Motard med 17" knotterdäck

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Det finns tydligen 17" knotter,ser helt sjukt ut :D

IRC VE-33 510-17 ENDURO (rear)
IRC VE33 100/100-17 ENDURO (rear on front)
 

Bifogat

  • side_view_bike.jpg
    side_view_bike.jpg
    41.1 KB · Visningar: 919

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
fan va kul, kanske e nåt att köpa nu till vintern. Var hittade du dem?
 

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Inte så många längre...
Humm Cheng Shin ger jag inte mycket för! Hade dem på min fiddy men dem var slut efter ca 3 dagars åkande (inget börnande) och 2 kompisar hade såna på sina minimotos dem höll ca 1 vecka... sen var dem 100% slut!
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Min (förra)husa med 17" endurodubb
 

Bifogat

  • PICT1638 (Medium).JPG
    PICT1638 (Medium).JPG
    47.3 KB · Visningar: 563

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Mr_Mike skrev:
vart fick du tag i dem??? VILL ha.....


Mvh Micke

Troligen köpte han de nånstans :7peta
Finns väl några få 17" crossdäck kvar tex Trelleborgs Army special, bara att köpa och låta nån dubba.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
rejser skrev:
Troligen köpte han de nånstans :7peta
Finns väl några få 17" crossdäck kvar tex Trelleborgs Army special, bara att köpa och låta nån dubba.

Ofan jag som trodde han hittade dem i skogen.... :7peta
har ju hört en del säga att det finns att köpa färdiga 17"däck med dubb...


///Micke
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Mr_Mike skrev:
Ofan jag som trodde han hittade dem i skogen.... :7peta
har ju hört en del säga att det finns att köpa färdiga 17"däck med dubb...


///Micke

Kolla inlägg #3 här ovanför :)
Jag tog Trelleborgdäcken som exempel bara för att jag tror de är bättre med sin mjukare gummiblandning och håller nog längre än Ching Chong.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Mr_Mike skrev:
vart fick du tag i dem??? VILL ha.....


Mvh Micke
Hm, jag tror jag först såg dom hos lelles, sen vare nån nisse i vindeln som farsan beställde av! Jag ska sälja mina.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Hur bra funkar det med 17" knottrigt? Har funderat på att köpa det som ett budgetalternativ istället för endurofälgar. De borde vara sämre på ojämnt underlag eftersom de inte sväljer ojämnheter lika bra, men märks det när man kör is och grusväg?
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
erik skrev:
Hur bra funkar det med 17" knottrigt? Har funderat på att köpa det som ett budgetalternativ istället för endurofälgar. De borde vara sämre på ojämnt underlag eftersom de inte sväljer ojämnheter lika bra, men märks det när man kör is och grusväg?

Till cbr:n :7peta :hihi :hihi


:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
seyou skrev:

Har faktiskt haft dom tankarna... Dock var det till husan denna gången, men köper jag 17" dubbat finns det stor risk att även hondan får besöka isen i vinter.
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
erik skrev:
Hur bra funkar det med 17" knottrigt? Har funderat på att köpa det som ett budgetalternativ istället för endurofälgar. De borde vara sämre på ojämnt underlag eftersom de inte sväljer ojämnheter lika bra, men märks det när man kör is och grusväg?

Största problemet borde vara att däcken blir alldeles för platta och dubben längst ut står rakt upp istället för utåt sidan.
 

Prästen

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
blge
Hoj
ingen än :(
Ja men fy fan vad rått det såg ut. Och sen lite m10 dubb ala hillclimb på dem där så är jag nöjd = )
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Olof Eriksson skrev:
Skriver under på det

Fungerar det så pass dåligt att det inte ens är värt att köpa? Några andra erfarenheter vad gäller 17" dubbat som kan vara bra att känna till?
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
erik skrev:
Fungerar det så pass dåligt att det inte ens är värt att köpa? Några andra erfarenheter vad gäller 17" dubbat som kan vara bra att känna till?
För mig var det skitbra. Gav mig en 8de placering i SM i Kalix på 450cc på mitt första SM.

Jag tror för någon som kör roadracing så är det nog skitbra. För om jag känner RR-killar rätt så ska det inte sladda det minsta och fäste ska man ha hela tiden ;) Det är ganska tvärt om med 17" endurodubb.

Klartext: Det är inte lika bra fäste med 17" endurodubb som 21/19 endurodubb, men det går åka lika fort som folk ändå, om man verkligen vill ;)

*Edit, andra erfarenheter... Ska skruvdubba 17" och prova i vinter. Bäst är finndubb på 21/19(eller 18), kostar mycket och man ska INTE köra dom på vägen även om det ligger is på vägen för man sliter dubb direkt, men annars är det guld. Endurodubb på 21/19 är riktigt kul också, lite mindre utmaning än 17/17, man kan va säker på framändan lixom ;)
 
Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Tack för ett bra svar. Det låter som att 17" dubbat fungerar som ett alternativ till större hjul, så om det inte dyker upp ett superbra erbjudande på fälgar blir det nog att prova det i vinter.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
erik skrev:
Tack för ett bra svar. Det låter som att 17" dubbat fungerar som ett alternativ till större hjul, så om det inte dyker upp ett superbra erbjudande på fälgar blir det nog att prova det i vinter.
Jag skulle säga såhär, det funkar för någon som e seriös i sin träning. Däremot för en som åker för att det är roligt, då äre kanske inte det bästa alternativet. Det är dock ett skitbra sätt att bli duktig på regn, och egentligen allmänt att köra fort. (det är samma sak att köra på regn som tort egentligen)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top