Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jaha... Två tappra motardister var det vid medis idag. Blev en liten sväng till lunda för att öva lite bakhjulsåka.

Hoppas på fler och bättre väder nästa onsdag!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Olof.B skrev:
2236941 Jaha... Två tappra motardister var det vid medis idag. Blev en liten sväng till lunda för att öva lite bakhjulsåka.

Hoppas på fler och bättre väder nästa onsdag!

Så mkt regn som var norr om Stockholm så hade jag inge lust att köra, passa på att kränga av lite dubbdäck i boden istället!
 

Kalex K

Fear is no option
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 SMC
Tjenare....har inte åkt med er nått men e så jävla trött på att åka med sporthojar så tänkte kolla när nästa åkning blir, kanke nått i helgen? :gnissla
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag ska nog köra på söndag. Ska till gävle imorgon så då blir det inget, inte på dagen iaf.

Någon annan som är sugen att åka lite på söndag?

(Edit: Har aldrig sett någon få fågelskit på sig förrän i onsdags, trodde att sånt bara skedde på film, men lite kul var det) :hihi
 
Last edited:

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Jag är tillbaka i motardträsket och var ute en sväng idag efter att hojen stått med punka i en vecka. Körde lite bogesund och runt vallentuna/täby mm. Stötte på mycket hojar men lite motarder, ut och gasa med er :whip
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Wesslan skrev:
2243365 Jag är tillbaka i motardträsket och var ute en sväng idag efter att hojen stått med punka i en vecka. Körde lite bogesund och runt vallentuna/täby mm. Stötte på mycket hojar men lite motarder, ut och gasa med er :whip

Jag tänkte åka imorgon. Blir nog bogesund och sen se om man hittar någon rolig väg i närheten.
Eftersom du står med piskan på oss andra antar jag att du ska ut imorgon, eller? Kanske ska sammanstråla någon stans?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Wesslan skrev:
2243365 Jag är tillbaka i motardträsket och var ute en sväng idag efter att hojen stått med punka i en vecka. Körde lite bogesund och runt vallentuna/täby mm. Stötte på mycket hojar men lite motarder, ut och gasa med er :whip


Aha var det du som var borta i waxholm vid fiket ca kl18. Jag och en annan orange KTM kom dit då. Du åkte väl iväg med en sporthoj ca 20 min efter vi kom. Kände igen motardtröjan..
Hade själv ett Gult skinnställ!
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Olof.B skrev:
2243397 Jag tänkte åka imorgon. Blir nog bogesund och sen se om man hittar någon rolig väg i närheten.
Eftersom du står med piskan på oss andra antar jag att du ska ut imorgon, eller? Kanske ska sammanstråla någon stans?

Kommer lätt att köra lite senare ikväll. Tror inte det blir mycket mitt på dagen.
Klart vi kan sammanstråla lite senare.

Skicka ett sms:

0707476980

/Micke

motardnisse skrev:
2243639 Aha var det du som var borta i waxholm vid fiket ca kl18. Jag och en annan orange KTM kom dit då. Du åkte väl iväg med en sporthoj ca 20 min efter vi kom. Kände igen motardtröjan..
Hade själv ett Gult skinnställ!

En 640 med supercomp kåpor? Mötte isåfall honom senare igen vid liljanskogen. Han bodde ju också på Lidingö. Bytte några ord med honom.

Vet inte om jag drar ut på dagen eller senare idag men ni är välkommna att skicka ett sms om ni drar ut så kanske jag hänger på.

0707476980

/Micke
 
Last edited:

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Jag har ändrat mig. Jag ska ut idag på dagen. Åker mot vaxholm och bogesund idag med. Skicka ett sms om någon åker i samma område.

/Micke
 

Kalex K

Fear is no option
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 SMC
Wesslan skrev:
2244217 Jag har ändrat mig. Jag ska ut idag på dagen. Åker mot vaxholm och bogesund idag med. Skicka ett sms om någon åker i samma område.

/Micke

hehe tjenare, krippa här, jaså du köpte en 660 efter du provkört min va :D förstod att du skulle falla tbx i motardträsket :tummenupp nöjd med 660'n då? åker du nått på södra delen av sthlm?
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Kalex K skrev:
2244274 hehe tjenare, krippa här, jaså du köpte en 660 efter du provkört min va :D förstod att du skulle falla tbx i motardträsket :tummenupp nöjd med 660'n då? åker du nått på södra delen av sthlm?

Tjena krippa!! Är nöjd som fan och vill köpa ditt akra :p Ska du med ut och köra idag? Ring mig på 0707476980. Vi kan köra bogesund och sen kan du visa mig lite vägar på södra sidan, låter det bra?

/Micke
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Va i helvete! Hojen står för tillfället i polarens garage och han svarar inte i telefon! Hur kan han göra såhär mot mig?! :4skrika :huvet

Kanske inte blir nåe åka idag :(
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Wesslan skrev:
2244130
En 640 med supercomp kåpor? Mötte isåfall honom senare igen vid liljanskogen. Han bodde ju också på Lidingö. Bytte några ord med honom.
/Micke


Jo det stämmer, tyvärr står hojen nermonterad för byte till rallykam idag! :)

Börjar tyvärr jobba igen på onsdag så jag missar ev körning då, men nästa onsdag slutar jag kl 16 istället för kl 18 då det är sommartid som gäller på jobbet då!

Hittade riktigt roliga vägar från vallentuna mot lindholmen->frösunda->markim->skepptuna!
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Sådär ja. Då var man hemkommen från många repor på bogesund. Var väldigt mycket motorcyklar. Mest glidare, en hel del sporthojar och någon enstaka motard. Vart håller ni hus? Skyller på låsta garage mm, problem är till för att lösas :tungan

Hehe, men hojta till i tråden när ni drar ut och gasar, keep it burning!
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Det börjar närma sig onsdag igen... 17:30 vid medis som vanligt?

För tillfället ser det iofs ut att komma regn söderifrån på kvällen men norrsidan ser ju bar ut iaf. :)
 

Kalex K

Fear is no option
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 SMC
Wesslan skrev:
2244690 Sådär ja. Då var man hemkommen från många repor på bogesund. Var väldigt mycket motorcyklar. Mest glidare, en hel del sporthojar och någon enstaka motard. Vart håller ni hus? Skyller på låsta garage mm, problem är till för att lösas :tungan

Hehe, men hojta till i tråden när ni drar ut och gasar, keep it burning!

hehe jaså men det får du inte, sorry men va upptagen i söndags men jag har sommarlov så jag kan åka när om helst, gillar dock inte boggan så värst mycket, nån enstaka gång kan va kul
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Kalex K skrev:
2247809 hehe jaså men det får du inte, sorry men va upptagen i söndags men jag har sommarlov så jag kan åka när om helst, gillar dock inte boggan så värst mycket, nån enstaka gång kan va kul


Hehe, jag köper ditt Acra och sen kan du sänka priset på hojen så du får den såld :tungan

Skönt med lov. Jag jobbar varje vardag men helgerna körs det en hel del på.

/Micke
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
"Onsdagen den 21 juni
Hastighet-, bilbältes- och nykterhetskontroller inom Söderorts polismästardistrikt under kvällen." (Källa:polisen.se)

Men eftersom det ser ut att bli regn på kvällen kanske det inte spelar så stor roll.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Imorgon tänkte jag åka iaf. Ser ut som det ska bli lite stänk på dagen men sol på kvällen.

Någon mer än krille som vill åka?
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top