Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Japp,. Det gick inte så bra, 30 dagsböter för 8-10 meter på bakhjulet. Men men, det kostar att ligga på topp!

Får se vad länstyrelsen säger om mitt körkort nu bara.
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Japp,. Det gick inte så bra, 30 dagsböter för 8-10 meter på bakhjulet. Men men, det kostar att ligga på topp!

Får se vad länstyrelsen säger om mitt körkort nu bara.

MaddaFakka :kulspruta
Om dom börjar bråka om indragning så be din chef att skriva ett intyg om att du behöver ditt körkortet i tjänsten, då brukar det inte bli längre än en månad.

PS. med tanke på hur många mil du kört på slangen totalt så va det väl ganska billigt om man ser till milkostnad :tungan
 
Last edited:

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Jo det var surt. Jag har pratat en hel del med en annan åklare så jag får se om det blir till att överklaga.


Nån som har ett bra framdäck liggandes och skräpa förästen?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo det var surt. Jag har pratat en hel del med en annan åklare så jag får se om det blir till att överklaga.


Nån som har ett bra framdäck liggandes och skräpa förästen?

Va behöver du ett framdäck? :D

Kunde inte låta bli, visst är det surt men nån gång åker man dit på nåt. En arbetskollega överklagade då de drog in hans KK så till slut fick han det nerdraget till 1 mån. Det roliga i det hela är att han behövde bara vara utan KK i någon vecka då de räknade från den dagen han blev fälld eller vad det nu var.
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Hoppas det löste sig! Vad vill dem nita dig för?

Vad skulle ni välja grabbar?
Hypermotard S 08 med trimavgas och mappning + vassare kam
eller
KTM 690 SMC med liknande godis

Skit i skillnaden i pengar för skojs skull och säg vilken ni tror man har roligast med? Trött på att skruva vill bara köra o ha skoj...

Jag provkörde hypern i somras, känns mer som en streetfighter med tanke på att det är sån jävla motor. Köpte 690n istället, med massa godis :) den rör på sig oxå :yoparty
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Jo det var surt. Jag har pratat en hel del med en annan åklare så jag får se om det blir till att överklaga.

Nån som har ett bra framdäck liggandes och skräpa förästen?
Jag har ett Pirelli MT Corsa (orginaldäcket på 03/04) i klart körbart skick som du kan få för en hundring
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Någon som har åkt något i år? Jag och Felix körde i ungefär 2 timmar igår, årets första runda. Snart är sommaren här! :tummenupp
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
De kan ju inte ta kortet om man står still. Mina grejer rasar ju alltid så jag är inte så orolig:tungan

Huvudet på spiken Olof.:arsele

Såg att ni hade varit ute och kört lite, jag var ute igår och averkade ca:6 mil, det var riktigt skönt. Lite för grusigt och lite för blött ännu men fan va skönt det var. Och förresten, grattis Felix till det häftigaste man kan vara med om.:tummenupp
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Fan jag får kallakårar av rullgrus nu för tiden :gnissla MEN hur som helst nu är 320mm skivan beställd hos ISR-racing kmr bli grejer det, svensktillverkad för 2200 kr ett klipp!! om den nu kmr passa till hojen men det ska inte vara nå konstigheter hoppas jag..

Danne, patrik har väl inte lurat i dig att den österrikiska suggan är bättre än den italiensk hyperhingsten va? :hihi
 

Felix G

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2006
Ort
solna
Hoj
vit ktm 660-05
soligt men en aning kallt.... men de var de värt. 2 timmar förbannat trevlig hobby i alle fall :)
Jo, barn e ju bra balla + att tjejen får lite större:tuttar e ju en fördel oxå:tummenupp
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
Tjena alla.
Tobbe här, har typ nyss flytta till sthlm igen, efter 2 års boende på landet.
Har nu i dagarna skaffat mig en ktm 660.. så jag tänkte bara titta in här o säga hej till alla motard-nissar.. :p
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
soligt men en aning kallt.... men de var de värt. 2 timmar förbannat trevlig hobby i alle fall :)
Jo, barn e ju bra balla + att tjejen får lite större:tuttar e ju en fördel oxå:tummenupp


He he he & ett jäkla humör om vem som ska byta blöja denna gång, vänta tills ungen är ca 1,5 år då är de skitroliga!
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Danne, patrik har väl inte lurat i dig att den österrikiska suggan är bättre än den italiensk hyperhingsten va? :hihi

Haha, han har inget att säga till om!
MEN KTM:en känns som det bättre valet för mig, trodde aldrig dem orden skulle komma från mig...
Eftersom min körteknik inte är vad den ska vara så tänkte jag att det är bättre att slita ut en 690 SMC än en Hypermotard när man försöker bättra sig.

Den här säsongen vill jag som sagt bara köra mitt 4-stegsprogram:
1:Köra
2:Krascha
3:Lacka ur/slå sönder
4:Reparera

Repetera
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Haha, han har inget att säga till om!
MEN KTM:en känns som det bättre valet för mig, trodde aldrig dem orden skulle komma från mig...
Eftersom min körteknik inte är vad den ska vara så tänkte jag att det är bättre att slita ut en 690 SMC än en Hypermotard när man försöker bättra sig.

Den här säsongen vill jag som sagt bara köra mitt 4-stegsprogram:
1:Köra
2:Krascha
3:Lacka ur/slå sönder
4:Reparera

Repetera

Nej!

1:Kör på bakhjulet
2:Krascha
3:köra på bakhjulet & lära sig fuck you whellie
4:krascha
5:reparera
6:köra på bahjulet
7:köpa ny hoj
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
:mattias

Du glömde 3: Lacka ur/slå sönder, det är den viktigaste punkten och föranleder tyvärr punkten 4: Reparera, oftare.

Hojen kommer alltså "leva hårt, dö ung", om den inte tar kol på mig först,
vilket inte är helt otänkbart iofs...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top