Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Onsdagskörning!

1. Skager
2. PGM+1
3. Raz
4. Bange
5. Olof
6. Felix
7. Burran
8. aliss
9. U.G
10. rogge
11. oblic
12. ??#?¤?%?!&?(?)=?)$...............

17.30 medis
 

obiwan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Sickla
Hoj
Orange 4-takts Kawa
Onsdagskörning!

1. Skager
2. PGM+1
3. Raz
4. Bange
5. Olof
6. Felix
7. Burran
8. aliss
9. U.G
10. rogge
11. oblic
12. Ossian
13.....


Vinna imorgon? Vad är det som ligger i potten?
Jag kan slänga in ett par beggade ej helt täta kopparbrickor & en oljefläck
 
Last edited:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Onsdagskörning!

1. Skager
2. PGM+1
3. Raz
4. Bange
5. Olof
6. Felix
7. Burran
8. aliss
9. U.G
10. rogge
11. oblic
12. Ossian
13.....


Vinna imorgon? Vad är det som ligger i potten?
Jag kan slänga in ett par beggade ej helt täta kopparbrickor & en oljefläck



Hörru, du får ligga sist så du inte oljar ner banan för oss andra. :näsblod
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Jag hinner tyvärr inte köra idag, jag renoverar min lgh så jag måste prioritera om lite... :( Så nu borde du inte ha några problem att vinna Bange :D
 

aliss

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
söderomsöder
Hoj
fz6n- tidigare ktm
Hej alla- en lägesrapport!

Plötsligt var man en av klotarna då, men men, bara påt igen.
Tog mig hem utan problem, men nmåste uppenbarligen förbi lelles en sväng:(
Lite skrap på armbågen men i övrigt okay.
Riktigt roligt ända tills klotet, speciellt med all den sköna publik med sportbågar som visst hade en lite paus vid busskuren, kul-not.
Jaja, så kan det gå, men jag är snart med gänget igen!

Tjo på er, hoppas allt gick bra för er på slutet.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Hej alla- en lägesrapport!

Plötsligt var man en av klotarna då, men men, bara påt igen.
Tog mig hem utan problem, men nmåste uppenbarligen förbi lelles en sväng:(
Lite skrap på armbågen men i övrigt okay.
Riktigt roligt ända tills klotet, speciellt med all den sköna publik med sportbågar som visst hade en lite paus vid busskuren, kul-not.
Jaja, så kan det gå, men jag är snart med gänget igen!

Tjo på er, hoppas allt gick bra för er på slutet.

Vad hände egentligen?:va Jag körde på och som vanligt låg jag först, när jag sen tittade bakåt var det inte en kotte i närheten... Stannade och väntade, efter typ 4 fikapauser och 8 pisspauser kom till slut bange, skager och... 640-mannen med ballongbakdäck.:)
Vi vände men då hade du/ni redan dragit. Hörde nåt om att slanga med låst bakhjul, låter ju skitballt, hur gör man?:tummenupp
Tur att det gick bra iaf.

Incident nr 2 står ossian för men även felix är med på ett litet hörn.
Felix är på väg rakt fram i en kurva, bromsar och svänger. Ossian som ligger ganska nära bakom bromsar även han men inte tillräckligt mycket vilket reulterar i att Ossian tar Felix bakifrån :)D ) men kraschar själv.

För övrigt kan jag säga att puckel är fan bra att ha. Inte alls lika jobbigt att köra, vinden suger inte tag i en lika mycket. Köpa nytt ställ? Köp med puckel!:)
 
Last edited:

aliss

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
söderomsöder
Hoj
fz6n- tidigare ktm
Skämtar du, en till krash!
Hur gick det för ossian då, är han ok, bågen?
Vet inte säkert vad som hände, men jag slangade med vad jag tyckte var ett bra och säkert avstånd till gänget framför, när jag inser att det är ett övergångsställe framför gänget och dom bromsar kraftigt, vanligtvis släpper jag bara gasen och tror bestämt att det var det jag gjorde nu också, men mitt bakhjul låste sig, antingen av motorbromsen eller så reflexbromsade, låstea bakhjulet och klotet var ett faktum.
För er som inte provat låsa däcket på bakhjulet- det fungerer inte så bra, prova inte, svårt att hålla balansen:)
Sitter med ett glas vin och hoppas kunna sova senare, gissar att adrenalinet pumpar fortfarande!
Lite öm måste jag säga, bräda kläder i såret, gorde duktigt ont att rengöra-

Tror bestämt det blir skinnställ nästa!
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Han klarade sig bra, hojen också tror jag. Kollade inte den men han körde vidare. Gick inte så fort vid tillfället, kanske 20 km/h el. liknande.
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Skämtar du, en till krash!
Hur gick det för ossian då, är han ok, bågen?
Vet inte säkert vad som hände, men jag slangade med vad jag tyckte var ett bra och säkert avstånd till gänget framför, när jag inser att det är ett övergångsställe framför gänget och dom bromsar kraftigt, vanligtvis släpper jag bara gasen och tror bestämt att det var det jag gjorde nu också, men mitt bakhjul låste sig, antingen av motorbromsen eller så reflexbromsade, låstea bakhjulet och klotet var ett faktum.
För er som inte provat låsa däcket på bakhjulet- det fungerer inte så bra, prova inte, svårt att hålla balansen:)
Sitter med ett glas vin och hoppas kunna sova senare, gissar att adrenalinet pumpar fortfarande!
Lite öm måste jag säga, bräda kläder i såret, gorde duktigt ont att rengöra-

Tror bestämt det blir skinnställ nästa!

:hej

Jo det va en fin show :tungan Men skönt att höra att det gick bra med dig.

Såg ut som du wheela, såg dom framför satte ner och låste frambromsen, gammal klassiker, men stog en bit ifrån så
 

Felix G

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2006
Ort
solna
Hoj
vit ktm 660-05
Skämtar du, en till krash!
Hur gick det för ossian då, är han ok, bågen?

Tja! krach nr 2... jag låg först på en för mig en helt ny väg med rullen på fullt "jävligt kul". sen i en ganska skarp, skymd, vänsterkurva så e de någon gammal bonde som har byggt en gammal lada med uppfarten rakt fram. tror du inte att lilla jag reagerar på att de helt plöttsligt blir grus. jag tokbromsar och ska precis lägga ner till vänster då plötsligt ossian planterar sitt framhjul i min vänstra fotpinne. han slår på arslet medan jag vinglar vidare innan jag får stopp på ekipaget. ossian blir liggande litte groggy utan störra skador på värken han eller hojjen.

snart uppe i över 25 vita små plast band på raketen:gnissla
 

aliss

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
söderomsöder
Hoj
fz6n- tidigare ktm
:hej

Jo det va en fin show :tungan Men skönt att höra att det gick bra med dig.

Såg ut som du wheela, såg dom framför satte ner och låste frambromsen, gammal klassiker, men stog en bit ifrån så


Så du var en av alla de härliga åskådare jag hade idag:)
Ja, det du säger stämmer, skönt att få det bekräftat, dom bromsade kraftigt, vet inte om jag bromsade eller bara släppte gasen men bakhjulet låste, hade otrolig tur inser jag så här i efterjand, kunde köra bågen hem och bara en armbåge som svider- dock ordentligt!
Gammal motardåkare ser jag, hur som helst, det är verkligen hur kul som helst:)

Skämtar du, en till krash!
Hur gick det för ossian då, är han ok, bågen?

Tja! krach nr 2... jag låg först på en för mig en helt ny väg med rullen på fullt "jävligt kul". sen i en ganska skarp, skymd, vänsterkurva så e de någon gammal bonde som har byggt en gammal lada med uppfarten rakt fram. tror du inte att lilla jag reagerar på att de helt plöttsligt blir grus. jag tokbromsar och ska precis lägga ner till vänster då plötsligt ossian planterar sitt framhjul i min vänstra fotpinne. han slår på arslet medan jag vinglar vidare innan jag får stopp på ekipaget. ossian blir liggande litte groggy utan störra skador på värken han eller hojjen.

snart uppe i över 25 vita små plast band på raketen:gnissla

Vet inte hur många band jag behöver, men för att rulla vidare är det bara växelpinne och styrjustering som krävs.
Tack för tipset om bultarna för styrfästet, ska ge mig på det redan i morgon.
Vet du var jag hittar ny växelpinne utan att behöva dra till uppsala, tänkte åka på bakhjulet i morgon- helst med låst däck:):yoparty
 
Last edited:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Vet inte hur många band jag behöver, men för att rulla vidare är det bara växelpinne och styrjustering som krävs.
Tack för tipset om bultarna för styrfästet, ska ge mig på det redan i morgon.
Vet du var jag hittar ny växelpinne utan att behöva dra till uppsala, tänkte åka på bakhjulet i morgon- helst med låst däck:):yoparty

Gör som jag gjorde när jag... "Tappade" delar av min växelpetare. Borra hål i armen och dra dit en bult med låsmutter. Fungerade utmärkt i flera veckor innan jag böt till en ny.
 

Tomster

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SMC -06
Tack för idag gubbz!
Tråkigt med incidenterna men skönt att det gick bra iallafall.
Det var första gången jag åkte med er och jag lär åka med er igen. Kul att träffa nya ansikten :tummenupp
 

PGM

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2008
Ort
Bromma
Hoj
KTM 660,Ar 125, R1
Ballongdäck... Tack för den du! Tur att det ligger nya mackor och väntar i garaget då:)

Tackar för övrigt för en rolig avslutning med äventyr och avancerad offroadkörning:tummenupp
 

obiwan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Sickla
Hoj
Orange 4-takts Kawa
Krasch #2

Japp, det gick lite fort i vänsterkurvan där vid ladan. Inser för sent att Felix nitar framför mig, bromsar själv hårt men duttar till hans vänstra fotpinne med framjhulet. Sedan kom jag ur balans och flög av hojen framåt/åt höger, landade på axeln, höften & armbågen och dunkade i bakhuvudet i marken. Blev som sagt lite groggy. Minns att jag låg där på rygg och tittade upp i himlen och nån kom fram och frågade mig något helt obegripligt...

Skinnstället fick lite fransar, inget värre. Skinn är bra! Extra höftskydd oxå.

Hojen blev lite (mer) skrapad i plasten och högra zebran (sebring) blev polerad. Men det gick att köra vidare därifrån, inga problem. Sen in till Donken på Sveavägen för kaffe & debriefing.

Smärtade lite att försöka sova på höger sida inatt, med lårkaka på höften och lite stel i axeln - men ingen fara alltså. :tummenupp

Felix, känns som att jag är skyldig dig ett stort fett packe buntband nu va? Hoppas det går ok att fixa fotpinnen.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
aliss, var det verkligen inte framhjulet du låste när du kom ner, typ panikbroms, som han som tittade på sa? Att motorbromsen eller bakbromsen skulle ha låst ditt bakhjul låter inte troligt. Om du hade låst bakhjulet när du slangade borde väl hojen ha slagit ner så hårt att du hade sabbat ngt fram på hojen, eller slagit skallen i styret. Bara nyfiken...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top