Plus att något mekaniskt kan ha gått sönder vid kraschen va?Kylning och oljecirkulationen upphör att fungera.
Plus att något mekaniskt kan ha gått sönder vid kraschen va?Kylning och oljecirkulationen upphör att fungera.
Plus att något mekaniskt kan ha gått sönder vid kraschen va?
Plus att något mekaniskt kan ha gått sönder vid kraschen va?
Självklart!
Visst kan något ha gått sönder.
Men ingen av dessa motorer håller särskilt många sekunder innan dom skadas av att ligga på sidan.
lågpannan
Tack Martin för det personliga påhoppet!
Nej men smörjningen däremot.Det var ju inte många sekunder den låg på sidan så kylningen borde väl inte varit ett problem?
Då kanske det var någon del som gick sönder lite innan den stannade i sandfållan och sen begav sig den delen någonstans den inte borde i motorn.Jo ni har väl rätt, men jag har kollat reprisen ett gäng gånger nu och det tar inte mer än tre sekunder från det att den ligger på sidan tills den går upp i rök. Den har ju inte ens stannat i grusfollan innan det säger poff.
Kan ju vara så. Jag tycker det såg ut som att gasen hakade sig, med tanke på hur kraftigt den tryckte ur sig röken.
Fem miljarder RPM + mata oljepumpen med luft = pensionera motorn på två röda.
Länk till video:
http://goalshighlights.com/2012/06/lorenzo-and-bautista-crash-motogp-2012-in-assen/
Apropå sådant så låter Barberas motor sanslöst konstigt, inte alls som de röda duccarna.
Jag förväntade mig en rökpuff vartenda varv.
Knepigt? Vet nån varför?
Han "hänger löst" kan man säga.Spies är han på g eller blir han av med sin plats i Yamaha Factory nästa år? Tycker att Crutchlow och Dovizioso ser vassare ut.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|