Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu är jag hemkommen från KS, med ett par kryckor och riktigt schyssta värktabletter. Blåmärken, träningsvärk och en rehäl stukning på högerfoten blev resultatet. Kör försiktigt allihopa så ses vi om ett par veckor igen!! :kryckor

Krya på dig!

Nu verkar vädret blir lite sisådär men lägger ut ifall det spricker upp!

Körning på Norrsidan samling kl 18 på OK macken i Sollentuna/Edsberg fulltankade & klara. Om det mot förmodan skulle vara blött på vägen så är det bättre att ta det en annan gång då det bara är dumt att riskera om somliga är ovana med blött underlag. kommer hålla detta uppdaterat under onsdagen.

Ev frågor om vart ska vi åka sägs först på plats! :)

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Nu är jag hemkommen från KS, med ett par kryckor och riktigt schyssta värktabletter. Blåmärken, träningsvärk och en rehäl stukning på högerfoten blev resultatet. Jag kommer aldrig att åka utan skinnställ och riktiga stövlar, inte ens kortare sträckor. Det var nog det som räddade mig från att göra mig riktigt illa.. Tyvärr hade jag bara halvförsäkring på hojen, så det enda jag får ut från försäkringsbolaget är nytt ställ, stövlar och hjälm... Hojen klarade sig hyfsat bra, snett framhjul, krokigt styre och avgas.

Kör försiktigt allihopa så ses vi om ett par veckor igen!! :kryckor

Skönt att du klarade dig så pass bra ändå. Fick bara reda på att du var på väg till KS igår.
Fick iaf tag på Nicke idag så man fick reda på hur det stod till. Man befarar ju alltid det värsta innan man vet. Hörde att i stort sett hela utrustningen blev mer eller mindre sopor efter olyckan. Där ser man hur stor nytta den gör.
Du får hålla dig till spritkvällarna ett tag framöver:)

Krya på sig, vi ses:tummenupp

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Helvete, det får inte bli en klot-trend i vår lilla grupp nu!!!
Skönt att höra att det inte var så farligt med kroppen iaf!
Det där med polistjejerna låter ju magiskt, det är inte tabletterna som talar nu :D

Hur gick det för tåberg?

Jag kommer på onsdag om vädret e ok, har äntligen fått tillbaka min Husa, måste ju kolla om den håller tätt nu :tummenupp

Dock skulle jag hänga på diodblinkers fram igår, kopplade flott som faan, men så fort man blinkar, så blinkar ALLA blinkers!!! Ser ju ut som en jävla servicebil, suck... Bara att byta till orange plast, ringa vägverket o säga att jag har en moped som tillhör dem :huvet

"servicebilen kom, SERVICEBILEN KOM!!!"

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Dock skulle jag hänga på diodblinkers fram igår, kopplade flott som faan, men så fort man blinkar, så blinkar ALLA blinkers!!! Ser ju ut som en jävla servicebil, suck... Bara att byta till orange plast, ringa vägverket o säga att jag har en moped som tillhör dem :huvet

jag har ett bättre förslag. Åk ut till arlanda, parka hojen på landningsbanan och vifta med armarna så får vi se vad du kan åstakomma :hihi

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

:rofl du har räddat min dag :rofl

Alltid roligt att kunna skratta ordentligt nån dag!

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
:rofl du har räddat min dag :rofl

Alltid roligt att kunna skratta ordentligt nån dag!

Hehe, japp man e ju lite av en el-guru! Skulle inte förvåna mig om hela garaget brann upp i natt i någon mystisk kabelbrand :brinnerup

Finns det ngn som kan allt om plus o minus i närheten av Danderyd? :)

Annars gör jag som NisseNutz sa o drar upp till tredje banan på Arlanda o extraknäcker, inte fel att få jaget av Jumbojet på en tisdag...

Guru_G

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
KTM 640 Prestige -05
Hehe, japp man e ju lite av en el-guru! Skulle inte förvåna mig om hela garaget brann upp i natt i någon mystisk kabelbrand :brinnerup

Finns det ngn som kan allt om plus o minus i närheten av Danderyd? :)

Jag har all tid i världen just nu :rolleyes: ... Vad behöver du veta?

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Jag har all tid i världen just nu :rolleyes: ... Vad behöver du veta?

Jo, jag har ju fulkopplat av rang! Så jag vill bara dubbelkolla hur motståndet ska kopplas in. Tror att allt fuckade ur för att jag kopplade in ett motstånd fram o ett bak = loop, antar att man monterar ett per sida? :huvet
OCH bara för att verkar extra dum i huvudet så har jag en fråga till, man sätter väl motståndet på plus-kabeln? :crash

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Får väll köra sista timmarna på dagen då man har betalt då! så får man se vad som händer sen..

Måste ju hem o koppla om julgranen o käka lite, så frågan är när man e klar...
Tänkte du på Lunda eller? Tid ungefär?

Felix G

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2006
Hoj
vit ktm 660-05
Helvete, det får inte bli en klot-trend i vår lilla grupp nu!!!
Skönt att höra att det inte var så farligt med kroppen iaf!
Det där med polistjejerna låter ju magiskt, det är inte tabletterna som talar nu :D

Hur gick det för tåberg?

Jag kommer på onsdag om vädret e ok, har äntligen fått tillbaka min Husa, måste ju kolla om den håller tätt nu :tummenupp

Prova ta bort lampan ur blinkersindekarton.... :tummenupp den lilla ström som går igenom den räcker tydligen att driva dev andra blinkersen oxå

Guru_G

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
KTM 640 Prestige -05
Jo, jag har ju fulkopplat av rang! Så jag vill bara dubbelkolla hur motståndet ska kopplas in. Tror att allt fuckade ur för att jag kopplade in ett motstånd fram o ett bak = loop, antar att man monterar ett per sida? :huvet
OCH bara för att verkar extra dum i huvudet så har jag en fråga till, man sätter väl motståndet på plus-kabeln? :crash

Du har ju svarat på dina egna frågor.. :)

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Coolt jag kommer om det inte snöar eller kärringen sätter käppar i hjulen! :näsblod

Men hon lär vara jävligt snabb elelr vass på boxning om det skall lyckas!:gnissla

Syns där!
Cool, om det inte regnar så sticker jag dit. Drar ca 19:00 från Danderyd isf.

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Coolt jag kommer om det inte snöar eller kärringen sätter käppar i hjulen! :näsblod

Men hon lär vara jävligt snabb elelr vass på boxning om det skall lyckas!:gnissla

Syns där!

Haha "skräpet", läs kärring, ska man inte underskatta det slutar med näsblod så gott som alltid! Min har lovat att laga middag så jag får väl sitta o nicka med i 10 sekunder innan jag kör en Carl Lewis ut genom dörren :tummenupp

Ses!

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
JÄVLIGT snabba dojjer knutna med dubbel knut är mitt tips!

Haha "skräpet", läs kärring, ska man inte underskatta det slutar med näsblod så gott som alltid! Min har lovat att laga middag så jag får väl sitta o nicka med i 10 sekunder innan jag kör en Carl Lewis ut genom dörren :tummenupp

Ses!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...