Motard som extra hoj

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
hade tänkt runt 30 lappar, men tror jag får höja det till kanske 40.

jag hade tänkt att köra mer bana med min R1, så motarden skall vara mer fram & tillbaka till jobbet, när man ska göra ett snabbt ärende i stan, när man vill ut & busa en liten sväng.

så jag tippar max 20 mil i veckan.

försäkringen bör vara så låg som möjligt eftersom den ska vara en "extrahoj"
ww, du får nöja dig med en sån här... "ditt" märke och allt...

http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_DT50R___98_21035283.htm?ca=23_3&w=0

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
ww, du får nöja dig med en sån här... "ditt" märke och allt...

http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_DT50R___98_21035283.htm?ca=23_3&w=0

Håller den 5 timmar?

:D jag förstår hur du tänker och mmmmmm... endurance...

snackar vi mopperace, så e det en sån här som gäller

http://www.blocket.se/stockholm/Honda_mb5_21837395.htm?ca=23_3&w=3

sluta nu o spamma i min tråd :fatta!

axelsson_vpg

Guest
för guds skull köp för helvete inte en wr. slöare får man letat efter.. föreslår ktm 450-520-525-530

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
så du gör 2 renoveringar om året ? till en kostnad av 5-10 tusen, det e ju för fan dyrare att äga en motard än en sporthoj

eller fuskar många motardägare med oljebyte / ventiljusteringar ?

2 om året blir lite väl bra. men gjorde första efter ett år då den gått 129,9 timamr. året efter körde jag bara 50timmar.. håller på o lägga så många mil som möjligt nu som sagt för den ska rivas oavsett hur långt den gått. .vågar inte chansa med trimmad motor på bankörningen i sommar samtidigt som ett vevstaksbyta är nära.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Husaberg 650. Än så länge har min fungerat hyfsat och man får mycket skojj för pengarna :) både på vägen och i garaget :hihi
Försäkringen kostar 75kr månad, 18år och precis tagit körkortet. billigt billigt :) rekomenderar starkt en 650

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
vad syftar du på?

Att intervallerna på dom modellerna inte verkar passa TS. Men du kanske är av en annan uppfattning? Alla vill inte ha cyklar man mäter timmar på och inte mil, även om det är roligare cyklar.

Edit: Det är alltid samma fenomen. Någon ny inom motardområdet kommer och vill ha tips på hojar med snälla intervaller men ändå busiga. Då kommer det folk och rekomenderar rena racecyklar som har mycket täta intervaller även om ni som äger/ägt sådana cyklar inte tycker det är jobbigt att byta olja efter 10h och ställa ventiler strax därefter. Tänk på att det här är killar som kör rad4a och servar 1 gång om året.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
KTM LC4 passar perfekt. 625 skulle jag säga, lite vassare förgasare än 640:n men har elstart - det är praktiskt när man har brådis till jobbet. Med rätt drevning tycker jag LC4 är sjukt rolig även om den inte är lika vass som en 525:a så måste jag säga att 500-milsintervaller är najs. Jag servade visserligen min med 250-milsintervaller, byta olja, filter och ställa ventiler tar en timme och det är rätt trevligt terapiarbete, men det blev bara fem gånger på ett och ett halvt år - då körde jag hela vintern också. Men, som sagt, det var på halva rekommenderade intervallet.

Grymt kul hoj och bra till det du söker skulle jag säga.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
hade tänkt runt 30 lappar, men tror jag får höja det till kanske 40.

jag hade tänkt att köra mer bana med min R1, så motarden skall vara mer fram & tillbaka till jobbet, när man ska göra ett snabbt ärende i stan, när man vill ut & busa en liten sväng.

så jag tippar max 20 mil i veckan.

försäkringen bör vara så låg som möjligt eftersom den ska vara en "extrahoj"

Köpte min 625SXC 04:a med motardkit för 38k:tummenupp. Det är köparens marknad.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Sen e det väl ett hett tips att försöka köpa en hoj med både motard och enduro-kit.
Förlänger ju säsongen drastiskt.

axelsson_vpg

Guest
Att intervallerna på dom modellerna inte verkar passa TS. Men du kanske är av en annan uppfattning? Alla vill inte ha cyklar man mäter timmar på och inte mil, även om det är roligare cyklar.

Edit: Det är alltid samma fenomen. Någon ny inom motardområdet kommer och vill ha tips på hojar med snälla intervaller men ändå busiga. Då kommer det folk och rekomenderar rena racecyklar som har mycket täta intervaller även om ni som äger/ägt sådana cyklar inte tycker det är jobbigt att byta olja efter 10h och ställa ventiler strax därefter. Tänk på att det här är killar som kör rad4a och servar 1 gång om året.

jaså , så de ids "dom" inte... :arsele

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Köpte min 625SXC 04:a med motardkit för 38k:tummenupp. Det är köparens marknad.

Fast det var ju ett extremt bra pris och förmodligen en säljare som ville ha snabba pengar. Skulle aldrig släppa min för så lite pengar och kollar man för blocket så ligger väl värdet runt 40' utan motardfälgar. Det gäller med andra ord att försöka hitta en desperat säljare :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Fast det var ju ett extremt bra pris och förmodligen en säljare som ville ha snabba pengar. Skulle aldrig släppa min för så lite pengar och kollar man för blocket så ligger väl värdet runt 40' utan motardfälgar. Det gäller med andra ord att försöka hitta en desperat säljare :)

Ja jag hade nog en jevla tur:banana:Bugar

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...