Supermoto skrev:
Faktum är att på Barkarby sa besiktningskillen åt alla som inte hade barkisar med metall i att de till nästa år var tvugna att ha det. Tävlingarna innan jag var på sades inte ett endaste ord om det.
Relevant eller ej att de har metallinlägg ?? Tja, skit samma eftersom det inte är nån idé att bråka med Martin Holm 2h före första träningen.
Djävligt sant.
De som ska genomdriva ett EM-anpassat reglemente borde onekligen åtminstonde vara på plats under ett EM-lopp nångång som observatör av ett evenemang så de vet hur det funkar, skulle inte vara så svårt att genomföra och fan så mycket enklare än att skriva om reglementet lite varje år...
För som sagt,, vad händer om en klubb vill genomföra en tävling där några internationella namn är inbjudna och kommer? Det kommer att hända förr eller senare...
Ska då en SVEMO-besiktningsman neka dem att köra med hänvisning till att de inte uppfyller EM-reglementet när de kanske åkt varenda EM/VM-lopp de sista 3 åren. :kocko
Enkelt det kommer att bli att annordna ett internationellt lopp efter det då alla förare känner varandra och det kommer att spridas som en löpeld att man inte kan använda sina pipor (de kommer ej ha med sig andra och har i regel det ej ens då deras hojar levereras trimmade), barkbusters, kedjeskydd (suck), osv osv...
Jag tycker helt klart att nån ansvarig på SVEMO borde ta kontakt med en arrangör i EM ed och åka på studiebesök helt enkelt skulle vara nyttigt är jag säker på...
Daniel...