Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Uppdatering rörande min krasch:
Feck, det ser mörkt ut med inför kommande körningar för min del. Var och röntgade mig idag igen och då såg dom att jag hade slitit av någon pryl i axeln. Detta betyder att jag kommer att hamna på operationsbordet inom en snar framtid och få en stålplatta inopererad.
Mina förhoppningar är nu att vädret blir skitkass hela juni igenom så att jag kan vila upp mig med gott samvete :rolleyes: Läkaren påstod att jag kommer ha väldigt ont de 2 första veckorna, så att gasa direkt efter operationen var tydligen inte ens att tänka på (jag frågade för säkerhets skull). Läktiden var runt 6 veckor, men som jag förstod det på honom så kunde man köra tidigare än det. Så det är ju nice :)
Nu har jag ju tid att börja se över ny utrustning samt hojen också (det var lite fler prylar som pajat än jag först trodde, inget jätteallvarligt dock).

Så dagens tips är: Att plöja åker görs bäst med traktor :D
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Uppdatering rörande min krasch:
Feck, det ser mörkt ut med inför kommande körningar för min del. Var och röntgade mig idag igen och då såg dom att jag hade slitit av någon pryl i axeln. Detta betyder att jag kommer att hamna på operationsbordet inom en snar framtid och få en stålplatta inopererad.
Mina förhoppningar är nu att vädret blir skitkass hela juni igenom så att jag kan vila upp mig med gott samvete :rolleyes: Läkaren påstod att jag kommer ha väldigt ont de 2 första veckorna, så att gasa direkt efter operationen var tydligen inte ens att tänka på (jag frågade för säkerhets skull). Läktiden var runt 6 veckor, men som jag förstod det på honom så kunde man köra tidigare än det. Så det är ju nice :)
Nu har jag ju tid att börja se över ny utrustning samt hojen också (det var lite fler prylar som pajat än jag först trodde, inget jätteallvarligt dock).

Så dagens tips är: Att plöja åker görs bäst med traktor :D


Jäklar va trist, ja fortsätter vädret så här har du inget att vara ledsen för!
Hoppas du får ihop hojen och att axeln läker fint så vi hinner med några fler repor i sommar :tummenupp
/M
 

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640
Tråkigt att höra Spiken.
Men det är bara att ta det lungt och låta det läka ordentligt.:tummenupp

Här har du ett par bilder från förra veckan.

Första bilden är direkt efter olyckan.

Andra bilden är när Spiken diskuterar med försäkringsbolaget om eventuell premie höjning vid ambulans färd.:D

Sista är på en som är sur för att han inte fick åka helikopter.:)
 

Bifogat

  • diket.jpg
    diket.jpg
    255.4 KB · Visningar: 106
  • tel.jpg
    tel.jpg
    130.7 KB · Visningar: 91
  • helikopter.jpg
    helikopter.jpg
    115 KB · Visningar: 95

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Usch va trist, hoppas att allt går bra.
Åkte du in igen efter att det inte kändes bättre, eller?

Andra bilden är när Spiken diskuterar med försäkringsbolaget om eventuell premie höjning vid ambulans färd.:D

Haha, vilka samtal:D
 
Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tråkigt att höra Spiken.
Men det är bara att ta det lungt och låta det läka ordentligt.:tummenupp

Här har du ett par bilder från förra veckan.

Första bilden är direkt efter olyckan.

Andra bilden är när Spiken diskuterar med försäkringsbolaget om eventuell premie höjning vid ambulans färd.:D

Sista är på en som är sur för att han inte fick åka helikopter.:)

Hahaha, klockrena bildtexter :tummenupp

Jo, man får väl ta det lite lugnt (fast det är ju lättare sagt än gjort). Nu ringde dock en annan läkare upp mig och beskrev min åkomma som en "kantboll", dvs. röntgenbilderna var svårtolkade. De kan inte riktigt avgöra om jag har en "full fluxation" eller "bara en halv", och är det då det senare så är operationen kanske inte nödvändig.
Aja, jag ska tillbaks till dom imorn verkar det som nu, så att de får känna och klämma lite till. Visar det sig då att jag behöver opereras så kommer de då att göra det.

Nu ringde dom igen, och nu låter det som att det blir av... men jag står fortfarande som stand by.

Bange: Klart det blir fler repor i sommar, mig blir du inte av med så lätt :) (Någon måste ju vara kungen av Gottröramacken liksom :banana)

Raz: Tack :) Nej, när jag låg på akuten så blev jag inbokad på ett återbesök innan jag åkte hem. Detta då dom inte kunde avgöra om eller vad som var trasigt.
 
Last edited:

Alcayna

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Ort
Haninge
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Jag kom precis när ni drog/körde upp hojen ur diket, såg lite konstigt ut =) Men som sagt skönt att det inte blev allvarligare!
 

M Olsson

Det löser sig sa han som sket i badkaret
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Hässelby
Hoj
Ktm 660
Jao det var skitskoj, kul som fan på slutet när det blev en jävla massa bakhjulsåka, surt med Olssons slipon som helt plötsligt bestämde sig för att fly fältet hihi :D
Äh jag hoppas att det löste sig? Vi stack vidare till Donken iaf och hängde..
Sen stack jag hem.. xD

dET BLEV EN TIMME I JANNES GARAGE OCH SEN RULLADE HON IGEN.

Kul att det dyker upp lite nya ansikten.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Tja spike!


Om jag vore dig skulle jag lugna mig med körning resten av året om du ska operera axeln. Den är väldigt öm o skör. Så du bör vila ett bra tag efter op. Jag operera min förra året. Fick veta att jag skulle vila den 4 månader, Vilket man som kille i 23 års åldern aldrig kan tänka sig. Men idag ångrar jag mig skarpt då konsekvenserna kommit.

Har ständigt ont i axeln och det ilar, kan inte ligga o sova på armen. Blir trött i axeln väldigt fort vilket gör att jag inte orkar med så mycket. som att kölra hoj en längre period. Så se till att ta vara på rehabiliteringen o vänta med att belasta den. Du kommer ångra dig som mig annars.:huvet

Men som sagt vi e ju i våra bästa år.

Har för mig jag låg i halmen redan veckan efter operationen:yoparty Säger ju en hel del om analklådan jag har:D


Uppdatering rörande min krasch:
Feck, det ser mörkt ut med inför kommande körningar för min del. Var och röntgade mig idag igen och då såg dom att jag hade slitit av någon pryl i axeln. Detta betyder att jag kommer att hamna på operationsbordet inom en snar framtid och få en stålplatta inopererad.
Mina förhoppningar är nu att vädret blir skitkass hela juni igenom så att jag kan vila upp mig med gott samvete :rolleyes: Läkaren påstod att jag kommer ha väldigt ont de 2 första veckorna, så att gasa direkt efter operationen var tydligen inte ens att tänka på (jag frågade för säkerhets skull). Läktiden var runt 6 veckor, men som jag förstod det på honom så kunde man köra tidigare än det. Så det är ju nice :)
Nu har jag ju tid att börja se över ny utrustning samt hojen också (det var lite fler prylar som pajat än jag först trodde, inget jätteallvarligt dock).

Så dagens tips är: Att plöja åker görs bäst med traktor :D
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kul att det dyker upp lite nya ansikten.

Kommer som sagt garanterat bli fler ggr :) Va en riktigt kul körning! Måste bara lära mig slanga som en motardåkare :yoparty Snart kan jag ju inte skylla på att jag är ny på hojjen om jag är långsam eller inte kan slanga :D
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tja spike!


Om jag vore dig skulle jag lugna mig med körning resten av året om du ska operera axeln. Den är väldigt öm o skör. Så du bör vila ett bra tag efter op. Jag operera min förra året. Fick veta att jag skulle vila den 4 månader, Vilket man som kille i 23 års åldern aldrig kan tänka sig. Men idag ångrar jag mig skarpt då konsekvenserna kommit.

Har ständigt ont i axeln och det ilar, kan inte ligga o sova på armen. Blir trött i axeln väldigt fort vilket gör att jag inte orkar med så mycket. som att kölra hoj en längre period. Så se till att ta vara på rehabiliteringen o vänta med att belasta den. Du kommer ångra dig som mig annars.:huvet

Men som sagt vi e ju i våra bästa år.

Har för mig jag låg i halmen redan veckan efter operationen:yoparty Säger ju en hel del om analklådan jag har:D

Oj... det där lät ju inte nå kul :( Vad var det du hade råkat ut för och vad hade pajat?
Att låta hojarna stå parkerad hela sommaren känns... fördjävligt deprimerande rent ut sagt. Jag tror inte jag kommer klara det. :död

Sen fick jag desvärre inte operera idag, utan det försköts till måndagen pga. platsbrist.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Sådär ja. Hojen fit for fight igen lagom långt innan Gotland... Problemet är bara att få igång den. Provkickade lite innan jag ställde in den men satan i gatan vad hård den var. Såhär mycket komp. har det aldrig varit innan. Kanske så att man springer om Felix på bänkpappret nu :)

*smygreklam*Tack till Hammarström för väl utfört arbete och grymt bra service.:tummenupp*smygreklam*
 
Last edited:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Sådär ja. Hojen fit for fight igen lagom långt innan Gotland... Problemet är bara att få igång den. Provkickade lite innan jag ställde in den men satan i gatan vad hård den var. Såhär mycket komp. har det aldrig varit innan. Kanske så att man springer om Felix på bänkpappret nu :)

Vad var felet?
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Dåliga kolvringar. Så nu sitter det en ny kolv i pärlan.
Men som sagt ska få igång hojen också. Nu får man lära sig kicka på nytt.

Fan va skönt att få ordning på den, själv så var jag på väg till jobbet för ett par veckor sen när den började ryka som bara den från kylaren. Stannade och fick se att det var ett hål i kylaren, antagligen från förra säsongen. Fick ringa en kollega som kom och hämtade den och skjutsade hem mig och hojen, men nu sitter det en ny kylare monterad så nu kan man ut och köra igen. Känns lite som att det var på håret eftersom vi åker till gotland på torsdag. :tummenupp
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Med tanke på att den svenska sommaren äntligen är här, 10+ och regn, avstår jag körning!
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Ser ut att klarna upp ikväll enligt SMHI.
Om det är väder så är jag på att köra idag.
Norrsidan kanske?

EDIT:
SMHI :6surkart
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top