Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Leif Lindman ..nytt förnamn från och med nu :D Har faktiskt sett den snyggingen ett antal gånger i den där annonsen.

350 sixdays! ..orättvist. Riwen kanske kan tipsa men annars är det väl crossutrustning som gäller och kanske endurojacka är att föredra vid denna årstid.

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
Vilka här kör enduro? Hänger gärna på när jag fått min 350 Sixdays. Någon som kan tipsa om "måste ha" prylar till en enduro-hoj samt utrustning?

2013 350 Sixdays, trevligt!
Rätt fjädrar för din vikt skulle jag börjat med om du inte ligger i spannet för de som sitter på nu.

Och inte snåla på utrustningen, det gör ont ändå.

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
76-77 kg i födelsedagskostymen, så det är väl funkis?

Har/ska köpa:
Vurpollon SHOEI VFX-W DISSENT TC-6
Glajjor Scott whatever med dubbelglas, tearoff o rulle
Skyddsjacka Leatt Adventure
Nackskydd Leatt GPX Club III
Jacka Leatt GPX Pro
Tofflor SIDI Crossfire SRS
Byxa Lindstrands TT-Pants Enduro
Vante Lindstrands Cole neoprene
Knäskydd Alpinestars B2 Carbon - tar gärna emot tips, är brace the shit eller ska man ha vanliga???

Till hojen lär jag ska köpa en påse oljefilter, olja, luftfilter, rengöringkit till lf, feta handtagsskydd, koppling/bromshandtag, växelpetare, dubbdäck.

Vråla till om jag missat ngt!

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Förra året körde vi ju in i november:yoparty... Erkänn att du är så nykär:kär så att du hellre håller handen och har den lilla chiwawan i knät:tungan

Har inget sug bara...allt är förbrukat min son...nu är det bara putsa på drulen och sälja skräpet i vår. Nästa år blir det klättring :lol

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
76-77 kg i födelsedagskostymen, så det är väl funkis?

Har/ska köpa:
Vurpollon SHOEI VFX-W DISSENT TC-6
Glajjor Scott whatever med dubbelglas, tearoff o rulle
Skyddsjacka Leatt Adventure
Nackskydd Leatt GPX Club III
Jacka Leatt GPX Pro
Tofflor SIDI Crossfire SRS
Byxa Lindstrands TT-Pants Enduro
Vante Lindstrands Cole neoprene
Knäskydd Alpinestars B2 Carbon - tar gärna emot tips, är brace the shit eller ska man ha vanliga???

Till hojen lär jag ska köpa en påse oljefilter, olja, luftfilter, rengöringkit till lf, feta handtagsskydd, koppling/bromshandtag, växelpetare, dubbdäck.

Vråla till om jag missat ngt!

Ser ut som en bra lista!

Fjädrarna bör passa dig ypperligt.

Angående knäskydd så gillar jag brace-typen, jag tycker de ger bra stabilitet jämfört med vanliga. Och knäna får smaka en del. Jag har Asterisk gamla modell.
Jag testade den där Leatt-skyddsjackan för ett tag sen, tyckte den var jävligt bylsig jämfört med t ex Thor's Impact Rig.
Vet inte vad Lindstrandsbyxorna kostar men lägg ingen förmögenhet på byxor (och handskar), de håller inte speciellt länge. Är byxorna det minsta fodrade kommer du förmodligen avlida av värmeslag fram tills det blir ordentligt kallt ute.
Samma med jackan. Kan vara bra att ha ett alternativ, typ vanlig crosströja.
Och ha flera handskar i bilen, en vurpa i riktig skit så halkar du bara runt på handtagen.
Jag köper alltid förra årets grejor alternativt letar på ebay.

Luftfilterolja - tycker TwinAir är lättast att få in.
Luftfilterrengöring har Biltema faktiskt riktigt bra, köper du TwinAir-kittet med hink och galler kan du köpa Biltemas rengöring sen.

Ja det var väl lite allmänt! :)

/R

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Årets sista resa på mc är avklarad. Frånn jobbet och hem till morsan. Nu är säsongen 2012 över...

Nu när det börjar närma sig vinter så vill jag passa på att utnämna Lindman till årets happening som verkligen tog "keep it burning" på allvar. Sådana bedrifter skall uppmärksammas och belönas! Därför bjuder jag Lindman på en glass nästa sommar. Grattis! :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
he he he då kan ni sitta inne när man själv är ute & kör på isen då! :)

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Det är mer aktiv körning och då blir man ju varm. Hur som helst, det är klart färre chanser att köra nu men vem vet, det kan slå om och bli torrt och soligt.

Så kanske de e, handtagsvärmare finns ju också tycker mest de e händerna man fryser om näre e kallt ute :) Men nån vända till på f18 hoppas ja me om ja hinner bli bra i handen.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum