Motard som nybörjare?

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
När jag åker långt på motard brukar det bli jobbigt för ryggen, annars brukar det inte vara några problem. Funkar fint å stå upp en bit så blir det bättre.

Visst motarden kanske man inte kör ner till Rom med, men en runda på 10-20 mil är inga problem. Det är en vanesak. Finns lite mjukare sadlar man kan köpa om man inte pallar. LC4-motorn är visserligen känd för att skaka en del, men de flesta som har en tycker den är helt ok efter ett tag.
Snackade med en kille i helgen som har en 625a, han kör mellan Växjö och Stockholm. Han tyckte inte det var några större problem. Det största problemet med att köra långt på motard, är att jag kör med cross-hjälm, och det kan jag inte skylla hojen för :D
Jag känner en som åkte till Rom på en duke2. :näsblod

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
När jag åker långt på motard brukar det bli jobbigt för ryggen, annars brukar det inte vara några problem. Funkar fint å stå upp en bit så blir det bättre.

Jag känner en som åkte till Rom på en duke2. :näsblod

Fick ont i ryggen när jag hade en 660 men på husan är det bara röven som gör ont.. Tror det är för att styret är höjt på husan.

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Vad kör dina kompisar? för det kan ju spela en ganska stor roll i hojvalet, det är inte så roligt att åka motard om alla andra åker sh eller tvärtom då det är helt olika åkstilar.

Lycka till iaf:tummenupp

Min kompis håller på att byta sin Transalp mot en 690 SMC. Konstigt egentligen. Han har ALLTID älskat sin Transalp, men efter en, 1, 10 minuters provtur på en 690 SMC bestämde han sig för att byte måste ske snarast.

Man kan ju inte låta bli att undra vad det är man har att vänta sig i sadeln på "-jävulen inkarnerad i ett tvåhjuligt fordon". :banana

Jag har hur som helst fått alla svar jag önskar, tackar ödmjukast.

// Rock

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Ja du kommer nog inte bli besviken föräns du börjar få upp farten o åka på lite större banor ;) Gelleråsen är inte helt optimal för motarder... Jag köpte min 640 för det gick för fort på allmän väg, jag ångrar mig inte direkt. Det är lite känsla att åka om sporthojjar på utsidan i kurvan med en trött moped. Enda riktiga vupran var en lowsider i 80km/h och kostade 500:- i delar för ett bromshandtag, mest för jag dragit stålbågen dåligt :(

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Söker ny..
Min kompis håller på att byta sin Transalp mot en 690 SMC. Konstigt egentligen. Han har ALLTID älskat sin Transalp, men efter en, 1, 10 minuters provtur på en 690 SMC bestämde han sig för att byte måste ske snarast.

Man kan ju inte låta bli att undra vad det är man har att vänta sig i sadeln på "-jävulen inkarnerad i ett tvåhjuligt fordon". :banana

Jag har hur som helst fått alla svar jag önskar, tackar ödmjukast.

// Rock

Ja! Det var roligt.. (tar på mig rollen som den utpekade i texten ovan)
Dessutom hade jag ju ägt hondan i ett år och en månad, så de var väll dags att byta.. hehe..
Nu är Transalpen såld och jag blir sambo med en 690 smc på söndag.. Yey!! :yoparty

Nithro

Lycklig
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
GasGas 300 EC -05
Jag har ägt min motard i 8 dagar (snart 9 :D) nu, och jag är glad över valet. Svårslagen framkomlighet, häftig (tycker jag iaf, hoppas jag inte är ensam på den punkten), smidig, lättkörd.

Körde konbanorna idag med trafikskola, var lekande lätt.

Köp motard.

Nu har jag en TTR600, nästa säsong kanske jag byter upp mig mot en vassare motard, men det får vi se då!

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Ja du kommer nog inte bli besviken föräns du börjar få upp farten o åka på lite större banor ;) Gelleråsen är inte helt optimal för motarder... Jag köpte min 640 för det gick för fort på allmän väg, jag ångrar mig inte direkt. Det är lite känsla att åka om sporthojjar på utsidan i kurvan med en trött moped. Enda riktiga vupran var en lowsider i 80km/h och kostade 500:- i delar för ett bromshandtag, mest för jag dragit stålbågen dåligt :(

gelleråsen är tvärt om helt underbar att köra motard på =). har kört både sporthoj och motard där och 640 :in var helt klart roligast. :yoparty

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA