Moto GP Assen 30 juni.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Dags för en klassiska bana, som dock stympades på ljudaltaret 2006 och inte riktigt återfått sin forna glans efter det, nämligen Assen!

Observera att racet alltid går på lördag på Assen så träningarna börjar nu på torsdag.

Hur kommer det att gå?

Kan Lorenzo ta sin fjärde raka seger? Han har vunnit mycket på Assen tidigare, Yamahan ser bra ut och banans natur passar Lorenzos kattmjuka körstil. Måste vara förste kandidat till segern.

Stoner? Alltid farlig men verkar tappat lite sugen på sistone tycker jag. Kan han studsa tillbaka och dominera fältet som han gjort tidigare. Assen är dock inte en av hans starkare banor då han bara har en seger och två andraplatser där i hela sin GP-karriär. vidare har han pratat om att Assen kräver bra "edge grip" vilket är det Honda har störst problem med just nu enligt honom.

Pedrosa. Brukar vara stark här och kommer figurera i palldiskussionerna.

Spies. Tog sin hitills enda MotoGP-seger här förra året. Kört bra där och har uppåtgående formkurva. Kommer vara med och fightas om det.

Tech 3 Boys? Kommer Cal kunna matcha sin heroiska insats från Silverstone? Jag tvivlar lite och tror att Dovi kommer var starkast av Tech 3 boysen.

Bautista. Stark på Silverstone och kommer vara med och fightas om platserna precis utanför pallen.

Rossi - ja. Vad ska man tro? Efter Silverstone kan det väl inte gå sämre i varje fall...

02cdz0h.jpg

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Följande kommer vara med i toppstriden

JLo
Rossi
Pedrosa
Dovi

Om det blir svenskt sommarväder där nere... :crash

Stoner kommer käka gräs/astroturf (fan vet vad Assen har). :mattias :hihi

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Lorenzo (Mantequilla smöret på spanska breder gasen mjukare än någonsin!)
Pedrosa (Lite mer attack än Stoner som inte får ordning på hojen 100%)
Stoner (Stoner är Stoner, klart pallplats)
Cal (Galningen gasar satan)
Spies (Om nerverna håller landar han under ybertaggade Cal)
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Randy De Puniet (Övertaggad och krashar i kurva 3)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Rossi /wet
JLo /Dry

Redding

Cortese

Dessa kommer INTE att vinna eftersom jag tippat dem och jag tippat skit hittills. :(

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Som jag sagt innan blir jag inte ett dugg förvånad om Stoner slutar i förtid. Han har inte allas sätt lika dominant och taggad ut som tidigare. Förra året var han i princip etta på alla pass.

Det mest intressanta med Stoner nuförtiden är vad han ska säga efter racet om han inte vunnit. Är det felkonstruerade däck, mjölk i kaffet eller kanske planeternas linjer? Vi får se.

Oavsett väder tror jag ingen kan rubba Lorenzo.

Rossi kan på sin höjd nå pallen i regn. I torrt är han hjälplös och 6-7 plats får anses som väldigt bra.

Spies vann förra året men det berodde, enligt mig, mycket på att Simoncelli och Lorenzo försvann tidigt. Tror inte han gör någon lycklig på lördag.

EDIT: Assen har problem med antalet besökare:
http://www.motomatters.com/news/2012/06/25/falling_crowd_numbers_force_assen_to_con.html

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ja, Stoner har sett lite mätt eller ointresserad ut på sistone tycker jag.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tror på Lorenzo i både vått och torrt...
Pedrosa blir tvåa
Crutchlow som trea
Stoner
Spies

Rossi på pallen vid regn! Brukar försöka vänta en bit in på säsongen för att räkna bort vissa och nu är det klart för mig att det blir inget mer att vänta sig av nr.46 i år. Han får bryta ihop och komma igen på Honda nästa år...

Smagatusk

Guest
Mitt första MotoGP live, åker om några timmar. Med min tur regnar väl hela racet bort. :4skrika

Nån som vet hur man smörjer depåpersonalen så man får komma in och titta lite närmre? :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mitt första MotoGP live, åker om några timmar. Med min tur regnar väl hela racet bort. :4skrika

Nån som vet hur man smörjer depåpersonalen så man får komma in och titta lite närmre? :D
Kul, avundjsuk.
Angående depån så på GP smörjer du inte in dig någonstans om du inte har kontakter redan innan.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Troligt;

Jörgen :zpy
Spies
Dovi

3x Yamaha alltså.

Cal vurpar, så även Bradl
Stoner är otaggad och tappar fästet efter 15 varv. Blir 4:a
Pedrosa har en fis på tvären, blir 5:a
Rossi blir sist, även omkörd av A.Espargaro
Bautista gör en stark inledning, slutar 6:a
Barbera 7:a, första ducati
Hayden 8:a
Abraham vurpar om han ens ställer upp

Crt
Espargaro
PdP
Pirro

Gött, behöver inte ens se det :tungan

Det mest intressanta med Stoner nuförtiden är vad han ska säga efter racet om han inte vunnit. Är det felkonstruerade däck, mjölk i kaffet eller kanske planeternas linjer? Vi får se.
Samtidigt är det trots alla vomeringsattacker över Stoners uttalande, mest klagan från teamkamraten Pedrosa över hojen, däcken, att förare är ivägen på kvalet (som sist när han lipade över att Spies var framför, när Spies blivit uppehållen vid 3 tillfällen tidigare samma pass. Dock klaga inte Spies...)

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Hoppas oavsett på ett superrace till. Silverstone var i riktigt spännande. Tror Jlo tar hem det dock, om inte peddo kan bita ifrån. Stoner känns lite lagom slapp nu. Iofs har peddo varit lite lagom 2-3-4 positionsslapp sen han kom upp tilll motogp :) Dåligt med vinnar stake i repsolgaraget känns det som!

Sista racet på tv sen är det live nere i tyskland som gäller för mig, skall bli så jävla gött!

MC Doktorn

Guest
Det är tydligt att Yamaha M1 är det bästa materialet och Jlo har en klar fördel av det.

Hoppas Stoner och Pedrosa får konkurrans kraftigt material så att dom kan utmana Jlo om titeln. Annars går denna säsong till den tråkigaste sen 2002.

Tyckte Stoner verkligen kämpade med sitt bristfälliga material senast på Silverstone till skillnad från Rossi som verkar gett upp.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är tydligt att Yamaha M1 är det bästa materialet och Jlo har en klar fördel av det.

Hoppas Stoner och Pedrosa får konkurrans kraftigt material så att dom kan utmana Jlo om titeln. Annars går denna säsong till den tråkigaste sen 2002.

Tyckte Stoner verkligen kämpade med sitt bristfälliga material senast på Silverstone till skillnad från Rossi som verkar gett upp.
Förra året när Stoner hade ett klart övertag maskinmässigt var det ett oändligt orerande om hans överlägsenhet. Nu när han får stryk är det materialet som är orsaken.
Lorenzo kör bättre, ser mer fokuserad ut och vinner fair and square. Sedan Stoner annonserade att han ska sluta ser han inte sugen ut längre, han kör sämre och ger inte allt. Stoner lyckas ju knappt köra ifrån Pedrosa i år.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fast den killen är ju med i racet när det regnar åas. Men han är slut, det är ju givet. ;)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping