Motardbana i Västerås, Hässlö Flygfält

robin_lindsten

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Västerås
Hoj
2004 KTM 640 Prestige
Då var det nog dig jag såg, jag stod därinne med några polare och kollade. Åkte ni när den skruttiga volvo 740 kombin kom? Det är han som har hand om allt, han släppte in oss med ett vänligt leende, man skulle bara ställa hojen utanför:)
Hade vart kul med några fler, va bara två där så det var inte så kul att se på. Tror det här var sista gången för i år :va

Ok. de va en kille med mig vi ställde hojarna vid 125:eek:rna vi såg han när han åkte ut och vände. Men hur får man tag i honom när grinden är stägnd och han inte ser än (han sa inge när han såg oss va typ 10m från han) jagh kommer nästa vecka iaf om ja inte står att det är slut för i år
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Troligen blir det ingen mer gång i år.
Skulle det bli ett helt gäng, vilket inte är troligt, så kan vi åka.
Men om det är som idag, vi var två som åkte, så är det ingen idé.

Typiskt nog fick jag punktering, igen.
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Jag pratade med Janne som har hand om banan idag när vi va där, han sa att de va sista gången.. OM!! Han inte får garantier på att det dyker upp ett större antal betalande nästa gång.

Så det är upp till alla som vill åka att enas om hur det blir..

Tommy..
 

mb73

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
TM660
Jag tror att väderprognosen för onsdagen drog ned intresset då den visade risk för regn.

Blir det körning nästa vecka är det möjligt att jag dyker upp.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag är faktiskt sugen på att köra där.
Visst inte värsta banan jag sett, men 100kr är ingen stor summa och de är nära där jag bor på veckorna.

Problemet ligger i att min bromsoksadapter inte är färdigtillverkad än och kan behöva finlir efter det också (luftning av bromssystem o lite sånt)

Men jag är intresserad iaf :)
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Blir det nån körning nu på onsdag? Tänkte komma dit och köra i så fall!

Det beror på hur många som är intresserade av att komma och åka. Sist var vi ju två som åkte som sagt, och då är det inte intressant att hålla öppet.

Som "gubbracing" skrev så vill ju Janne ha garantier att det kommer folk och åker, och hur vi ordnar det vet jag inte. Då behövs ju någon form av anmälningslista eller liknande så man vet hur intresset är från gång till gång.

För mig blir det inget åka nu på onsdag i alla fall. Nu är semestern slut, och jag kan tänka mig att det blir tufft på jobbet ett par veckor nu när jag varit borta i drygt 5 veckor. :gnissla
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Baah varför har jag inte sett det här tidigare :( Blir det nått mer så kommer jag garanterat o gasar med 640'n ;) Kanske nån skulle ordna en klubb eller nått så det blir lite ordning på besökandet ?
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Ni som prata med Janne sist sa han nått om säsongen som kommer? Blir det åka av då? För då lär vi ju göra som Knutte säger och göra nån slags intresseanmälan om hur många som vill åka på banan. Samt vart gränsen går vid inställt åka, för få på listan?För lite eller för mycket regn/snö:hihi
Satt och gick igenom bilder sen i somras. Fan vad kul det var. Dock missa man ju en massa körningar i slutet...crap.
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Vi va där dom sista gångerna.. och han kände sig ganska trött på att anordna det hela.
Inte så kul när det kommer 2-3 st..
Vi diskuterade inte nästa säsong men om det finns intresse så ligger ju banan kvar..
Men jag tror alla som är intresserade skulle göra nåt gemensamt och rodda ihop ett förslag där alla betalar en pott så det finns någon slags morot att orka hålla öppet..
Tyvärr har jag inte kvar nummret till honom.

Men vi åker gärna dit nästa år oxå..

Tommy..
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Är väl bara att sätta upp en intressepoll på www.Doodle.com eller dylikt för att se över intresset inför körning! Pengapott kanske kan bli svårt att få folk att ställa upp på men en intresseanmälan med "minsta antal anmälda för att slå upp grindarna" är ju inte för mycket begärt! Så har vi gjort med flera innebandygäng t.ex. när man inte vill åka till en träning dit ingen kommer! Har fungerat suveränt där så...

För övrigt instämmer jag med SimmPsi och Gubbracing, hur kul som helst och jag dyker graranterat upp och "ställer upp" på att blir ifrånåkt till sommaren, igen!

/Mattias
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Pengapott kanske kan bli svårt att få folk att ställa upp på

Varför?

Inget riktat mot någon personligen. Men allt för många förväntas få saker och ting serverade på silverfat. Med tanke på att dom flesta inom all sport/idrott faktiskt jobbar idéelt eller t.o.m betalar för det, ja då ska man kanske tänka om. Om man skulle tjäna pengar skulle många se en som gniden, medans jag anser man bara borde gratulera!

Varför skulle det vara så svårt att ni som kör där regelbundet t.ex. kan lösa ett träningskort för t.ex. 2000:- som sen ger er avgiftsfria träningar hela säsongen? Alt. kan ju trotts allt vara att ni inte har någonstans att köra och jag antar att inte det är vad ni vill?
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Varför?

Inget riktat mot någon personligen. Men allt för många förväntas få saker och ting serverade på silverfat. Med tanke på att dom flesta inom all sport/idrott faktiskt jobbar idéelt eller t.o.m betalar för det, ja då ska man kanske tänka om. Om man skulle tjäna pengar skulle många se en som gniden, medans jag anser man bara borde gratulera!

Varför skulle det vara så svårt att ni som kör där regelbundet t.ex. kan lösa ett träningskort för t.ex. 2000:- som sen ger er avgiftsfria träningar hela säsongen? Alt. kan ju trotts allt vara att ni inte har någonstans att köra och jag antar att inte det är vad ni vill?

Du har nog rätt i att det skulle vara fullt möjligt. Saken är väl den att det är rätt många olika förare som var där från gång till gång. Något som ett "träningskort" förmodligen skulle råda bot på. Men med en sådan setup kommer det förmodligen mer krav på att banan ska stå uppsatt när man kommer och att den ska plockas bort efteråt, det ska vara sopat och fint mm. Ganska mycket av de sakerna har de som kört där fixat med som det är nu och det har fungerat rätt bra.

Jag lägger gärna en slant i en pott eller för ett träningskort för att "fältet" ska hållas öppet även under 2009! Lite jobb spelar mindre roll när man ändå är där!

Någon som kan ta ett snack med Janne-mannen om saken? SimmPsi, du var väl lite halvansvarig om jag inte minns helt fel, eller det kanske bara var tillfälligt då vi var där?
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Jag undrar samma sak, blir det nå i år? =) Mkt intresserad!
 

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
.
Hoj
690 Enduro R -12
Jag är också lite nyfiken på hur det blir i år :)

Det där med pegnapott eller va ni pratade om låter inte som en dumm ide.
Och det är väll en självklarhet att de som åker hjälper till o hålla banan fräch och snygg? :)
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Ett litet trådlyfft nu då.

Någon som har hört nått? :)

Jag är också grymt sugen på lite fullgasa och det känns som om det finns en del piloter i stan som känner detsamma! Hässlö var perfekt för detta ändamål och det var ju trots allt en hel del folk på plats under säsongen, lite klent mot slutet kanske! Vi får väl smörja Janne (om det nu var så han hette).

SimmPsi, kan inte du (om du har kvar numret) ta en första kontakt så vi får igång det hela. Inga problem att dela arbetet sedan ;-) Verkar som om det finns fler som är intresserade att köra nu!

/Mattias, 0706283207
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Trådlyft igen, är det ingen som har kontakt med vad han nu hette (Janne???)som ägde stället och öppnade grindarna? Är grymt sugen på att gasa ordentligt på bana!

/Mattias
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top