Motard Stunt 2009

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Du är duktig du, hur känns en drz jämfört med en lc4??? Har för mig att de är snorbilliga..

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
"helvete, aaj min foot" haha :D
Ha ha det gjorde ju aaas ont, fick ju min jävla bar-end inkörd i foten av hela hojens tyngd:näsblod, kunde inte gå normalt på 2 veckor :rofl

Du är duktig du, hur känns en drz jämfört med en lc4??? Har för mig att de är snorbilliga..
Tack tack :)

Drzan känns mycket smidigare och snällare trots att dom väger ungefär samma, (syftar på ktm 640) 640'n känns tyngre,bredare och klumpigare men är avsevärt rappare än drzans lilla klena motor. Har även provkört enduromodellen av 625an, kändes otroligt skön, mycket lättare och rappare än 640'n (antar att det mest beror på flatslide förgasaren och smalare tank/sadel). Hade definitivt kunnat tänka mig en 625a istället för en drza, dock är ju 625an snäppet dyrare än 640'n :gnissla

Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
ehhh... vart fick du tag på den där balansen? Fattar inte det där alltså.

Hur som helst, riktigt bra kört!!

:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Snyggt kört Zarrell! Och jag känner igen den där röda bromsslangen ;)

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Satsa på en bättre kamera nästa gång du spelar in en film! Synd när kvaliten är så låg...

Är det bara hos mig Vimeo laggar?

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Skön rulle, fortsätt så! :banana

Frågor! Vad kör du med för drevning? Vad var det för haveri på motorn?

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Snyggt kört Zarrell! Och jag känner igen den där röda bromsslangen ;)
:D

Satsa på en bättre kamera nästa gång du spelar in en film! Synd när kvaliten är så låg...
Det var ju blandad kvalitet på klippen eftersom jag och mina kompissar har olika kameror, några få klipp var faktiskt ursprungligen i HD kvalitet. Klippen med kass kvalitet är filmade med min skitkamera som jag alltid har med mig...blir alltid att man filmar med den när ingen annan har med kamera eller när jag är ute själv. Får bli en ny kamera att till sommaren :)

Skön rulle, fortsätt så! :banana
Frågor! Vad kör du med för drevning? Vad var det för haveri på motorn?
Drevning: 14-52, gör det något enklare men man måste fortfarande slira på kopplingen om man vill kunna köra t ex. cirklar.

Olja rann ute i luftburken via vevhusventilationen när man körde för långt på bakhjulet. Hade ingen aning om detta och kollade oljan alldeles för sällan, blev att jag körde med för lite olja i motorn för att kunna köra så mycket bakhjul. Till slut skar kolven, kammarna, veven sket sig och även lagrena i växellådan gick åt helvete. Bytte allt och kör efter det med oljan upp till max på stickan och kör max 500m-1km långa wheelies. När jag tränar på parkeringsplatser sätter jag ner hojen oftare och låter oljan pumpas runt innan jag fortsätter träna, kollar dessutom oljestickan varje 20min i princip.

Nice :tummenupp
Vilket redigeringsprogram använde du?
"Magix Movie Edit Pro 15 Plus" , finns vissa småsaker man stör sig på men ändå ett helt ok program, särskilt om man mest kört moviemaker innan :rofl, mycket roligare när man har lite fler funktioner att leka med :gnissla.

Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Jo, men det drar ner mycket på filmen när man använder olika kameror haha
Låna eller köp en feting kamera någon dag, och typ filma en hel dag på nått öde område...grymt kört iallfall!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jo, men det drar ner mycket på filmen när man använder olika kameror haha
Låna eller köp en feting kamera någon dag, och typ filma en hel dag på nått öde område...grymt kört iallfall!

Håller inte med, man tar vad man har, killen har ju inte råd att köpa värstingkamera. Tycker inte alls att de sänker filmen, kämpa vidare!

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Håller inte med, man tar vad man har, killen har ju inte råd att köpa värstingkamera. Tycker inte alls att de sänker filmen, kämpa vidare!
Nej en värstingutrustning för 30papp är ju inte direkt aktuellt:rofl. Även om det bara handlar om prioriteringar känner jag nog inte för att lägga 5papp på en hyffsad filmkamera i dagsläget heller, bättre att ha pengar över till hojdelar (ifall något skiter sig, vilket det gör...regelbundet :hihi).
Har dessutom kompissar som är intresserade av foto/film, varav en har en farsa som jobbar inom branschen, brukar därför lyckas låna hem riktigt feta kameror, därav har jag inte kännt något större behov av att ha en egen bra.

Men det är nog möjligt att jag införskaffar en GoPro HD till sommaren, får man en liten kamera man alltid har med sig som hjälmkamera eller vanlig, som dessutom filmar i grymm kvalitet, kan nog vara värt pengarna :tungan

Visst är stunt coolt, de e ju så jäkla grymmt när man kör runt på bakhjulet i stan OoooOeee ser så där heftig ut va.
Jag har fått min insperation av dom här va, dom e så coola vaa..

http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-fun/stunt-riding-11100.htm

Umm det där var ju....annorlunda :rofl

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard

OK. Inte mening att låta som om jag rackar ner på hans skillz eller film. Utan jag menar bara att med hans talang så skulle sitta fint med en film med HD kvalitet. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA