Moto Action?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Jag köpte bakre stötdämpare från Bitubo genom dom och allt gick utmärkt! Jag ringde och frågade om dom kunde beställa hem en med rätt fjäder för min vikt så sa dom att det gick bra men att jag skulle vänta någon dag så justerar dom priset, då vart det 1500 kr billigare!
Grymt bra! :tummenupp

Eversun

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2012
Hoj
Yamaha R6 -00
Jag är riktigt missnöjd med motoaction. Jag beställde 4 bromsbelägg (fram) och 2 bromsbelägg (bak) till min Yamaha R6 årsmodell 2000. På hemsidan står det att leverans tiden är 2-3 dagar (alla delar är i lager). Efter två veckor ringer jag till deras telefonsupport. Då säger dem att varan inte finns på lager och att de ska skicka en annan modell dyrare belägg. Visst säger jag, när jag fått det bekräftat att den nya modellen är kompatibelt med mitt bromsok. Ytligare en vecka till utan paket ringer jag igen. Då har paket inte skickas, däremot har de fått in den gamla modell (som jag ursprungligen beställde), de skickar den samma dag, och jag får paketet dagen därpå (nästan 4 veckor sent). Idag när jag monterade beläggen passar inte bromsbeläggen till bromsoket bak, även fast på deras hemsida står det KLART och TYDLIGT att bromsbeläggen ska passa min motorcykel. Jag blir riktigt besviken som konsument och framför arg, då jag måste byta besiktningstid igen (andra gången). Imorgon åker jag till min lokala Yamaha återförsäljare och köper dem på plats.

Dumsnål som man är, får väl skylla mig själv lite. Men jag rekommenderar dem inte.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag beställde en pryl därifrån för två veckor sedan. Enligt sidan fanns (och finns fortfarande) det 10+ av varan i lager, dvs 1-4 dagars leverans. Har inte dykt upp något än. Men jag har inte orkat kolla med dem än, är bara ett tillbehör till hojen. Kan köra utan.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Nu kanske flera har skrivit detta,
Men jag har både bra och dålig erfarenhet av dom:

De kör med ful marknadsföring = Falska lagervärden. Detta har skett 2 gånger när jag har beställt Rizoma-prylar. = :gråta Inget hände på 1,5 vecka så jag mailade och fick då svar att de bör komma inom en vecka.
Jag har beställt 2 gånger innan och då kom grejerna dagen efter. :tummenupp

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Jag köpte nyligen en Icon Variant hjälm av dom. Fick den väldigt fort och är supernöjd:)

hyland

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
S1000rr -10
Har handlat några ggr å det har funkat bra men sista grejen passade inte,trots att jag fyllt i modell.år osv.Fick ett risigt svar via mail, har mailat formulär om byte till annan modell, å nu händer ingenting. Så när det strular är dom inget att hänga i gran.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Beställde olja och filter för ca 1 år sen, stod att allt fanns på lager när jag beställde, efter kanske 5 dagar hör dom av sig och meddelar att oljan var slut. Fick istället bättre olja för samma pris! Jag känner mig nöjd :)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De kör med ful marknadsföring = Falska lagervärden. Detta har skett 2 gånger när jag har beställt Rizoma-prylar. = :gråta Inget hände på 1,5 vecka så jag mailade och fick då svar att de bör komma inom en vecka.
Jag har beställt 2 gånger innan och då kom grejerna dagen efter. :tummenupp
De flesta onlineshopar kör med den modellen. Kallas för kopplade lagersaldon.
Det innebär att det som anges är eget plus distributörens lager, har man tur uppdateras det dagligen...
Ligger distributören i annat land blir det lite lustigt med leveranstid.

På så vis ser det ut som firman har en jäkla massa prylar hemma och den glada köparen hugger för "då går det ju snabbt".

Webshop är på många sett pissigt, i mitt tycke.

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Beställde däck till enduron och det tog 2 dagar så jag kommer beställa därifrån igen. Gjorde även en ganska stor beställning på ca 6000kr tidigare och blev tvungen att maila dom och avbeställa ordern pga oväntade utgifter och det var inga problem och dom var supertrevliga trots avbeställningen.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Det innebär att det som anges är eget plus distributörens lager, har man tur uppdateras det dagligen...

På så vis ser det ut som firman har en jäkla massa prylar hemma och den glada köparen hugger för "då går det ju snabbt".

Webshop är på många sett pissigt, i mitt tycke.

Absolut, men det är en sak att informera om att man använder sig av White label, men de gör ju inte det så det tycker jag är fult när man måste fråga var grejerna är när de inte har dykt upp.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag har inget problem med att man listar leverantörens lager, men då ska de i så fall separera den lagerstatusen från övriga om det innebär en längre leveranstid. Flera webbutiker som har skilda lager separerar dessa i sin lagerstatus. Titta exempelvis på webhallen som listar lagerstatus på enskilda butiker, postorder och leverantör separat.

Att lista "i lager" med 1-4 dagars leveranstid fast det handlar om ett centrallager utomlands med 1-2 veckor eller mer i leveranstid anser jag gränsa till lurendrejeri.

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Har beställt därifrån jag med...:huvet
Brukar inte gnälla av mig på forum men sånt här gör mig riktigt förbannad :mad:
Skriver man 1-4 dagar så ska det vara det och inte skicka varan över en vecka senare än utlovat. Speciellt då man påstår sig ha 79st i lager.... Mailade dom och sa att det var bråttom och dom lovade leverans men höll det såklart inte. Kommer INTE handla därifrån igen!

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
När jag handlade därifrån så var det några veckors leveranstid på en ljuddämpare och det ringde dom och informerade om! Som plåster på såren så fick jag 20% rabatt på beställningen och passade även på att komplettera med ett trimrör.. Tyckte dom skötte sig exemplariskt bra till skillnad mot många andra firmor. På vissa prylar är dom marginellt dyrare än på ebay.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum