motard kit till husqvarna

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
Hej!
Jag hittade nyss detta utmärkta forum och nu har jag direkt en sak jag skulle vilja ha hjälp med!
Jag har en Hva 570te som jag skulle vilja motarda till lite ,men det verkar vara mycket svårt att få tag på plas till denna. Finns det nån som vet om (vart ifrån) man kan importera eller om man kan modifiera från nån annan årsmodell eller modell (ex Tc) Såg en 570 03´ tror jag, under tråden med bilder med svart plast den såg riktigt cool ut!
Hoppas att det finns nån som kan komma med lite tipps!

/ Janne

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Orginalplast är nog enda alternativet tyvärr. Tyvärr oxå lite dyrare plast, iaf till modellen du frågar om. Ring Halvardsmotor i Eskilstuna. Kanon handlare som jag kan lova har det mesta på hyllan.

Edit: Alla 570:isar från -01 o framåt ska ha exakt samma plast.

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
Orginalplast är nog enda alternativet tyvärr. Tyvärr oxå lite dyrare plast, iaf till modellen du frågar om. Ring Halvardsmotor i Eskilstuna. Kanon handlare som jag kan lova har det mesta på hyllan.

Edit: Alla 570:isar från -01 o framåt ska ha exakt samma plast.

skulle man kunna sätta på sån plast som du har på din 570? jag skulle vilja att min såg ut så...

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Halvards Motor i Eskilstuna
Telefon: 016-35 10 46

Sveriges största på hva. Skickar även prylar till dig. Beställer all min plast därifrån, och alla andra delar med för den delen! OERHÖRT kunnig på hva.

Sen om du letar motardhjul så passar lite olika sorter. Är ju 20mm axeldiam. fram och 25 bak, alltså standard. Har mätt och haft mig nä rjag var på jakt efter motardhjul till nämda hoj och vet att åtminstinde yamaha wr/yzf och honda crf-hjul passar på den. Det gör urvalet helt plötsligt mycket större.

(edit stavfel)

Last edited:

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Halvards Motor i Eskilstuna
Telefon: 016-35 10 46

Sveriges största på hva. Skickar även prylar till dig. Beställer all min plast därifrån, och alla andra delar med för den delen! OERHÖRT kunnig på hva.

Sen om du letar motardhjul så passar lite olika sorter. Är ju 20mm axeldiam. fram och 25 bak, alltså standard. Har mätt och haft mig nä rjag var på jakt efter motardhjul till nämda hoj och vet att åt minstinde yamaha er/yzf och honda crf-hjul passar på den. Det gör urvalet helt plötsligt mycket större.

Passar ovan nämnda motardhjul rakt av, eller får man modifiera något, och i så fall vad?

Är lite sugen på att göra 400:n till en busmotard, och byta ut SXV:n mot en "lite" mer praktisk hoj nämligen.

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Passar ovan nämnda motardhjul rakt av, eller får man modifiera något, och i så fall vad?

Är lite sugen på att göra 400:n till en busmotard, och byta ut SXV:n mot en "lite" mer praktisk hoj nämligen.

Antar att det är likadana mått och allting på våra hojar, 400 resp. 570. Jag bara flyttade över mina distanser från endurohjulen till mina nyinförskaffade motardhjul (Yamaha wr450) och bultade på. Det enda som inte passade var hastighetsmätardrivningen, men den skiter jag i.

Måtten på min hoj är om jag inte minns fel:

195 mått på navet, mätt från skivfäste till drevfäste. Likadant fram.
151 innermått mellan drev och skiva.
25 axel bak.
20 axel fram.

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
Kanon!
kul att det finns folk som vill dela med sej av sina erfarenheter!
Om det är nån som har en hastighetsmätar drivning liggande så är jag intresserad ( snäck växel vid framhjulet), ska snacka med halvards så får vi se vad man kan få böta för svart plast...

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
Helt klart!
Men jag hade tänkt mej en svart bas och sedan strö på lite snygga dekaler om man kan hitta några som inte är original... annars får man väl göra egna. fick tipps om att tala med en Bjarne Pienert omplast och annat, nån här som vet hur man kan komma i kontakt med honom? har han nått alias här på forumet?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Helt klart!
Men jag hade tänkt mej en svart bas och sedan strö på lite snygga dekaler om man kan hitta några som inte är original... annars får man väl göra egna. fick tipps om att tala med en Bjarne Pienert omplast och annat, nån här som vet hur man kan komma i kontakt med honom? har han nått alias här på forumet?

Here you go: http://www.bp-racing.se/ :tummenupp
Bjarne är en toppen kille & lite av en husky-guro. Vet dock inte hur mkt grejer han har på lager osv, men fixa det kan han alla gånger.

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Kanon!
kul att det finns folk som vill dela med sej av sina erfarenheter!
Om det är nån som har en hastighetsmätar drivning liggande så är jag intresserad ( snäck växel vid framhjulet), ska snacka med halvards så får vi se vad man kan få böta för svart plast...

Jag har ju handlat lite plast och grejer därifrån som sagt och senast var 2007-10-16 och då kostade kylvingarna 304,13 SEK stycket, dom "små gråa kylvingarna" under de större kostade 162,44 SEK stycket. Sidopaneler ligger runt 300 styck också vill jag minnas. Likadant med fram- och bakskärm. Framdrev 108 SEK och bakdrev 320. Luftfilter 104 SEK. Det var allt som var med på min faktura från senaste beställningen. Priserna kan inte ha ändrads så mkt på en månad :p

Men ring å hör med honom. Kanonsnubbe det där.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Helt klart!
Bjarne e grym och kan allt om Husky. Supertrevlig är han också, ring å handla bara ;)

NorpanXR650

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
Husqvarna 510TE 08:a
Antar att det är likadana mått och allting på våra hojar, 400 resp. 570. Jag bara flyttade över mina distanser från endurohjulen till mina nyinförskaffade motardhjul (Yamaha wr450) och bultade på. Det enda som inte passade var hastighetsmätardrivningen, men den skiter jag i.

Måtten på min hoj är om jag inte minns fel:

195 mått på navet, mätt från skivfäste till drevfäste. Likadant fram.
151 innermått mellan drev och skiva.
25 axel bak.
20 axel fram.

Hoj! När vintern är slut här uppe tänkte jag bygga om qvarnan till en motard, men det har vart bra om man kunnat fått andra än orginal hjulen att passa (orginal DYR) så är det någon som försökt sig på det med en Husqvarna 510TE från 08:a så är jag hemskt tacksam för svar, ska även kolla upp om det kanske till och med är lika som på din 570.

Black Devil

Guest
Hej hej. Jag köpte fälgar från BEHR. dom går att bygga om till vilken hoj som har jag fattat som. Jag är helnöjd. Delar brukar jag beställa hos Björklinge. Kanon service o snabba leveranser.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...