MD skrev:
Hur va tickstabanan?
kom liksom inte ut idag pga av myndígheterna.
VAAARRRRMMMM !!!!
Men jag hade i alla fall dj-ligt kul, lärde mig otroligt mycket och fick mycket åktid. Vi var 6 st 2-hjulingar och 2 quadar så den här gången var vi i majoritet (första gången var det tydligen åxå).
Gruset var väldigt otäckt till att börja med men vad dagen led så gick det bättre och bättre. Inte i närheten av Spretman och dom andra som kunde åka men klara framsteg gjordes med mina mått mätt.
Lartes var med, kollade och funderade och..... beslutade sig för att köra vid nästa tillfälle och då på egen istf lånad hoj.
Vi satt tillsammans med Glenn (eldsjälen bakom motardsatsningen) och snackade lite om hur vi skall bli fler som kommer och testar/kör. Ett förslag var att se till att dela upp 2-hjulsåkarna i en snabb och en långsam grupp för att locka ut oss gatmuppar på banan. Kan det vara en bra idé ?
Vad är det som gör att ni övriga som följer den här tråden inte kommer ut och testar ? Finns det något man kan göra genom att arrangera saker och ting på något speciellt sätt som skulle göra det mer attraktivt ?
Idag var vi som sagt 6 moppar på bana, d.v.s. hur mycket utrymme och tid som helst. Vid vissa tillfällen var jag helt ensam på banan vilket gjorde att jag i mitt eget tempo kunde lära mig att åka.
Sen är det faktiskt en himla fördel att ha snabbare förare på banan samtidigt som en själv. Då man blir omåkt så kan man under en del av ett varv följa efter och kolla spårval, teknik m.m. Man lär sig grymt av det.
.