Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Nu e inte jag någon expert, men när man tittar på filmen så får man känslan av att du hela tiden lutar åt fel håll.
Så viktfördelningen blir fel. Usch ser inge kul ut o krascha me tanke på att säsongen inte ens börjat.
Ha i åtanke att det fortfarande e sjukt halt med tanke på all damm som ligger på asfalten.:hej

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Mitt på dagen? Va jobbar du med? :p ere du som kör runt me rosa byxor o helsvart hjälm?

Jag hänger i plugget..

Njae.. jag har svarta läderbyxor fast det är lustigt att du säger rosa.. kom på att jag faktiskt hade det men dom färgade jag svart i vintras men mina gamla crosstövlar har lila plastskydd. Tror ändå det var vi som sågs.. såg en 690 smc i backspegeln och var bara tvungen och kolla vem det var. Misstänkte att det var du med lite grönt på hjälmen. Fin wheelie i nedförsbacken.. :tummenupp

Lindquist: aha.. jag har funderat på om det där fina stoftet är halt för jag känner att jag glider lite i många kurvor och då har jag bara kört mellan 50-80 km/h. Jag har noll förtroende för greppet men måste träna kurvteknik.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej pågar, jag brukar sitta o smygläsa här ibland för jag jobbar i stockholm o planerar att åka nån sväng med lite storstadsfolk i sommar.

Nu snubblade jag in här idag o såg filmen o kraschen.
Utan att vara helt hundra så tror jag att du höll för hårt i styret o försöker bryta ner hojen i kurvan. Men det är ju mite svårt o se i en film. :)

Skön väg i alla fall. :tummenupp

Har ni funderat på supermotodagarna på gröndalbanan?

Örebroläger nu till helgen?

Ev så är jag kvar i stockholm nästa ons så då kanske man kan få lite guidning? :)

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Ha lite is i magen nu början av säsongen och åk bara runt o slanga. Skit i alla svängar på bulten och det....
En liten krasch kan sluta så illa. Och just nu dessa tider på våren kan det va sjukt halt på vissa ställen och råkar man komma lite fel i en kurva, som på den vita mittlinjen så kan man få resten av säsongen förstörd pga ett brutit ben lr liknanande. Jag krascha för några år sen precis utanför garaget just på våren när det fortfarande låg damm o skit på vägen. :huvet:död

Lindquist: aha.. jag har funderat på om det där fina stoftet är halt för jag känner att jag glider lite i många kurvor och då har jag bara kört mellan 50-80 km/h. Jag har noll förtroende för greppet men måste träna kurvteknik.

Över1

Bannad
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
Din fru
Dundrade förbi i samma kurva med högre hastighet 20-25 minuter innan så underlaget var det nog inte fel på denna gång. Samma sak med bulten, riktigt fint grepp min son. :fyllisar

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Ok, jag tar det alltid lugnt nu för tiden.. försöker avancera utan att pressa mig på gata, annat var det på crossbana men det är en helt annan historia.

Ricken: det är bara att hålla koll i tråden när folk ger sig ut.

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Daddy Bear's ritskola över vår sons krasch:

Bild1.JPG

Kolla den här blicken som jag tog på en en bandag på Gelleråsen förra året, så förstår ni vad jag menar med var man skall lägga blicken.
DSC_0530.jpg
(tror han heter Ricco här på forumet)

Det här är ett skitvanligt problem i början av säsongen, men ju mer man tänker på det och ju mer man kör så kommer det liksom naturligt.

Bifogat

• Bild1.JPG
    Bild1.JPG
    29.7 KB · Visningar: 82
  • Bild1.JPG
    Bild1.JPG
    41 KB · Visningar: 75
Last edited:

Birdman

braaaapin
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 smc
trist att du fick smaka asfalt, men som lite tröst kan jag ju nämna att min polare på 660in slog en kullerbytta ur en rondell på vägen hem han med. :krama

Över1

Bannad
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
Din fru
Förra året åkte Mickepicke, Strutsgren, Birdman, Tyborn och Över på röven. 2012 börjar bra med TVÅ som får äran att sitta vid vårat bord på Rosen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln