Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
Jag och gurramurra tänkte eventuellt dra ut å köra på lördag! Samling 11:00 tiden vid donken svea för att sedan ta oss ut till lunda industri för att nöta lite bakhjulskörning ;D Någon som är på?! Kan ju givetvis köra till andra place också.

MrO

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
-
Shit va PIN @ responsen här alltså ;(

Det är för att alla här är hemma och polerar ekrarna för att kunna rulla ut i september och bara glänsa.

Jag tittar förbi i lunda om jag känner mig i form imorrn, dock efter 12 nångång!

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Dålig fart på forumet överlag nu tycker jag. Alla sålt hojarna eller? :7peta

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Seg början på året, bara kört två gånger hittills. Förra året vi den här tiden hade ja redan hunnit med en vurpa och böter av farbror blå, får bli bättring i fortsättningen!

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hur mår kroppen?

Rent skademässigt så är det inte några stora grejer. Tre revben trasiga på ryggen höger sida, typ alldeles bakom/nedanför armhålan. Litet hål på lungsäcken också, vilket inte är så bra.

Men det värsta är att jag har så svårt att andas, känns som jag har 30% lungkapacitet, så jag får syrgas. Sen kan jag även berätta att ha tre revben som krasar varje gång man försöker göra något ligger väldigt högt upp på smärtskalan.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag hade en kamera på mig i bröstsele som jag hade vinklat upp som fan, men det hjälpte inte. Väldigt mycket tank och asfalt, men om du undrar om vurpan finns på film så ja, det gör den.

Finns det inte på tuben så har det inte hänt vettu. ;)

Vet du vad du gjorde för fel då?

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Finns det inte på tuben så har det inte hänt vettu. ;)

Vet du vad du gjorde för fel då?

Personligen tycker jag att du är något okänslig, har ganska svårt att se att det är roligt att en hojbroder kraschar så hårt att han ligger på sjukan just nu på sin tredje dag.

Vad jag gjorde för fel? Varför skulle jag gjort det för det första?

Men om du vill veta så ligger jag och kör hårt med några literklubbor i racegruppen, de svichar förbi mig på långrakan för att jag senare tar dem på depårakan in i första sväng. För att göra det måste jag bromsa toksent och bl.a. dra på som fan ut ur mjölby kurvan.

Just i det här tillfället så skulle jag plocka en kille på utsidan i mjölby kurvan efter jag bromsat ikapp honom. Allt går jättebra tills det släpper bak, och efteråt har jag fått reda på att det är en liten bula där så idet är fallet är det ju fjädringen som inte tålde kompressionen.

Nöjd?

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Tråkigt att höra klotis! Hoppas du frisknar till snabbt så du får njuta lite mer av sommaren. Tur att det inte var värre och att du mår bra. Om du blir kvar kan vi komma upp med lite tidningar och godis :banan Vad blir det för hoj nudå, måste klia lite i dina fingrarna efter den nya SD?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Personligen tycker jag att du är något okänslig, har ganska svårt att se att det är roligt att en hojbroder kraschar så hårt att han ligger på sjukan just nu på sin tredje dag.

Vad jag gjorde för fel? Varför skulle jag gjort det för det första?

Men om du vill veta så ligger jag och kör hårt med några literklubbor i racegruppen, de svichar förbi mig på långrakan för att jag senare tar dem på depårakan in i första sväng. För att göra det måste jag bromsa toksent och bl.a. dra på som fan ut ur mjölby kurvan.

Just i det här tillfället så skulle jag plocka en kille på utsidan i mjölby kurvan efter jag bromsat ikapp honom. Allt går jättebra tills det släpper bak, och efteråt har jag fått reda på att det är en liten bula där så idet är fallet är det ju fjädringen som inte tålde kompressionen.

Nöjd?

Jag är ju mer av typen att man ska se allt från den ljusa sidan.

Tanken var inte att du skulle känna dig stött, mer att du skulle dra på smilbanden lite.
Men jag får backa och be om ursäkt. :)

Och anledningen till att jag frågar vad du gjorde fel är för att det är väldigt sällan det är yttre krafter som är orsaken till att vi krashar.

Och rent krasst så är en krasch värdelös om vi inte lär oss nåt av den.

Om vi däremot tar nåt med oss ifrån den, då är det nåt vi kan ändra på till nästa gång.

Krya på sig. :)

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Tack båda Ex3mx och Deztallica.

Hojen klarade sig ganska bra, efter det jag hört. Det gick ju ändå i 100-120km/h men den välte tydligen bara en gång så den gled mest. Med mig är det ju sämre, men det vet ni ju redan.

Utav någon knäpp anledning vill jag fortfarande ha SMR:en, men jag vill banpreppa den ännu mer med t.ex bananpassad fjädring och sånt. RC8 är ju rätt dissad i racingsammanhang, men om jag kör BoTT eller ERF med SMR:en så tror jag att det är ganska uppskattat.

Jag märkte ju t.ex. i startträningen på racelicensutbildningen att bara där kommer jag kunna ta ngn skalp. Nä, ställa till lite knas med SMR:en är det jag helst vill göra annars skulle jag nog vilja ha en svinpreppad 600cc bara för bana.

MrO

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
-
Rent skademässigt så är det inte några stora grejer. Tre revben trasiga på ryggen höger sida, typ alldeles bakom/nedanför armhålan. Litet hål på lungsäcken också, vilket inte är så bra.

Men det värsta är att jag har så svårt att andas, känns som jag har 30% lungkapacitet, så jag får syrgas. Sen kan jag även berätta att ha tre revben som krasar varje gång man försöker göra något ligger väldigt högt upp på smärtskalan.

Fyfan. Revbenen är ingen höjdare, svårgipsat. Hoppas att du återfår andningen snart och att det brutna läker ihop. Nu får du vila dig i form :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha