eller 2:an så man ser ut som en tönt även om man inte kommer så långt i början på slangen.
Inte så mycket service men motorolja o.s.v. kan jag tänka mig byta rättså ofta men inte att man ska ställa in ventiler och mera/större skruv projekt.
Ska jag testa en motard eller är det plastraketen som gäller mig?
Alla komentarer är välkomna och hoppas ni som har vart i samma dilemma som jag kan ge era råd hur ni tänkte och gjorde.