Motard??

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
R1
Jag kan ingenting om motard-hojar, men har blivit rejält sugen på att köpa. Verkar ju grymt kul!

Har ni några förslag på vad man ska köpa för modell? Finns det ngn modell/märke man ska akta sig för? jag tänkte lägga ca 40 lax

många som säljer motarder anger hur många timmar den gått..varför är det så intressant?..står det ju aldrig annars..

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Du gör helt rätt i att testa motard! :tummenupp
Man fastnar direkt.

Kolla i Supermotard / Offroad-delen här på forumet så hittar du en väldig massa info om vilka modeller som finns, och vad de olika hojarna passar till för åkning.

Att antalet timmar är intressant när det gäller cross/motard/endurohojar har väl mest med serviceintervaller att göra, men även att det ofta inte finns någon kilometerräknare på hojen.

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
japp, pallar du inte mecka var 3:e timme så är en ktm 640, 660 eller 625 perfa! Köp min vettja :tummenupp

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Helt off topic men hur ställer du ut hojen så där...om d e du på bilden förståss? Så jävla snyggt.

Det är ganska "enkelt" faktiskt. :tungan
Full fart på rakan, när du närmar dig kurvan så drar du in kopplingen, växlar ner 2-3 hack beroende på hur fort du åker och hur fort du tar kurvan. Släpp upp kopplingen sakta samtidigt som du bromsar hårt med frambromsen och svänger lite på styret.. Typ.. :D
Svårt att förklara, men ganska lätt när man väl fått häng på det. Bara att testa sig fram. Kan lätt bli att bakhjulet "hoppar" lite beroende på underlag, däck och fjädringsinställning. :tummenupp

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
R1
Pluggar man till det du gör så är motard ingen bra idé, ialf på gata.

haha...sant! men vilken hoj är det?..ingen jag vill ha iaf;)

tack för alla tips..låter som de är en KTM man ska iaf!?...vetefan om jag e riktigt mogen att byta "stil" än bara...men jag har ju en vinter att fundera...

Last edited:

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Om du inte vill skruva allt för ofta, skit i tävlingshojarna direkt.
Diggar att kicka eller avskyr det? -Kolla upp det innan köp...
Kan rekommendera DRZ 400, grymt underskattad hoj. Annars kan du kolla på KTM 6**-modellerna, Yamaha XT660X och Honda FMX 650.
(Yamahan och Hondan har samma motor, kan enkelt piggna till för småslantar.)

tack för alla tips..låter som de är en KTM man ska iaf!?...vetefan om jag e riktigt mogen att byta "stil" än bara...men jag har ju en vinter att fundera...

Det finns annat än KTM, de är bara orangea och dyrare i allmänhet.

Last edited:

Majjen07

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Harley Davidson XR 1200-08
Bushoj!

Hej!

Aprillia Center i Haninge säljer ut ett par budhojar för endast 38000 kr.
Det är ett par Aprillia Pegasu trail-08 på 660 cc de har gått 4000 mil, regelbundet servade med ett års garanti kvar. Nästa besiktning är 2012!
Service intervallerna är bara var 1000 mil på dessa.
Har en själv mycket smidig både i grusgropen, skogen som på vägen.
Mvh
Majjen

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
R1
Kan rekommendera DRZ 400, grymt underskattad hoj. Annars kan du kolla på KTM 6**-modellerna, Yamaha XT660X och Honda FMX 650.

kalas!..nu har jag lite olika förslag att kika vidare på. yamahan såg nice ut...är motard hojarna dyrare att serva totalt sett än sport?..har fått den känslan

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
R1
Hej!

Aprillia Center i Haninge säljer ut ett par budhojar för endast 38000 kr.
Det är ett par Aprillia Pegasu trail-08 på 660 cc de har gått 4000 mil, regelbundet servade med ett års garanti kvar. Nästa besiktning är 2012!

men är inte 4000 mil jävligt mycket för en motard???

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling

Drz är en bra hoj,personligen så tycker jag att en 400 är lite klent för gatåka.

Sen att det skulle räcka med småslantar för att pigga till en FMX är ju rent ljug,det är och förblir det slöaste som rullat på vägen.

Visst kan du skrämma upp en XT,men det är inte småpengar om du skall börja med helsystem,kam osv.

KTM är orange och är inte bättre eller sämre än något annat,dock får du mycket körglädje för dina pengar,sen att kalla dom dyra är ju löjligt.

Du får en nästan ny KTM för 50 000 om du letar lite.

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
haha...sant! men vilken hoj är det?..ingen jag vill ha iaf;)

Skaffa dig en Ktm ja vågar nog nästan lova att du inte ångrar dig, hur kul som helst, kanske inte nån långfärds maskin då men.
Ktm 660 fram till -04 har serviceintervall var 250 mil, -05 och framåt var 500 mil, o du välj en 660 den har bra mycket mer fart i sig än 640, sen finns det ju 525 men nån sån har inte jag testat än:D

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
R1
Har du provkört några motarder ?

nä, har ju inte det. men jag har aldrig haft bra tålamod...orkar inte vänta så länge när jag väl bestämt mig för vad jag vill ha. sen kör ju alla jag känner sporthoj så det har aldrig blivit något tillfälle..

Skaffa dig en Ktm ja vågar nog nästan lova att du inte ångrar dig, hur kul som helst, kanske inte nån långfärds maskin då men.
Ktm 660 fram till -04 har serviceintervall var 250 mil, -05 och framåt var 500 mil, o du välj en 660 den har bra mycket mer fart i sig än 640, sen finns det ju 525 men nån sån har inte jag testat än:D

ok..ja det låter ju lovande!
men var 250e mil?? det e ju sjukt! om det inte är mer än att bara byta olja typ...

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...