Motarder i Göteborg?(KTM på Blocket)

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Hej hej!

Nu efter många funderingar och överväganden så är jag helt säker på att jag MÅSTE ha en 660smc i sommar.:)

Såg att det fanns några i Götet som verkar sjysta. Dels verkar Göteborg vara lite av motardernas Hemstad, dels verkar folk där ha koll på hur maskinerna ska skötas.:tummenupp

Ju senare årsmodell, desto bättre har jag redan lärt mig. Jag vet också att 05 kom en ga rejäl ändring av utseendet. Hojen blev också lite tyngre men inte starkare.

Men nu då?:confused:
Är det bara att försöka boka upp så många av säljarna som möjligt till helgen, ta med en postväxel till Göteborg och hoppas på det bästa?
Vad ska jag som total rookie kolla på en KTM 660?
Hur funkar det med försäkringen när (om) jag köper en hoj? Måste jag ordna en innan jag transporterar hem den? Bilsport och MC har ju en offroadförsäkring som är sjyrre. Men jag är ju 24 först om 13 dagar..:(
Hur stor risk är det att bli lurad på en 660? Känns ju lite utsatt att komma som rookie med körkort sen förra sommaren och köpa hoj..
Någon här på sporthoj som har sin hoj utlagd på Blocket eller som har någon som dom vet vill bli av med sin?:)

Fyll på med massor av matnyttigt nu tack! Vet att det finns typ en miljon trådar om 660. Men denna är ju mer om att KÖPA en.:)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Kolla även Folksam.. Fick grymt bra premier. Folksam har även telefontid på helger.

Säg till om du behöver hjälp å kolla på dem.:tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...