Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Det låter skitbra!
Förhoppningsvis blir det fler än 10 turer med körkort denna säsong, sedan vill jag att du lär mig skrapa knät så där :)

Lövet: bilsport och mc är väl billigast?
Tror det är samma pris för alla inom storstad, ca 4750:- halv och 6750:- för hel. Halva priset om du bor utanför.

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Knäskrap? Jag skall lära dig allt jag kan:) Men om jag skall vara ärlig så lär du dig förmodligen mer om du bokar upp dig på några av SMC:s SHK kurser, efter ett tag så kommer nämligen knäskrapet automatiskt...

Lövet, Bennyfax har rätt, men... Några av dem som jobbade på bilsport & mc ledsnade att jobba inom Kinnevikkoncernen och har därför öppnat en konkurrerande business, Svedavia tror jag att de heter. Kolla där också.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Åh tack Klotgren! Skoja bara.. jo, mycket kommer automatiskt och genom att bara åka med andra. Svedea heter det tydligen. Aningen dyrare men villkoren kanske är bättre, inget jag tog reda på.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nopp vill att isen ska finnas kvar iallafall 1 månad till så man kan köra is! :) :D

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Det är bara att åka längre upp och in i landet ju:hihi

Men visst, is är kul. När jag var 16 så hade jag en DT125 med crossdubb, då fick polarna åka snowracer efter på Norrviken isen = släng dig i väggen SpökGösta:dummer

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Ringde försäkringsbolag idag, svedea kosta runt 20k för mig saluansvar va också saftigt dyra, men priset tog ändå if som skulle ha 5000kr för sin helförsäkring... i månaden!! :p men men de blir bilsport mc för mig.

Någon som ska sälja en 690 smc föresten? =) Kört gammal sporthoj två säsonger så nu äre dags å byta upp sig =))

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Ringde försäkringsbolag idag, svedea kosta runt 20k för mig saluansvar va också saftigt dyra, men priset tog ändå if som skulle ha 5000kr för sin helförsäkring... i månaden!! :p men men de blir bilsport mc för mig.

Någon som ska sälja en 690 smc föresten? =) Kört gammal sporthoj två säsonger så nu äre dags å byta upp sig =))

Antar att du menar 50 000kr? Vad pratar vi för hoj, 690 eller zxr 750? Låter sjukt jävla dyrt om det är 690. Jag betalar ca 6000 för helförsäkring på 660:n. Visserligen är ju 660 reggad med 21kw. Vet inte vad det står i papprerna till 690.

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Antar att du menar 50 000kr? Vad pratar vi för hoj, 690 eller zxr 750? Låter sjukt jävla dyrt om det är 690. Jag betalar ca 6000 för helförsäkring på 660:n. Visserligen är ju 660 reggad med 21kw. Vet inte vad det står i papprerna till 690.

Nej jag mena att if skulle ha 5000kr per månad för helförsäkring hos dom, inte direkt prisvärt :p kollade va ja skrev upp nu o salus ansvar skulle ha 36k hel/hel o svedea 20k hel/hel så de blir bilsport mc för 6750 elle va de nu e.

zxr 750:n kostar bara 1700kr hel/hel men den tänkte ja farsan kunde få köra med =))

Olof.B

Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Nej jag mena att if skulle ha 5000kr per månad för helförsäkring hos dom, inte direkt prisvärt :p kollade va ja skrev upp nu o salus ansvar skulle ha 36k hel/hel o svedea 20k hel/hel så de blir bilsport mc för 6750 elle va de nu e.

zxr 750:n kostar bara 1700kr hel/hel men den tänkte ja farsan kunde få köra med =))

Ok. Zxr är veteran alltså..? Hur gammal är du och var bor du? Låter sjukt dyrt för en 690.

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Ok. Zxr är veteran alltså..? Hur gammal är du och var bor du? Låter sjukt dyrt för en 690.

Jo zxr:en e en veteran, billigare försäkring än till den e svårt att få. Jag blir 26 på lörda och bor i Farsta. Trodde inte de va sant när ja ringde bolagen men som tur är finns bilsport mc, har iof inte läst igenom deras vilkor, dom kanske har höga självrisker ist? får kolla det.

Olof.B

Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Märkligt. Jag bor i Bromma och är 25. De där priserna är vad jag har fått när jag kollat premie på sporthojar. Har haft körkortet sen jag var 18 iofs. Om det kan spela roll.

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Märkligt. Jag bor i Bromma och är 25. De där priserna är vad jag har fått när jag kollat premie på sporthojar. Har haft körkortet sen jag var 18 iofs. Om det kan spela roll.

han på if ba skratta när han berätta va de skulle kosta. men som tur e finns de ju bättre alternativ. iof bilsport mc ska ha 16k hel/hel om ja teckna den som 24+ ist för som offroad så där blire dyrt me. 13k skulle dom ha för en 660 smc hel/hel på mig. Dom kanske räknar farsta som extra osäkert område vem vet..

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Stuga bokad sen långt tillbaka. Börjar du känna dig mogen för en vecka på gotland?

Får kanske göra en mjukstart med ett par dagar först, vet ju hur maffian kan ställa till det...:3freak
Vad är det för stuga du har bokat och hur ser det ut med platser och så. Kanske du kan tipsa om någon bra stuga för typ 4 pers annars?

Olof.B

Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Får kanske göra en mjukstart med ett par dagar först, vet ju hur maffian kan ställa till det...:3freak
Vad är det för stuga du har bokat och hur ser det ut med platser och så. Kanske du kan tipsa om någon bra stuga för typ 4 pers annars?

Har bokat en stuga för fyra pers. Samma som förra året. Vet inte riktigt hur det är med platser men har ju bott med Bange, Burran och Skager tidigare och har snackat lite löst med dem så som det ser ut just nu är det vi fyra. Ring och kolla med kneippbyn annars. Stugorna brukar gå åt ganska fort så de kanske inte finns något ledigt längre.
Men som sagt ring och kolla. Det finns lite olika varianter i olika prisklasser.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...