Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Är det någon som fortfarande har en hel kropp eller har en hoj som fortfarande rullar? :D :rofl

Känner mig som ett utdöende släkte.... Ska det bli plast raket till nästa sommar?

Vem ska med till Stunt grejen i uppsala på lördag?
Ska man dra ihopp en gäng som åker lite roliga vägar dit upp och kollar lite?

Bula

Ny medlem
Gick med
31 May 2003
Hoj
CRF450 -03
Hur blir det med den där samlingen av motarder i Stockholm som
alla väntade på i våras, ska vi ta den i maj 2005, eller i helgen
kanske ??, det borde väl finnas mer en 10 motarder i Stockholm. :Rockbanan

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Ex3mX skrev:
Är det någon som fortfarande har en hel kropp eller har en hoj som fortfarande rullar? :D :rofl

Känner mig som ett utdöende släkte.... Ska det bli plast raket till nästa sommar?

Vem ska med till Stunt grejen i uppsala på lördag?
Ska man dra ihopp en gäng som åker lite roliga vägar dit upp och kollar lite?

personangrepp

Akra-Linkan

Intendent
Gick med
20 May 2003
Hoj
KTM 625 SXC, TL1000S
johanrehn80 skrev:
fan att man ska behöva lyfta MOTARDTRÅDEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag vet inte va du har för ok men om det är nånting normalt liknande så kan man pressa in bromsvätskan baklänges upp till huvudcylindern (bromsgreppet). Bygg en flaska! Gör ett hål i korken som är jävligt tajt för en slang som du köper på OK/Q8. Pressa in slangen i hålet (bli inte för kåt nu) se till att slangen du köpte på OK är precis så den går på luftnippeln på Oket. Skruva av locket på bromsgreppet (där du flyller på bromsvätska). Häll i oljan i din fiffiga flaska som du just byggt. Vänd uppochner, koppla slangen på nippeln. Pressa ihop pavan tills det är full i bromsgreppet. Den kan vara ganska segt men ska funka. Ingen luft skall finnas kvar i oket!

Du kanske har nått annat knas om oket inte rör på sig alls när du pumpar. Packning? Rectumcancer?

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Suzuki RMZ450
Akra-Linkan skrev:
Jag vet inte va du har för ok men om det är nånting normalt liknande så kan man pressa in bromsvätskan baklänges upp till huvudcylindern (bromsgreppet). Bygg en flaska! Gör ett hål i korken som är jävligt tajt för en slang som du köper på OK/Q8. Pressa in slangen i hålet (bli inte för kåt nu) se till att slangen du köpte på OK är precis så den går på luftnippeln på Oket. Skruva av locket på bromsgreppet (där du flyller på bromsvätska). Häll i oljan i din fiffiga flaska som du just byggt. Vänd uppochner, koppla slangen på nippeln. Pressa ihop pavan tills det är full i bromsgreppet. Den kan vara ganska segt men ska funka. Ingen luft skall finnas kvar i oket!

Du kanske har nått annat knas om oket inte rör på sig alls när du pumpar. Packning? Rectumcancer?

:hihi :rofl :D

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Akra-Linkan skrev:

få se nu..............in med slangen i hålet och pumpa...........tajt kring kanten så inget läcker........

Ja det har jag redan testat. Det var inte min grej, men du kan säkert hitta andra på forumet som gillar det bättre.

Nu till allvaret. En kolvtätning läckte= tillbakaskickat=ett nytt kommer luftat och klar på posten (imorrn hoppas jag)

Tack för tipset ändå :tummenupp

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
johanrehn80 skrev:
få se nu..............in med slangen i hålet och pumpa...........tajt kring kanten så inget läcker........

Ja det har jag redan testat. Det var inte min grej, men du kan säkert hitta andra på forumet som gillar det bättre.

Nu till allvaret. En kolvtätning läckte= tillbakaskickat=ett nytt kommer luftat och klar på posten (imorrn hoppas jag)

Tack för tipset ändå :tummenupp
Coolt att det finns luftade bromsok att köpa :kocko :arsele :huvet

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Nu så!

Om det finns någon med motardintresse kvar i stan på lördag... så kommer jag och PLM öva balansakter på fram å bakhjul.

Lördag 28/8 klockan 15.00 vid "flatenrakan" Dvs lilla vägen som går paralellt med motorvägen mellan Älta och Skarpnäck.

Kommsi kommsi nu gott folk mycket nöje utlovas :tuttar

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Haha utlåvas det :tuttar
Kan ni förklara lite närmre var rakan ligger.
Kommer nog förbi om jag inte årkar åka upp till uppsala och kolla när dom grymma lirarna trixa =)

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Ex3mX skrev:
Haha utlåvas det :tuttar
Kan ni förklara lite närmre var rakan ligger.
Kommer nog förbi om jag inte årkar åka upp till uppsala och kolla när dom grymma lirarna trixa =)

Det ligger HÄR. Vid motorbanan.

:banana :banana :banana

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Jag dyker kanske upp om jag inte är allt för bakis imorgon, kräftskiva ikväll vettu. :fyllisar
Hoppas man får på sig crossstövlarna också, fick ju bryta upp spännena med en mejsel sist efter lite asfaltskrap :rofl

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Ex3mX skrev:
Vad har hänt nu då?

Först fick jag elfel men det fixade jag med en provisorisk lösning.
Sen åkte jag å hoj i diket och böjde styret. Efter det fick jag punka och upptäkte att minst 6 ekrar va av och som om inte det skulle räcka så sprack bakre bromskivan :huvet

Men...

Jag satte min efterlängtade cirkel iaf :yoparty :banana :yoparty

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Backe skrev:
Först fick jag elfel men det fixade jag med en provisorisk lösning.
Sen åkte jag å hoj i diket och böjde styret. Efter det fick jag punka och upptäkte att minst 6 ekrar va av och som om inte det skulle räcka så sprack bakre bromskivan :huvet

Men...

Jag satte min efterlängtade cirkel iaf :yoparty :banana :yoparty

Du är min idol :Bugar :Bugar

Jag dyker inte upp vid flatenrakan, kommer träna i Lunda ind.omr. istället. Vore kul med sällskap!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...