Motardfälgar Ktm 250 excf 2008, vilka passar?

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Håller på att kolla efter ett par motardfälgar till ktm:n, vilka passar rakt av så att säga? :va
Ktm 525 eller 530 har jag sett ett par ute till salu, är det samma axeldiameter?
ktm 690 finns det även där några ute, skulle dom kunna passa? Husaberg delar en hel del med ktm, finns det några modeller där som skulle passa?
Eller det kanske rent av är någon som har en uppsättning till 250 excf liggandes?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Enkelt svar: de flesta :)
Alla från husa, 03 eller nyare. Inte 100 på när Ktm fick grövre framaxeln men borde vara 03 eller kanske 04. Gäller inte 690 dock.
Och som sagt, låna av mig om du vill :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nej nej, erbjud dig inte att låna ut när han vill köpa. ;)

broder ehrs

Hayabusa
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 530 EXC 2009
Jag är på jakt efter samma lika.

Sitter med en nyinköpt KTM 530 EXC årsm: 2009 som måste få på sig ett par motardfälgar.
Jag har sett ett par husabergfälgar samt ett par excel-fälgar, men jag är rädd för att de är på den gamla (20mm) axeln. Detta är vad jag läst mig till. Kan ingenting eftersom det är min först motard! :D

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Jag är på jakt efter samma lika.

Sitter med en nyinköpt KTM 530 EXC årsm: 2009 som måste få på sig ett par motardfälgar.
Jag har sett ett par husabergfälgar samt ett par excel-fälgar, men jag är rädd för att de är på den gamla (20mm) axeln. Detta är vad jag läst mig till. Kan ingenting eftersom det är min först motard! :D

köp en 20mm axel från lellesmc samt ett kit som gör att du kan köra med 20mm axel fast du har 26mm fästen i gaffeln :) 640 kronor kostar det :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...