Motard på Rörken?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Var till Rörken i kväll o glodde, men det var mest avrostningsövningar med landsvägshojar.

Kommer det åkas bara med motarder så som det gjorde förra året även i år, eller är det ett minne blott?

Jag menar det är nog kul att själv köra runt banan med sporthojarna men det är inte så kul att titta på.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det var bara fyra motarder ute (och en som åkte i nybörjargruppen), så det blev till att köra i snabba landsvägsgruppen istället för på egen hand. Tyvärr åkte tre av oss fyra dit på ljudprov (hur fan det gått till med tanke på att det var samma dB-pluggar jag körde med hela förra säsongen :confused: ). Men som svar på din fråga: Nej, det vete tusan om det blir samma show som tidigare när man kunde åka med lite mer pulver i rovan och det var fler som tampades.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Mattias skrev:
Rörken är på väg att döööö. Så ÄR det, serni.

Intresset må vara svalare nu när det är mer uppstyrt, men det kommer fortfarande en del stockholmare t o m. Så DET så. :tungan
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Toknöjd Rörken åkare!

Jag hade skitkul idag på Rörken!!! Jag körde så jag blev svettig och törstig och att knäpuckarna var i backen var mer regel än undantag i kurvorna! Det går att ha roligt även om körningen körs med vett och sans och med hänsyn till övriga. Jag körde i snabba landsvägsgruppen och det var bara att ge väg åt de som kom ikapp en så var alla nöjda och kunde köra på i eget tempo. Att Rörken är på väg att dö håller jag definitivt inte med om. En trevlig effekt av att svarva däckssidorna på rörken är att mina däck som rullar mer landsvägsmil än banmil får lite rundare profil efter en kväll på Rörken vilket gör att hojen blir lite mer lättsvängd, lite som när däcken är nya!
 
Last edited:

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
lite konstiga regler verkar det vara.. som t.ex. att man måste ha fungerande blinkers och skyltbelysning :3freak

En besiktning som görs när man kör på bana låter vettigt men det där låter lite väl underligt..
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Nalken skrev:
lite konstiga regler verkar det vara.. som t.ex. att man måste ha fungerande blinkers och skyltbelysning :3freak

En besiktning som görs när man kör på bana låter vettigt men det där låter lite väl underligt..

Vem har blivit nekad att köra utan de prylarna???

Bromsar, däck, drivpaket och oljeläckage kollades...
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Josef skrev:
Vem har blivit nekad att köra utan de prylarna???

Bromsar, däck, drivpaket och oljeläckage kollades...

Ok jag läste bara i papperna som man fick under utbildningen.
Man ska inte ta reglerna så hårt då.. :rolleyes:
 

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Mattias skrev:
Rörken är på väg att döööö. Så ÄR det, serni.

Va, dö?
Om det här är att dö, då vill jag dö som Rörken :tummenupp

Men ärlit, förutom ljudkraven så är väl teori och de andra kraven peanuts.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jättebra med avrostnings manövrar på Rörken, så vi ka lär oss att ha lite margin i trafik.
Slutsåld i flera grupper visar kanske något annat än död och elände.. eller hur..

Vem som tjänte +5.000 i kväll på att inte klota vett jag inte - säkert är det att F-bolagen ka vär nöjd med inga omkullkörningar - så dom i fortsättningen ka låta oss ha försäkring på bana...

Om motard folket inte tyckar om Rörken - tja, då är det så...

Killen som började året i vanliga Timberland - var i kväll lycklig över hans investment i racingboots - som nu har skrapade tåjärn.. Han är ganska tacksam för den besiktning han fick av hans ägen utrustning förre gång.. (och yepzz han fick även åka lite förre gång)..
Sen var det lite folk som även dom var nöjde med att lära sig lite om hur dom fick deres hoj att funka bättra...

Yepzz, vi har fått en bra anda på banan - nu när alla hör på hur vi/dom gärna vill ha det.. Dock är fortfarende några som tokgassar på rakan - och glömmar att släppa fram dom som kör snabbara - men, även dette bättras under en kväll - nu när det finns Instructors..

Och ja, dom som kör har kul....
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
TomK skrev:
Det var bara fyra motarder ute (och en som åkte i nybörjargruppen), så det blev till att köra i snabba landsvägsgruppen istället för på egen hand. Tyvärr åkte tre av oss fyra dit på ljudprov (hur fan det gått till med tanke på att det var samma dB-pluggar jag körde med hela förra säsongen :confused: ). Men som svar på din fråga: Nej, det vete tusan om det blir samma show som tidigare när man kunde åka med lite mer pulver i rovan och det var fler som tampades.


ok, tråkigt att höra, motarderna passar bra på banan och var kul att titta på.
 

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
Kommer det bara tillräckligt många så lär det bli som vanligt med supermoppegruppen, men är det bara fyra stycken så känns det väl naturligt att baka in dom bland dom gröna.

Tycker mig ana lite negativ inställning om bullerkraven, om det funkade förra året eller inte spelar ju inte så stor roll, låter det för mycket nu så gör det. Jag antar att det finns någon tanke bakom att det faktiskt finns en bullergräns (men man kan ju aldrig veta, kanske är någon uttråkad statsanställd som gillar att sätta käppar i hjulet...).
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
jesper skrev:
--edit --
Tycker mig ana lite negativ inställning om bullerkraven, om det funkade förra året eller inte spelar ju inte så stor roll, låter det för mycket nu så gör det. Jag antar att det finns någon tanke bakom att det faktiskt finns en bullergräns (men man kan ju aldrig veta, kanske är någon uttråkad statsanställd som gillar att sätta käppar i hjulet...).

Eftersom det finns lagar som bestämmer vilken högsta ljudnivå det får vara vid närmaste boningshus så har man två alternativ.

Låta lite mindre och köra eller låta mycket och sitta hemma och tjura. Vad verkar roligast av de alternativen?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Men om det lät för mycket kunde man ju undra hur den där svarta nakna twinhojen kunde få köra runt, den lät ju en hel del tyckte jag.
Iofs så låter ju en pigg stånka rätt öronbedövande med fritt blås, men ändå.

Blir det fler motarder så de kan köra i en egen grupp lär jag dyka upp o glo igen iaf.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Silwer skrev:
Men om det lät för mycket kunde man ju undra hur den där svarta nakna twinhojen kunde få köra runt, den lät ju en hel del tyckte jag.
Iofs så låter ju en pigg stånka rätt öronbedövande med fritt blås, men ändå.

Blir det fler motarder så de kan köra i en egen grupp lär jag dyka upp o glo igen iaf.

Den ska åtgärdas. Vet att den låter för mkt så då kan man låta bli att vrida ur fullt överallt. Tror knappast att det var risk att jag var över db-gränsen i går.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
WestW skrev:
Den ska åtgärdas. Vet att den låter för mkt så då kan man låta bli att vrida ur fullt överallt. Tror knappast att det var risk att jag var över db-gränsen i går.

Nej, jag viste inte det fanns en gräns ens, du lät mest iaf, även om twinnar och stånkor tenderar höras mest även om db nivån är lika hög som på en radmotor.

Hajade inte vad det var för hoj riktigt ens:lol
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top