Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
blandat
Lartes skrev:
Fast du e ju snabbare än mig på gatan, så varför skulle inte du vara snabbare på bana?

tsss, jag kör som en kärring ju.
spelar roll om man e snabb eller slö, finns alltid folk som är snabbare än en själv. är det nån som är snabbare är det bara att köra åt sidan och släppa förbi han/hon.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
MD skrev:
tsss, jag kör som en kärring ju.
spelar roll om man e snabb eller slö, finns alltid folk som är snabbare än en själv. är det nån som är snabbare är det bara att köra åt sidan och släppa förbi han/hon.


Ja som sagt, vi får väll se...
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Lartes skrev:
Jag funderade på det, men kom underfund med att alla kommer att tokpeka å grava åt den långsamma jäveln på en 640 på banan...

Vill liksom inte va ivägen för dom som kan köra
Det är inga problem, folk är djävligt bra på att ta hänsyn. Och är vi dessutom fler rookies där ute så kommer du ju att försvinna i mängden :).

Sen finns ju den fantastiske Glenn där som verkligen brinner för denna bana och gör ett fantomjobb. Han vill ju ha dit så många åkare som möjligt, att så många som möjligt skall få chansen att ha kul. Vicken snubbe asså :tummenupp :bow

Sen så tror jag ärligt talat att vi inte kommer bli så där väldigt många som åker på två hjul (kommer ju vara varvat med 4-hjulingar åxå) så det kommer nog att vara gott om plats då det är 2-hjulingarnas tur.

Jag kan garantera att du inte kommer att ångra dig om du kommer ut och kör, snarare tvärt om. Det behöver inte gå så fort för att man skall ha fruktansvärt kul. Och är det nånstans man lär känna hojen så är det på bana.

Eller se det så här, testa en gång i alla fall för att se hur det är, om du gillar det eller inte menar jag. Det är ingen idé att spekulera om hur det kommer att bli så här på Sporthoj, ut i verkligheten och testa. Och ta med dig en hög så vi blir några stycken.

.
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
MD skrev:
ähh, jag kanske dyker upp på söndag oxå..
garvar nån så e det bara haka fast styret i den personens styre och köra rakt ut i nån kurva, funkade klockrent när man körde cross iaf. :tummenupp
hehe du är inte klok! :bow
Kommer du i dag?
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Spider skrev:
*massa info*

Och ta med dig en hög så vi blir några stycken.


Jo det verkar kul, men jag e ruskigt långsam å har en ruskigt stor motard för bana.

Jag kommer nog det gör jag nog, iofs vet jag inte om det blir med eller utan cykel.
Men jag hänger nog med Spretman ut annars.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Lartes skrev:
Jo det verkar kul, men jag e ruskigt långsam å har en ruskigt stor motard för bana.

Jag kommer nog det gör jag nog, iofs vet jag inte om det blir med eller utan cykel.
Men jag hänger nog med Spretman ut annars.
Oooops. Om jag inte lyckats fixa transport så var det honom jag hoppades på.

Passa på att fråga honom om hur långsam jag är och hur stora problem det är att åka med gathoj och om han tycker du skall köra eller inte och....... Ta nu med dig hojen och lägg några varv för i h-e. :)

Jag menar, jag är ju nyklotad och fin från Svista men vill på't igen (förutsatt att jag kan hålla någorlunda vettigt i gas/bromshandtaget). Och betänk då dessutom att jag är en ömtålig och kinkig gammal gubbe.

.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Spider skrev:
Oooops. Om jag inte lyckats fixa transport så var det honom jag hoppades på.

Passa på att fråga honom om hur långsam jag är och hur stora problem det är att åka med gathoj och om han tycker du skall köra eller inte och....... Ta nu med dig hojen och lägg några varv för i h-e. :)

Jag menar, jag är ju nyklotad och fin från Svista men vill på't igen (förutsatt att jag kan hålla någorlunda vettigt i gas/bromshandtaget). Och betänk då dessutom att jag är en ömtålig och kinkig gammal gubbe.

.


Han SMS:ade & försökte tvinga mig att följa med på söndag, så hans åsikt har jag koll på :näsblod

Men alltså jag e en fegis, thats it.
 

Whoopass

Medlem
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Stockholm/Bollnäs
Hoj
Busaberg 650-08 954 RR /GSXR 1000 K6 / RD350
fan det står så mycket om söndag så jag blir yr i huvudet. men blir det nå köra idag då eller!!!! ons,05-07-06
 

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
blandat
Lartes skrev:
Jo det verkar kul, men jag e ruskigt långsam å har en ruskigt stor motard för bana.

Jag kommer nog det gör jag nog, iofs vet jag inte om det blir med eller utan cykel.
Men jag hänger nog med Spretman ut annars.

hmm,kolla om han har plats för mitt lik i bussen.
vart av med lappen idag och får tydligen bara köra 48h till lagligt :3freak
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
MD skrev:
hmm,kolla om han har plats för mitt lik i bussen.
vart av med lappen idag och får tydligen bara köra 48h till lagligt :3freak


I bil eller hoj?
Då blir det ju till att köra R6:a hädanefter? då behöver du ju inte stanna.

Ska vi knöka in 3st hojjar i hans bil?
 

Värsting

Bicycles don't get pregnant....
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Suzuki TL1000 s svart
Har du numret till Lötsjö trafikskola?, säg till om du behöver den..
Dom ska tydligen ha bra priser.., eller blir det :fyllisar i helgen?

MD skrev:
hmm,kolla om han har plats för mitt lik i bussen.
vart av med lappen idag och får tydligen bara köra 48h till lagligt :3freak
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
MD skrev:
Hur va tickstabanan?
kom liksom inte ut idag pga av myndígheterna.
VAAARRRRMMMM !!!!

Men jag hade i alla fall dj-ligt kul, lärde mig otroligt mycket och fick mycket åktid. Vi var 6 st 2-hjulingar och 2 quadar så den här gången var vi i majoritet (första gången var det tydligen åxå).

Gruset var väldigt otäckt till att börja med men vad dagen led så gick det bättre och bättre. Inte i närheten av Spretman och dom andra som kunde åka men klara framsteg gjordes med mina mått mätt.

Lartes var med, kollade och funderade och..... beslutade sig för att köra vid nästa tillfälle och då på egen istf lånad hoj.

Vi satt tillsammans med Glenn (eldsjälen bakom motardsatsningen) och snackade lite om hur vi skall bli fler som kommer och testar/kör. Ett förslag var att se till att dela upp 2-hjulsåkarna i en snabb och en långsam grupp för att locka ut oss gatmuppar på banan. Kan det vara en bra idé ?

Vad är det som gör att ni övriga som följer den här tråden inte kommer ut och testar ? Finns det något man kan göra genom att arrangera saker och ting på något speciellt sätt som skulle göra det mer attraktivt ?

Idag var vi som sagt 6 moppar på bana, d.v.s. hur mycket utrymme och tid som helst. Vid vissa tillfällen var jag helt ensam på banan vilket gjorde att jag i mitt eget tempo kunde lära mig att åka.

Sen är det faktiskt en himla fördel att ha snabbare förare på banan samtidigt som en själv. Då man blir omåkt så kan man under en del av ett varv följa efter och kolla spårval, teknik m.m. Man lär sig grymt av det.

.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top